be safe izi sleep

3nydeligesmå

Forumet er livet
oen her som har den? pluss og minus ved den??
vet den er tung, men hvor tung på en måte?
fikk dere noe som helst bruk for å legge ned ryggen osv?

Æ har itj "erfaring" me deinn sånn sett..men vi sku egentli ha deinn..men når æ løfta deinn i butikken va deinn så tung at æ sleit da..UTEN baby i..må tenk på at man ska ha ein baby på opp te 10 kg i deinn stolen og.. æ som e lita ha'kke sjans te det!![;)]
Hær vart det acta graco istede [;)]

Jeg har Besafe izi sleep..
Jeg er velldig fornøyd med den...

Minuset er at den tung. Den veier hele 6kg.. Så med barnet blir den veldig
tung å bære. Hvis du har en gammel bil så er selene i baksetet for kort,
så da kan den bare monteres i framsetet. Nyere biler har lang nokk sele til
å feste den bak:)

Plussen er at den lett å montere i bilen.. Det er enkelt å ta ut og inn barnet i setet
når den står i bilen. Setet kan legges ned når den ikke er i bilen (Har lagt ned setet mange ganger, for
eksempel når jeg er hos lege)..

ORIGINAL: Kiraoth

Plussen er at den lett å montere i bilen.. Det er enkelt å ta ut og inn barnet i setet
når den står i bilen. Setet kan legges ned når den ikke er i bilen (Har lagt ned setet mange ganger, for

nei har ikke gammel bil selv, men pappa har det da. og kjører en del med han, men det kan jo sjekkes eventuelt.
har maxi cosi nå og er superfornøyd egentlig, men svigerinna mi hadde kjøpt det besafe setet nå og fikk prøve lucas oppi bare og han satt jo så myye bedre oppi der. mye større plass og ser for meg at det varer en del lenger.
har isofix fester så blir med base i tilfelle. har også quinny zapp som det kan festes på, så slipper jo bære det langt. eneste er opp trappa her hjemme. men det er vel såpass at jeg burde klare bære han opp trappa??

hvor lenge har dere brukt deres?

ORIGINAL: larviksjenta

nei har ikke gammel bil selv, men pappa har det da. og kjører en del med han, men det kan jo sjekkes eventuelt.
har maxi cosi nå og er superfornøyd egentlig, men svigerinna mi hadde kjøpt det besafe setet nå og fikk prøve lucas oppi bare og han satt jo så myye bedre oppi der. mye større plass og ser for meg at det varer en del lenger.
har isofix fester så blir med base i tilfelle. har også quinny zapp som det kan festes på, så slipper jo bære det langt. eneste er opp trappa her hjemme. men det er vel såpass at jeg burde klare bære han opp trappa??

Når dere kan bruke isofix base også så blir den jo mye enklere å feste i bilen.. Vi har en gammel og en ny bil, men ingen av bilene kan det
brukes isofix base...
Jeg får til å bære den opp trappa med ungen i, men han er ikke mer enn 5kg nå. Etter hvert blir det sikkert vanskeligere... Men da kan jeg jo sikkert
ta han ut av setet og bære inn bare han...
Vi har brukt setet litt over 2mnd...

ORIGINAL: larviksjenta

Når dere kan bruke isofix base også så blir den jo mye enklere å feste i bilen.. Vi har en gammel og en ny bil, men ingen av bilene kan det
brukes isofix base...
Jeg får til å bære den opp trappa med ungen i, men han er ikke mer enn 5kg nå. Etter hvert blir det sikkert vanskeligere... Men da kan jeg jo sikkert
ta han ut av setet og bære inn bare han...
Vi har brukt setet litt over 2mnd...

lucas veier også 5 kg nå, men det går vel bare oppover. hehe.. får nesten prøve det litt i butikken med han oppi eller no tror jeg.
takk for svar[:)]

Jeg har den,er fornøyd,den er sabla tung ja men veldig kjekk og komfertabel,nå som han er så stor er det ikke ofte vi tar med oss stolen inn noe sted bortsett fra matbutikker osv...

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Jeg har den,er fornøyd,den er sabla tung ja men veldig kjekk og komfertabel,nå som han er så stor er det ikke ofte vi tar med oss stolen inn noe sted bortsett fra matbutikker osv...

tror du han vil passe i den til han er 1år??

akkurat det er jeg litt usikker på....ser jo ut som det er stor plass i den,men tok ut babyputene allerede da han var 2-3 mnd for da var det for trangt,når sommeren kommer bruker han jo ikke så mye yttertøy oppi der heller da....ja jeg tror egentlig den burde passe,man kan jo justere på seler og den nakkestøtten osv oppi der så[:)] han veier forresten 7.5 kilo nå

Hadde izi-sleep, solgte da størstemann var 7 måneder. Fikk vondt i ryggen av å bære det, og det ble fort klamt oppi, litt tett...

I tillegg våknet babyen når jeg la han bakover likevel... Har hatt maxicosi og britax etterpå, desidert mest fornøyd med maxi cosi!

Hvis babyen sovner i maxicosien legger jeg setet bakover så det støtter mot noe og en pute under foran, så ligger ryggen rett og beina opp, da får barnet en like god liggestilling...

Back
Topp