Bedside crib

Hildemor:)

Blir kjent med forumet
Noen som har hatt bedside crib til tidligere barn, og vil fortelle meg hva dere er fornøyde med/ikke fornøyde med på de forskjellige modellene?:) Er jo så mange forskjellige der ute ;) storebror har «fast plass» mellom oss når han våkner i løpet av natta (og vil ikke ta fra han den gleden akkurat nå som det blir store endringer ellers), så vil gjerne ha lillesøster på min side i førsten :dummy1:;)
 
Sniker fra desember. Vi har en chicco next2me, og jeg liker den godt. Har ikke noe å sammenligne den med, men den gjør jobben: baby ligger rett ved siden av meg i god høyde i forhold til vår seng. Jeg kan lett se til han iløpet av natta, lett å løfte han over til vår seng for nattamming, og jeg trenger ikke bevege meg ut av senga for annet enn å skifte bleie. Størrelsen på senga er også helt ok, den er vel sånn midt på treet når det kommer til bedside crib. For et lite soverom som vårt, så tar den opp en del plass, men det er så utrolig kjekt og fint å ha han der at jeg fint overlever at senga hans blokkerer for en del. Alle bedside cribs ville blokkert på et lite rom.
 
Tror forskjellen mellom ulike modeller går mest på stabilitet og kvalitet, vuggefunksjoner, mulighet for å stille inn i ulike høyder (og evt. ene siden høyere enn den andre), og størrelsen på senga. Ellers gjør de vel alle samme nytte.
 
Vi har troll, og var veldig fornøyd sist! Det var den eneste som var høy nok ifht å få lik høyde som senga vår som er ganske høy! Minuset er at den er liten, så vi måtte bytte når han var 6 mnd!
 
Vi har troll, og var veldig fornøyd sist! Det var den eneste som var høy nok ifht å få lik høyde som senga vår som er ganske høy! Minuset er at den er liten, så vi måtte bytte når han var 6 mnd!
Chicco sine skal man heller ikke bruke når barnet klarer å sitte oppreist. Så de kan ikke benyttes stort mer enn ca 6mnd de heller. Da må man over i stor seng. Men rundt da går jo de fleste over til færre ammerunder og introduksjon av fast føde.
 
Chicco sine skal man heller ikke bruke når barnet klarer å sitte oppreist. Så de kan ikke benyttes stort mer enn ca 6mnd de heller. Da må man over i stor seng. Men rundt da går jo de fleste over til færre ammerunder og introduksjon av fast føde.

det er sant! Men på Troll kan man senke bunnen ganske mye, og ta opp siden slik at den sitter godt fast! Så hadde han vært litt mindre i vekst kunne han nok brukt den lenger:happy: men det var like greit å bytte, vi måtte jo gjort det før eller senere lell!
 
Vi skrudde ned den ene siden på ikea sprinkelsenga sist, og justerte sengebunnen sånn at den passa til vår seng :)
Sto inntil veggen sånn at den ikke kunne skli ut. Kommer nok til å gjøre det samme nå :happy:
 
Vi hadde troll sin sist. Var da ikke fornøyd for vårt behov, og måtte rask over til vanlig sprinkelseng (tror vi byttet etter 4-5 uker). Denne gang har vi kjøpt chicco next2me. Satser på at det går denne gang. Ser det er stor forskjell på størrelsen, da denne er mye bredere og romsligere enn den vi hadde fra Troll :)
 
Vi har bedside crib fra troll, har brukt den til et barn og vi er veldig fornøyd med den. Den har hjul og vi bor i leilighet så jeg bare trillet den ut på stua på dagtid, det var kjempegreit :happy:
 
Er det noen av dere som har hatt en av modellene som reklamerer med at de er lette å ta med på reise?

Vi planlegger egentlig å ha baby i dobbeltsenga, men vurderer å kjøpe en sånn "reise-bedside-crib" fordi vi har mye smalere seng på hytta, og også for myk madrass for samsoving der. Vi kan jo kjøpe vanlig reiseseng, men jeg orker ikke tanken på å ikke ha lett tilgang til baby for nattammming, så om vi gjør det, kommer vi sikkert bare til å droppe å dra på hytta før baby er ferdig med å die om natta.. :p
 
Back
Topp