bedside crib vs vugge...?

mars14

Blir kjent med forumet
Klarer ikke helt å få bestemt meg for hva jeg synes er best at babyen sover i den første tiden. Noen med erfaringer eller tips?
Sist lånte vi en bedside crb og den var jo veldig praktisk, men ble kanskje ikke så mye brukt da baby hadde kolikk og nesten bare sov hvis han lå på magen min eller i armkroken. Nå med to små barn tenker jeg at det kanskje er greit å ha den slik at jeg kan ha ungene på hver sin side av meg (hvis kommende storebror kommer inn om natten) uten å være redd for at noen faller ut av senga, eller at storebror ruller opp på baby hvis de begge ligger midt i senga. Men så tenker jeg at det kanskje er like greit med en vugge på hjul ved siden av sengen vår, men det blir kanskje mer styr når man skal ta opp og legge baby ned før og etter amming? Og hvis baby ikke sover i egen seng uansett så er jo poenget helt borte.... Som dere skjønner er jeg forvirra :) Hva tenker dere?
 
Ser dilemmaet... vi prøver oss på egen seng til den lille vedsidenav vår seng å håper det går. Men det vil tiden vise. skal ikke se bort ifra at jenta på 2 vil sove litt imellom oss ihelgene, og kanskje bebisen også, så da blir nok den problemstillingen tatt opp:)
 
Vi har en familievugge som har vært i familien til mannen i mange år. Den står ved siden av senga vår. Da Oliver var baby sov han ikke så mye mellom oss; hvis han først ikke ville sove i vugga si så skulle det være mamma eller pappa han sov på :b Nå som han har blitt større sover han bare mellom oss en gang i blandt når han er syk. Så jeg satser på at vi ikke får "problemet" med at begge vil ligge i senga vår samtidig, i alle fall ikke mens baby er helt liten. ;) Men jeg hører jo mange er fornøyde med bedsidecrib også da!
 
Jeg ville hatt sånn bedside crib, da får jo babyen mer følelsen av å ligge i samme seng som dere. Vi har ikke plass til det dessverre, har verdens minste soverom og må krabbe inn fra fotenden når vi skal legge oss. Satser på å ha babyen i senga vår oppi et babynest den første tiden. Så gå over til babykurv hvis det går:)
 
Jeg har veldig lyst på en sånn seng, og sa det til mannen. Vi ble enig om å se om vi trenger det. Hvem vet kansje vi får en baby som vil sove i egen seng (haha). Om det ikke er tilfelle, så bestiller vi bare en fra kiddies24.de
 
Sniker litt. Vi tok rett og slett en spr. seng fra ikea som du kan ta av den ene siden på og festa den i vår seng.
4 små borrehull i sengen og madrassene våre flukter. Helt perfekt, har ikke stått opp om nettene for noe annet en bleieskift i tre mnd nå. Legger lille just nå forresten med å ha min hånd på brystet hans og han slukner fort med meg så nær ( og lett å gi smukken som han kan spytte ut utallige ganger før han sovner ;) Anbefales!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar :) må tenke litt til før jeg bestemmer meg. Også får jeg bare følge med på finn.no for å se om noen selger der uten at det koster skjorta... Takk for tipset Tofus men desverre har vi ikke plass til stor sprinkelseng siden av vår seg, derfor går ikke det.
 
Jeg er førstegangs, men vi skal investere i en bedsidecrib :) har et veldig lite soverom, så det blir eneste alternativ :) synes den virker veldig praktisk :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sniker litt. Vi tok rett og slett en spr. seng fra ikea som du kan ta av den ene siden på og festa den i vår seng.
4 små borrehull i sengen og madrassene våre flukter. Helt perfekt, har ikke stått opp om nettene for noe annet en bleieskift i tre mnd nå. Legger lille just nå forresten med å ha min hånd på brystet hans og han slukner fort med meg så nær ( og lett å gi smukken som han kan spytte ut utallige ganger før han sovner ;) Anbefales!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app


Har tenkt på å gjøre akkurat det samme, men vi har kontinentalseng, så det spørs om det blir litt høyde forskjell.
Men jeg tenker at vi prøver å ser hva som funker.:)
 
Bedsidecrip virker veldig praktisk:) vi har bestemt oss for stokke mini denne gangen da den kan brukes i stua på dagtid også:) her blir storebror 4,5 år så synes det er greit å kunne legge babyen i en stabil og litt høy seng på dagtid;)
 
Jeg savnet en slik bedside crib med vår første. Hadde en arvet vugge som stod ved sengen, men høydeforskjellen på den og senga gjorde det ganske vanskelig. Måtte reise meg om hver gang hun skulle ha smokken (og det var ikke bare bare med bekkenløsning). Og så syns jeg det var mye enklere å bare ha henne i senga mi om natta, og da er det en ekstra trygghet med den bedside'n syns jeg! Så den er allerede kjøpt, og jeg gleder meg til å teste den<3
 
Sniker litt. Vi tok rett og slett en spr. seng fra ikea som du kan ta av den ene siden på og festa den i vår seng.
4 små borrehull i sengen og madrassene våre flukter. Helt perfekt, har ikke stått opp om nettene for noe annet en bleieskift i tre mnd nå. Legger lille just nå forresten med å ha min hånd på brystet hans og han slukner fort med meg så nær ( og lett å gi smukken som han kan spytte ut utallige ganger før han sovner ;) Anbefales!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Så smart :) Det skal jeg prøve!
 
Back
Topp