Be Safe bilstol og Dr Brown Pitcher

siouxsie

Flørter med forumet
Søvnløs i september 2025
Hei!

Jeg har to spørsmål jeg tenker er ganske viktig å finne ut av, uten å ha funnet klare svar.

- vi har arvet en Be Safe bilstol, men den mangler shock absorber (den greia som festes på siden ved døra i følge youtube). De vi arver av husker ikke å ha brukt den. Hvor viktig er den? Går det evnt an å kjøpe separat? Ikke funnet ved søk på nett/Finn.no

- vi tenkte blande MME for et døgn i Dr Brown sin Pitcher, men i føge bruksanvisning står det i forsiktighetsregler ‘’brukes kun med kaldt eller lunkent vann’’. Hvordan ksn det være? Er ikke meningen å blande i durekte med 70 grader, og selve pitcheren må jo steriliseres uansett? Jeg har spurt etter erfaringer i termingruppa. Noen sier det går bra, og andre sier at steriliseringen ødelegger pitcheren…,

Hei!

Jeg har to spørsmål jeg tenker er ganske viktig å finne ut av, uten å ha funnet klare svar.

- vi har arvet en Be Safe bilstol, men den mangler shock absorber (den greia som festes på siden ved døra i følge youtube). De vi arver av husker ikke å ha brukt den. Hvor viktig er den? Går det evnt an å kjøpe separat? Ikke funnet ved søk på nett/Finn.no

- vi tenkte blande MME for et døgn i Dr Brown sin Pitcher, men i føge bruksanvisning står det i forsiktighetsregler ‘’brukes kun med kaldt eller lunkent vann’’. Hvordan ksn det være? Er ikke meningen å blande i durekte med 70 grader, og selve pitcheren må jo steriliseres uansett? Jeg har spurt etter erfaringer i termingruppa. Noen sier det går bra, og andre sier at steriliseringen ødelegger pitcheren…,
Spm. 2 kan jeg ikke hjelpe deg med.

Ang. Spm. 1: det er relativt nytt at det har kommet. Setene ble solgt uten tidligere. Det er en ekstra sikkerhet som tar unna noe av den umiddelbare støyten stolen ellers ville fått. Skal være trygt uten. Enda tryggere med. Tror Barnas hus har solgt den separat. Sikkert flere som har den. Ellers kan det være foreldre som har kvittet seg med stolen og senere funnet denne delen og gir/selger den på Finn.no.

Når vi i løpet av høsten setter den tredje bakovervendte stolen inntil de to andre får vi ikke plass til denne. Hvert fall ikke i den ene bilen. I den andre bilen tror jeg vi får plass på den ene siden, men neppe på begge sider av bilen.

Back
Topp