Bedside crib - noen erfaringer?

Bkno3084672

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg vurderer å kjøpe sprinkelseng som kan settes ved siden av senga, slik som Troll bedside crib.
Hva er deres erfaringer? Hvor lenge kan denne senga benyttes før man må kjøpe ny sprinkelseng?
Ser veldig praktisk ut.

Håper noen har erfaringer de kan dele :).
 
ImageUploadedByBV Forum1442922743.314500.jpg

Jeg får denne sengen etter min søster, den er genial! Tanteungen min bruker den enda, har bare satt ned bunnen :)
 
Til mitt første barn hadde jeg Babybay, (http://cdon.no/babybay-bedside-crib-hvit-p25261844) og for meg var det helt uvurderlig å slippe å stå opp om natta og hente barnet. Jeg hadde et barn som var MYE våken om natten, så dette var "redningen" for meg. Kunne bare dra han inntil meg. :) Samtidig var det en veldig trygg form for samsoving. Gutten min brukte sengen til omlag 7måneders alder, da var han blitt litt for lang. (omtrent samtidig med at han vokste ut av vognbagen)

Denne gang har jeg bestilt meg Chicco next2me fordi denne også kan brukes som reiseseng :) Erfaringen med å ha en liten nattevåker har gjort at jeg definitivt skal ha bedside-crib denne gang også! :)
 
Du kan eventuelt kjøpe en vanlig sprinkelseng der du kan ta av siden og feste den fast i sengen.

Går an med alle IKEA sengene.

Jeg har gulliver IKEA sprinkelseng, i øverste posisjon uten side, som er festet med skrustikker til min side av senga.
Når han blir større flytter vi bunnen ned og setter på siden og når han ikke lenger trenger siden kan den brukes uten. Så har seng i mange år framover.

Bruker babynest i senga for at den skal bli litt lunere og mindre.
 
Veldig begrenset erfaring, men vi har i hvert fall kjøpt en bedside crib. ;)

Vi valgte den over vanlig sprinkelseng fordi ingen sprinkelsenger passet til høyden på senga vår. Som en bonus har den hjul, så jeg kan trille den inn i stua for dagsoving de dagene vi er hjemme.

Størrelsen pluss faren for at ungen kan klatre ut og ramle I gulvet gjør at de fleste bytter rundt 6 måneder, har jeg lest. Med en vanlig sprinkelseng kan man bare senke bunnen for å få høyere gjerder. (I vårt tilfelle gjør ikke det så mye, siden vi flytter og kjøper nye senger omtrent da).
 
Takk for tilbakemeldingene :).
Ut i fra dette blir det nok innkjøp av en bedside crib eller liknende, høres praktisk ut.
 
Dette var mitt beste kjøp :)

Alle sa at det ikke var vits i og at det var bortkastet, men tvert imot. Da kunne babyen ligge i senga uten å ligge i senga, var lett å bare dra babyen over i senga istedet for å måtte stå opp, lå med hodet ved siden av babyen osv..

Satte opp den siden på senga da hun var rundt 4 mnd, og hun brukte den til hun var 7 mnd, da begynte hun å skulle dra seg opp etter ting :)

Hadde Troll sin.
 
Back
Topp