Bedside crib

Er lærer og fikk bruke utstyret i sløydsalen. Den er langt fra perfekt, men fungerer fint likevel :)
Så flott da. Greit å kunne bruke en sløydsal ja. Problemet mitt er jo at jeg ikke har utstyret, så blir jo enda dyrere å lage ting selv enn å kjøpe det siden jeg også må kjøpe alt av verktøy.
Trenger nå ikke å være perfekt, så lenge den funker som den skal og den ser fin ut. :)

Så flott da. Greit å kunne bruke en sløydsal ja. Problemet mitt er jo at jeg ikke har utstyret, så blir jo enda dyrere å lage ting selv enn å kjøpe det siden jeg også må kjøpe alt av verktøy.
Trenger nå ikke å være perfekt, så lenge den funker som den skal og den ser fin ut. :)
Hadde garantert kjøpt seng jeg også hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å låne verktøy. Prisen på hobbyplatene ble 700, så den er jo ikke gratis...

Hadde garantert kjøpt seng jeg også hvis jeg ikke hadde hatt mulighet til å låne verktøy. Prisen på hobbyplatene ble 700, så den er jo ikke gratis...
Vi tenkte på å lage juniorseng til eldstemann. Og hadde vi hatt alt av verktøy, så hadde det blitt billigere enn å kjøpe den.

Festes den til senga?
Ja du kan feste med klips enten til beina på din egen seng, eller så kan den festes på en annen måte som jeg ikke er helt kjent med (men som vises i bruksanvisningen). Vi festet til beina på senga vår. Den er veldig stødig ellers også :)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en bedside crib. Det virker veldig kjekt, og med tanke på at jeg samsov med storesøster i seks mnd, så kan det umulig være en dum investering denne gangen. Dessuten tenker jeg at sprinkelsenga blir veldig stor i begynnelsen.

Men... Jeg har jo ikke peiling på hva som er bra eller ikke. Så lurte på om noen har noen erfaringer med hvilke typer som er bra og ikke bra? :)
Babybay er det beste vi har vært borti, bedre enn den fra Troll. :)

Noen spesiell grunn til at den var bedre? :)
Vi likte festeanordningen bedre, det føltes tryggere å skru den fast i vår seng enn den stroppen. :)
Den er litt dyrere, men det var det verdt! Veldig stødig konstruksjon, god madrass og regulerbar høyde på bunnen.
Vi brukte den i 9 mnd, da var den for liten, og vi byttet til en vanlig sprinkelseng fra Ikea.
Vi samsover fremdeles, med den nye sengen, og har fått en snekkerkompis til å justere bunnen for oss, selv om den egentlig ikke kunne justeres fritt. :)

Har troll bed side crib og er veldig fornøyd. Det er veldig praktisk mtp amming om natten. I starten ville hun bare ligge på meg, men nå ligger hun fint i sin seng. Jeg har et babynest oppi så hun kan ikke trille på gulvet, kan også låse hjulene. Babynestet får sengen til å føles mye lunere, hun hadde nok ikke likt seg i sengen uten babynestet.

Er veldig fornøyd med chicco next2me. Festes til vår seng, og kan tas med som reiseseng også.

Det står vel opp til 8 eller 9 kg eller 6 mnd. Vår er foreløpig ikke så stor. Jeg tenker det er verdt det fordi denne perioden er det veldig greit å ha babyen nært.

Ja, har tenkt uansett å ha en bedside crib som kan stå ved siden av sengen de første mnd. :) Men det er egentlig et pluss at man kan bruke den som reiseseng, hvis vi må reise i løpet av den perioden. Er den lett å bære?

Ja, har tenkt uansett å ha en bedside crib som kan stå ved siden av sengen de første mnd. :) Men det er egentlig et pluss at man kan bruke den som reiseseng, hvis vi må reise i løpet av den perioden. Er den lett å bære?

Ja, syns den er ganske lett. Det følger med en pose med hanker for oppbevaring og transport.

Back
Topp