Bedside crib vs sprinkelseng

Coco87

Betatt av forumet
Julibarna2014
Hei!
Erfaringer med noen typer bedside crib? Hvor lenge kan de brukes? Lurte på om jeg skulle ha det eller en sprinkelseng som kan ta ned ene siden.
Til vår første hadde vi en enkel sprinkelseng som ikke kunne ta ned sidene, ble tungt å drive å løfte over på natta når man satt i senga!

Vi hadde sprinkelseng hvor vi tok av den ene siden. Denne gangen har vi bestilt beside crib. Mye pga flere høydejusteringer samt at det er plassbesparende:)

Vi har en Babybay maxi og er veldig fornøyde med den! Veldig lett å flytte babyen fram og tilbake, og det at man ikke trenger å reise seg om natten, gjør at man sovner lettere igjen også. Vet ikke hvor lett den er å få tak i i Norge nå, vi fant den på finn, men den kan vel bestilles fra utlandet. På grunn av størrelsen (madrassen er 94 cm lang) kunne vi bruke den til storebror var nærmere et år, tror jeg (og han er lang), men til slutt måtte vi over til sprinkelseng siden han klarte å klatre ut av babybayen selv om vi stilte madrassen helt ned.

Har Troll Sun bedside crib. Veldig fornøyd! Sønnen min på 8 mnd bruker den fortsatt, og han er stor av seg :)

Vi hadde Gonatt sprinkelseng fra IKEA sist. Tok vekk ene siden og satte den inntil sengen vår. Funket fint men følte at den tok veldig stor plass. Måtte bla fjerne nattbordet på min side av sengen for å kunne komme meg inn og ut av sengen nede ved fotenden
Så til nr 2 som kommer i mars har vi kjøpt en Chicco Next2me bedside crib. Da kan jeg fortsatt ha nattbordet ved sengen og likevel komme meg inn og ut. Blir spennende å prøve den ut etter hvert :-)

Vi tenkte å ha vanlig sprinkelseng og ta bort ene siden, men fikk tilfeldigvis en Troll bedside crib istedet. Veldig glad for det! Mini lærte å rulle fra rygg til mage allerede ved 3,5mnd alder, og det har vært uvurderlig å kunne ta opp og ned sengekanten mot vår seng i løpet av natten. Den kan også stå halvveis oppe, slik at baby ikke får rullet rundt, men siden mot oss likevel er mye lavere enn de andre sidene. Om du tar bort en side på vanlig sprinkelseng så kan du jo risikere at baby plutselig ruller over i din seng i løpet av natten.. Jeg er nok i overkant hysterisk, men glad jeg slipper å være redd for det ;)

Følger det med madrass til de forskjellige typene bedside crib når man kjøper det? Er jo så rare mål.

Sånn økonomisk sett, er det bedre å kjøpe en sprinkelseng med en gang, som man kan ta av ene siden på? Disse bed side crib kan ikke brukes lenge? (ikke like lenge som sprinkelseng fra ikea feks) Eller?:)
Man må nok regne med å bruke sprinkelseng en stund etter at barnet har vokst ut av bedside criben. Men for vår del bruker storebror fortsatt sprinkelsenga nå når lillesøster blir født, så vi måtte uansett hatt begge deler :-)

Jeg har troll 3 i 1 vugge som kan gjøres om når barnet har vokst ut av vuggen.
Det er en vugge, men en kan ta av vugge bena å gjøre det om til en liten sprinkelseng som ikke er så høy på kantene, kan også ta av den ene siden på den å gjøre den om til en barne benk. har du lav seng kan du også sette den inntil sengen og da har du en bedside crib.
fordelen at den kan gjøres om til benk gjør at den kan brukes når barnet har vokst ut av sengen

Vi hadde bedside crib og skal helt klart ha det til nestemann også! Brukte den til hun var ca 6mnd, da flyttet vi henne til eget rom og sprinkelseng. Enkelt å ta ned og opp siden ved nattamming etter at hun begynte å snu seg.

Back
Topp