Bedriten jordmor

alexine

Elsker forumet
Kan man nekte en jordmor å være med på fødselen? Jeg har fått ei ny ei, igjen, og jeg misliker henne sterkt! Så sterkt at jeg kan begynne å gråte når jeg tenker på at hun tar imot lillemann, for det vil jeg virkelig ikke! Skal på overtidskontroll på onsdag, til henne, og gruer meg til det... Hun er ei heks! Brå, brautende, frekk og hardhendt! Vil ikke at hun skal ødelegge fødselen min, noe jeg vet kommer til å skje om jeg må se henne der inne.....

Hæ? Har du en jm som du går til i svangerskapet som skal være med under fødselen? I alle fall så klart du kan nekte henne det! Det har du loven på din side på faktisk! Hvis du ikke er komfortabel med jm under fødsel så kan du bytte!

Det er du som bestemmer hvilken jordmor som skal være med deg under fødsel. Føler du at det ikke er kjemi mellom deg og jm, så kan du kreve å få en annen.
Ho e gikk hos t kontroller jobba ikke på sykehuset, så da va ikke ho som tok i mot gutten min. Ho som tok i mot va kjempegrei. Følte at det var samme dama hele tiden fra mandags kveld/natt til tirsdags kveld, noe som ikke kan være mulig... Holdt jo på lenge, og over flere vaktskifte[:-]
Meeeen så skal nu det sies at lystgassen var effektiv på hodet mitt [8D]

Det kan du selvfølgelig nekte [:)] Krysser fingrene for at hun IKKE er på vakt når du skal føde [;)]
Her hadde jeg også ei jm som jeg gikk til hele svangerskapet som jeg likte kjempe godt. Hun tok imot meg på sykehuset men gikk av vakt en time etter [&o] Både fordeler og ulemper når de jobber på helsestasjon og på føden.

ORIGINAL: Trone

Hæ? Har du en jm som du går til i svangerskapet som skal være med under fødselen? I alle fall så klart du kan nekte henne det! Det har du loven på din side på faktisk! Hvis du ikke er komfortabel med jm under fødsel så kan du bytte!

Hørtes rart ut. Går du ikke bare til kontroll hos henne da?

Klart du kan bytte, skal ikke være sånn at du føler det ubehagelig under fødsel.

ORIGINAL: siljegulli

Hørtes rart ut. Går du ikke bare til kontroll hos henne da?

huff... så kjedelig :( eg håpte faktisk eg skulle få jm eg gjekk til kontroll hos:P men ho kom innom å sa hei til meg då;)

Men til spørsmålet ditt: du treng ikkje å ha ho der.. ;) du har rett til å bytte;)

Okei, takker for svar[:)] Godt å høre!

Og ja, jeg har vist det... Men det er mest tilfeldig altså, jeg har ikke akkurat bestilt det... Skal jo bli satt igang fredag, og da jobber vist denna merra. Får bare knipe igjen til hun er ferdig på vakt[8D] Hadde jordmoren jeg gikk hos forrige fødsel også, men hun var helt fantastisk, så det gikk helt fint[:)] Jeg får sladre litt til barnelegene der oppe, om at jeg ikke føler meg komfortabel med henne hos meg, om det blir for ille....

ORIGINAL: Svartengel

Hiv ho på haue og rævva ud, hehe!!!

signere denna

Shall do[;)]

Back
Topp