Bedside crib

Joggejenta

Mamma til Eva 09.10.14 <3
Oktoberskatter 2014
Mailykke 2018
Jeg vurderer å kjøpe en seng som kan justeres i høyde og settes inntil dobbeltsenga. Jeg har funnet en av merket "Troll", men den virket litt lite felskisbel med tanke på videre bruk. Noen som har gjort research på dette området eller har erfaringer? Det må jo finnes flere typer, men hva heter de?

Vil helst ha en seng som kan brukes lenge i tilegg til å ha muligheten for å justere høyden på bunnen og ta bort sen ene siden i begynnelsen.

Ikea har jo vanlige babysenger så ein kan ta vekk eine sida på og justera i høgden. Funke fint inntil di seng og når den lille blir lagt på eget rom, samt når den lille blir litt større, kan den eine sida fjernast igjen og setta på sengehest :)

Jeg kunne tenke meg noe som ikke er så stort, siden vi har litt dårlig plass på soverommet. Tenker samsoving den første tida, men det er godt å ha noe å legge henne i etterhvert. Man vet jo aldri hva slags behov bebisen har. Har ikke funnet noe til den prisen jeg vil ha (minst mulig :P )

-Fra appen-

Her blir det nok en bedside crib pga plassmangel på vårt soverom. Syns troll o.l. er for dyrt da vi uansett skal ha sprinkelseng på rommet hans, så jeg googlet "bedside crib diy", og fant ut at jeg snekrer sammen en selv ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

ImageUploadedByBV Forum1402520168.894332.jpgImageUploadedByBV Forum1402520194.261358.jpg

Jeg har funnet disse på nettet, så her har mannen fått i oppdrag og lage :) syns det virker genialt og ha de tett på, men alikevel litt alene..:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Bare en ting å tenke på ved bruk av slik seng er at den står klin inntil deres seng da de har vært flere ulykker hvor barn har blitt stående på hodet mellom sengene og kvelt... :(

Er selv ikke kjent med den sengen, men dytter! :)

Da ein må passa godt på, e jo at sengene e heilt inntil kvarandre, og ikkje kan gli ut.
Her kjeme eg t å bruka sprinkelsengo inntil vår seng, har lite soverom, så blir ståande fast mellom sengo vår og veggen ;)

Ikea har jo vanlige babysenger så ein kan ta vekk eine sida på og justera i høgden. Funke fint inntil di seng og når den lille blir lagt på eget rom, samt når den lille blir litt større, kan den eine sida fjernast igjen og setta på sengehest :)

Ikke dum denne, må bare finne ut om høyden matcher høyden på senga vår :)

Jeg kunne tenke meg noe som ikke er så stort, siden vi har litt dårlig plass på soverommet. Tenker samsoving den første tida, men det er godt å ha noe å legge henne i etterhvert. Man vet jo aldri hva slags behov bebisen har. Har ikke funnet noe til den prisen jeg vil ha (minst mulig :p )

-Fra appen-

Om jeg fant en rimelig brukt, vil jeg også gjerne ha en liten en. Men hvis ikke tror jeg det må bli en seng som kan brukes litt lenger :)

Her blir det nok en bedside crib pga plassmangel på vårt soverom. Syns troll o.l. er for dyrt da vi uansett skal ha sprinkelseng på rommet hans, så jeg googlet "bedside crib diy", og fant ut at jeg snekrer sammen en selv ;)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tøft å gjøre det selv! Cred til deg! :D Enig i at Troll er dyr siden den kan brukse så kort. Om det blir den blir det ihvertfall en brukt en.

Bare en ting å tenke på ved bruk av slik seng er at den står klin inntil deres seng da de har vært flere ulykker hvor barn har blitt stående på hodet mellom sengene og kvelt... :(

Må finne en sikker måte å sikre at det ikke blir glippe mellom sengene på, ja, det er klart!

Da ein må passa godt på, e jo at sengene e heilt inntil kvarandre, og ikkje kan gli ut.
Her kjeme eg t å bruka sprinkelsengo inntil vår seng, har lite soverom, så blir ståande fast mellom sengo vår og veggen ;)

Rommet vårt er i grunn ikke så lite, men mulig vi kjører samme løsning av sikkerhetshensyn! :)

Rommet vårt er i grunn ikke så lite, men mulig vi kjører samme løsning av sikkerhetshensyn! :)
Rommet var i utgangspunktet ganske stort, men me har delt da, sånn at me fekk walk-in garderobe :P så e berre "sovedelen" så e litt liten ;) Hadde babyseng i tankane når me delte av, så veit da e plass :)

Ja, vi har tenkt til å spenne/ sette den godt fast til våres seng :)!

Sent from my iPhone using BV Forum

Rommet var i utgangspunktet ganske stort, men me har delt da, sånn at me fekk walk-in garderobe :p så e berre "sovedelen" så e litt liten ;) Hadde babyseng i tankane når me delte av, så veit da e plass :)

Lurt :)
Det verste for oss blir nok å bytte side i dobbeltsenga, haha, sånn at babyen kommer lengst bort fra vinduet. Jeg elsker egentlig å sove nært vinduet + at man fort blir veldig vant til "sin" side i senga :P

Lurt :)
Det verste for oss blir nok å bytte side i dobbeltsenga, haha, sånn at babyen kommer lengst bort fra vinduet. Jeg elsker egentlig å sove nært vinduet + at man fort blir veldig vant til "sin" side i senga :p
Sidebytte e drepen! Bytta sia i sengo ette eg kom sammen med mannen(7 år), tok si tid å bli vandt med da :P

Sidebytte e drepen! Bytta sia i sengo ette eg kom sammen med mannen(7 år), tok si tid å bli vandt med da :p

Vi har også vært sammen i 7 år, men byttet side da vi flyttet for 3 år siden, så blir vel egentlig å "bytte tilbake" sånn sett :P Men, den største overgangen blir vel tross alt å ikke være alene på soverommet...hehe ;-) Vi har jo ingen erfaring med dette.

Vi skal ha en vugge ved siden av senga vår, kjøper brukt på finn:-) Skal kjøpe ny madrass da, men den var ikke så dyr på barnas hus :-) Sprinkelsenga er i hus, men tenker at de første månedene sover han i vugga ved siden av oss med tanke på amming. :-)

Back
Topp