Bedrevitere....

Renzy

Gift med forumet
Septembergull'17
Maisløyfene 2024
Jeg har en del bedrevitere i familien for å si det mildt:p Både kommende oldeforeldre, min egen mamma, min stemor, osv... Lista er lang! I begynnelsen av graviditeten gikk det på kommentarer om hva jeg absolutt ikke burde gjøre, som å løfte en bag inn i bilen. Jeg synes dette er vel hysterisk, jeg er gravid - ikke syk! Så fortsatte det med når jeg skulle til legen - jeg måtte da vel få time ganske tidlig for å bekrefte hele opplegget?? (Jeg hadde ikke første kontroll før i uke 13, og det var hos jordmor). Etter timen hos jordmor var det kommentarer på hva jordmor ikke hadde gjort som de mente hun burde gjøre.. Nå er det kommentarer på om hvorfor jeg ikke har fått mage enda? Og hvorfor kjenner jeg ikke ordentlig liv?? JEG BLIR SPRØØØØ:wacky: Jeg vet jo at det kun er fordi de ønsker det beste og fordi de bryr seg, men for meg blir dette alt for mye. Jeg har ikke sagt ifra enda, men jatter bare med og smiler så godt jeg kan. Men noen kommentarer sårer jo - som hvorfor magen ikke er kommet enda. Jeg begynner jo nesten å tvile på at det er en baby der inne, selv om vi har vært på tidlig UL. I tillegg føler jeg at de mener jeg burde vært mer hos legen og virkelig bli følgt skikkelig med, men her er jeg helt motsatt i tankegangen. Så lenge jeg føler meg frisk og fin har jeg ingen intensjoner om å springe ned legekontoret... Flere som har det sånn? Og har dere noen gode råd til hvordan å få slutt på det?

Off så teit at de holder på sånn. Jeg hadde helt klart sagt ifra. Helt individuelt når magen kommer, noen får jo ikke før di omtrent er halvveis. Si ifra hvordan du føler det du ;)

De er nok bare utålmodige og gleder seg til magen din kommer. Men så glemmer de vel at det kan være sårende. Men kan jo hende du er litt heldig og har lang overkropp, slik at babyen har god plass inni magen og du slipper en stor mage som tærer på rygg og hofte? Du må jo bare si det du mener, kanskje de tenker seg litt om da. Min mage er også treg med å vise seg, og folk får bare mase. Jeg tar det som positivt at det er god plass der inne :-)

....mens jeg får kommentarer om at jeg kan UMULIG gå til august med denne magen :rolleyes:
Er gedigen, mildt sagt og det er litt flaut å fortelle at jeg har 3 mnd igjen av terminen.. Noen jeg møtte ihelga trodde faktisk at jeg har nådd terminen nå allerede :shifty:
Jeg slipper heldigvis De Gode Rådene nå, siden vi venter vårt tredje, men jeg er sikkert selv blitt en sånn Bedreviter xsmile5Det er selvfølgelig godt ment og når man selv har fått baby før, så har man et sånt behov for å snakke om det og Gi Råd :happy:

Back
Topp