Bedside crib eller ikke?

Jeg er også ganske opptatt av å spare, men på andre ting :) Har for eksempel kun fløyet to ganger de siste fem årene, og da for å besøke familie. Så når jeg bruker 8000 kr på vogn (eller 1500 på bedside crib) vet jeg om kjempemange som bruker det dobbelte på årlige sydenturer. Alle har ting de synes er viktigere, og ting som er mindre viktig. Har et vennepar som kjøper minst mulig, arver/kjøper brukt det de må ha. Og de reiser hele tida. Så de prioriterer bare forskjellig. Og det er helt ok. For min del er det å ha ting som gjør hverdagen enklere noe jeg vil prioritere over ferier. Som å ha robotstøvsuger, robotgressklipper, en god vogn (skal jo trille hver dag). Osv.

Men om sprinkelseng fungerer som bedside crib og du er fornøyd med det er jo det helt supert :) Sist da vi hadde vugge brukte vi sprinkelsenga i stua som "lekegrind". Så den ble jo brukt i den perioden også, bare ikke som seng. Nå har vi solgt den. Og skal gå for en annen: sikler på 140*70cm sprinkelseng fra Done by Deer som vi kan fjerne siden på og bruke som stor seng, så da trenger vi jo ikke kjøpe den før i 2019 en gang. Den koster en del, men vil jo også kunne brukes i mange år, og forhåpentligvis kunne selges brukt for en OK pris på Finn når vi blir ferdige med den.

Uansett er babyutstyr til 1000-1500 noe jeg ikke tenker så mye på. Skal ha ammepute til 1000 (cozyfix), bæresele til 1300 (ergobaby adapt). Babynest har jeg ikke helt bestemt meg for enda... Men i såfall blir det nok det fra babydan til 350kr, for det får plass i Emmaljunga-vogna. Uansett er alt det jeg kjøper billigere enn en Sydentur. Ikke at jeg ikke kunne tenke meg en Sydentur altså. Men prioriterer det bort. :) Hadde en forferdelig barseltid sist, pga kolikk i 5 mnd, så jeg tenker at jeg gjør det jeg kan for at det skal bli en så fin tid som mulig nå (man kan jo ikke planlegge for kolikk da! men har kjøpt vogn med god demping igjen, fordi det var gull sist)

Har planene klare, hehe ;)

Vi var to uker på gran canaria sist permisjon og planlegger kanskje to-tre uker til sydligere strøk denne permisjonen. Så da må vi spare andre steder xsmile8

Ift babynestet brukte jeg det masse sist. Han sov mye i det på dagtid, da kunne han jo nesten legges hvor som helst. Brukte det også oppi senga, spesielt dersom vi som borte (er mye på hytteturer og overnattingsbesøk).

Krysser fingrene for at du får en bedre barseltid nå! :happy:

Kjøpte brukt til 400kr, veldig spent på om det blir lettere å flytte babyen etter amming eller ikke.
Hadde bare sprinkelseng med de to andre, det var før ammemadrasser og babynestene kom..
vi kjøper sprinkelseng når han er vokst ut av bedsiden!

Vi var to uker på gran canaria sist permisjon og planlegger kanskje to-tre uker til sydligere strøk denne permisjonen. Så da må vi spare andre steder xsmile8

Ift babynestet brukte jeg det masse sist. Han sov mye i det på dagtid, da kunne han jo nesten legges hvor som helst. Brukte det også oppi senga, spesielt dersom vi som borte (er mye på hytteturer og overnattingsbesøk).

Krysser fingrene for at du får en bedre barseltid nå! :happy:

Som jeg skulle sagt det selv. Sparer til ferier og har brukt babynestet aller mest, så tipper det blir likt denne gang[emoji16]

Back
Topp