Be safe izi sleep

FjaseFrøken

Elsker forumet
Noen emd erfaring av det setet her?
Er dere fornøyd med det? Vurderer det til nurket i magen [:)]

Det er ikke på topp fem av de sikreste engang. Det er dobbelt så tungt som det sikreste setet og det er stort og klumpete..

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase er det sikreste babysetet. Det kan brukes med og uten base, og basen kan brukes med og uten IsoFix.

Acta Graco Logico S er testvinner i Sverige.

Britax/Volvo Babysafe Plus var testvinneren i 2009.

Brio Primo med eller uten base.

Babysetet til Cybex har også gjort det bra. [:)]

Litt tyngre enn andre seter, men hadde aldri byttet det ut!!  (selvom det blir dømt sønder og sammen av "ekspertene" her inne)

ORIGINAL: Lady Dada

Tungt, men veldig sikkert[;)] Sitter bra i det[:)]

Veldig sikkert? Fordi ungen sitter bra i det eller? Du har nok misforstått litt..

ORIGINAL: Sicily

Veldig sikkert? Fordi ungen sitter bra i det eller? Du har nok misforstått litt..

det kommer godt ut i tester, hvis du ser nederst på siden under utmerkelser så står det Best i test!!

http://forbrukerportalen.no/produkter/15679/

ORIGINAL: prinsessen vår

det kommer godt ut i tester, hvis du ser nederst på siden under utmerkelser så står det Best i test!!

Står det det? Hvor da? Det står et utropsteng der. Det har fortsatt bare 74 poeng, og gjør det ikke særlig godt i sidekollisjon. Det kombinert med størrelsen og vekta, gjør det ikke til noe bra sete. Det scorer også dårlig på stabilitet. Dessuten, teller sikkerhet bare 50% av total score, og det fins flere andre seter som er sikrere.

hvis du holder pekeren over utropstegnet.. så kommer det opp best i test ja..

Nopes.. Prøvde det før jeg skrev innlegget. Og selv om det ble best akkurat i den aktuelle testen, betyr ikke det at det er det sammenlignet med de andre setene jeg nevnte. [;)]

det er sant , men det er allikavel et bra sete.... å si at det ikke er et bra sete blir feil det også.. vi valgte det fordi jeg syntes det var greit å kunne legge ned ryggen på sete og når det er små marginer som skiller de aktuelle setene på sikkerhet så falt valget på denne..

Kjempe fornøyd med det [:)]

det er sant , men det er allikavel et bra sete.... å si at det ikke er et bra sete blir feil det også.. vi valgte det fordi jeg syntes det var greit å kunne legge ned ryggen på sete og når det er små marginer som skiller de aktuelle setene på sikkerhet så falt valget på denne..

Når det ikke fins noen dokumentasjon eller indikasjoner på at vanlige babyseter er skadelige for ryggen til babyene, og liggefunksjonen uansett ikke kan brukes under kjøring, så spiller det ingen rolle. [;)]

det finnes ikke dokumentasjon her på internett nei, men det er faktisk en grunn til at fysioterapauter anbefaler at babyer skal sitte minst mulig. Vi ønsket å kunne bruke setet på vognen slik at mini slapp a bli vekket når vi skulle handle eller lignende situasjoner og da var det veldig greit å kunne legge ned ryggen. da har ihvertfall eg gjort det eg kan for å forhindre dårlig rygg på mini..

det finnes ikke dokumentasjon her på internett nei, men det er faktisk en grunn til at fysioterapauter anbefaler at babyer skal sitte minst mulig. Vi ønsket å kunne bruke setet på vognen slik at mini slapp a bli vekket når vi skulle handle eller lignende situasjoner og da var det veldig greit å kunne legge ned ryggen. da har ihvertfall eg gjort det eg kan for å forhindre dårlig rygg på mini..

Så forskere ved NTNU og overlege Calisch og hele forskerteamet ved Vägforskningsinstituttet i Sverige tar feil de da? Når de sier at det ikke er skadelig? Og jo, det fins dokumentasjon om det i haugevis på nettet. Så lenge barnet får komme opp og strekke seg og skifte stilling når de uttrykker behov for det, så er det ikke skadelig.

Det går ikke an å lese testene slik når det går på sikkerhet. Det har fått 4,5 poeng i frontkollisjon og 3,5 poeng i sidekollisjon. De beste setene har 5 poeng(full pott) i frontkollisjon og 4,5 poeng i sidekollisjon.

Babysetene som har gjort det best i Forbrukerrådets kollisjonstester er(testene fra 2007 frem til i dag er sammenlignbar...e):

Akta Graco Logico S
Brio Primo med isofixbase(og Brio Go Isofix men det er akkurat samme setet)
Recaro Young Profi Plus
Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base

Samtlige av disse setene fikk 5 av 5 mulige poeng testet i frontkollisjon og 4,5 av 5 mulige poeng i sidekollisjon.

Det lønner seg å prøve i bilen før man handler :)

Myten om at barnestol er skadelig for ryggen til de små

Det finnes ingen dokumentasjon på at det er skadelig for ryggen til de små å sitte i en bilstol. Noen velger bagnett/boxette på lengre bilturer på grunn av dette, men det stemmer altså ikke. Man skal uansett stoppe å ta pauser på lengre bilturer, det trenger både store og små. Lytt til barnets signaler, barnet sier som regel i fra om det har det ubehagelig. HER(trykk for link) kan man lese hva overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus sier om denne saken.

Spesielt interesserte kan lese mer i denne forskningsrapporten her: Hälsorisker och komfort för spädbarn i bilbarnstolar.

Here we go again med sicily....

Izi sleep er som de andre sier TUNGT, men har intrykk av at det er ett meget sikkert og trygt sete. Anbefaler det setet altså[;)]

Back
Topp