BCG vaksine

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Skal dere gi den?
Vi har bestemt oss for at hun skal få den på 6-ukerskontrollen.

Kan man bestemme dette selv? Får man ikke den når man blir eldre?
Før fikk alle det på ungdomsskolen, det er det slutt på. Nå er det bare babyer som tilhører risikogruppene som får den gratis. (Foreldre eller familie fra land der tuberkolose er vanlig, eller skal på langvarig reise til et slikt land stort sett. ) Vi tilhører ikke noen risikogruppe, og kommer ikke til å ta den.

Vet ikke. Er det noe for og mot?
Jeg er jo for alt av vaksiner som er i barnevaksinasjonsprogrammet. Den er tatt ut da den ikke direkte beskytter mot tuberkulose. Men vi ønsker å ta den da den beskytter mot spredning og det menes at det kan være lettere å behandle om de skulle bli syke. Tuberkulose er desverre økende sykdom i Norge igjen, så derfor velger vi å gi den til henne :)

Jeg reagerte litt på den vaksinen selv, og har et ganske stort arr på armen. Ble en liten byll der og betent før det gikk hull. Så kommer ikke til å gi den til henne når hun er så liten.

Han skal få den, dette da jeg jobbet i hjemmesykepleien, å ser at tuberkulose er på full fart hjem igjen, i tillegg blir det ekstra fare siden jeg har den jobben jeg har
Anbefaler alle å vurdere dette da jeg er redd tuberkulose vil komme for fult i Norge igjen, min helsesøster var helt enig

Back
Topp