Batteridrevet flaskevarmer.. Finnes det??

Atalanta

Forelsket i forumet
Vi skal fly om 10 dager, og vi da at lillemann skal drikke under letting/landing for at han ikke skal få vondt i ørene, men hvordan skal jeg få utpumpet mm varm..?
Når vi reiser så hadde det vært genialt med en batteridrevet flaskevarmer til utpumpet mm, er det noen som vet om dette finnes??
 
(Fullpumper pga at lillemann ikke vil ta puppen lenger)
 
Jeg mener å ha sett det i en baby butikk, men er ikke sikker på om det var batteri eller sånn til å koble i bilen.Men kan ikke flypersonalet varme flasken for deg da?
 
ORIGINAL: PION

Jeg mener å ha sett det i en baby butikk, men er ikke sikker på om det var batteri eller sånn til å koble i bilen.Men kan ikke flypersonalet varme flasken for deg da?

 
Har sett flere som kan kobles til sigarettenneren i bilen ja.
 
Vet ikke hvor mye kabinpersonalet på Norwegian-fly gjør jeg, de har jo redusert bemanningen kraftig... Og de har gjerne kun microbølgeovn..? Og det anbefales jo ikke å varme mm i microbølgeovn både pga at næringsstoffene blir ødelagt (ikke så relevant siden det kun gjelder noen få ganger) og pga at partikler i melken blir for varme og kan føre til skolding, noe jeg jo vil unngå...!! Men det blir vel muligens det som blir løsningen...
 
Men det hadde uansett vært praktisk med en batteridrevet flaskevarmer, når man er på lengre turer ute feks...[:)]
 
Gjett om eg har tenkt på det samme. Er jo lurt at dei sug på noko under letting og landing. Han brukar totten, men er ikkje alltid han har lyst på den akkurat då. Eg har pleid å varme ei flaske i ein kafe rett før me går ombord. Viss du varmar ho litt for mykje so held ho varmen ei stund. Er ikkje alltid han har vilja hatt noko, og det har gått fint, virkar ikkje som han har hatt noko ubehag.
 
Er jo rart hvis det fikke finnes, hør på en baby foretning om de har. Kanskje det går ann å putte baterier i en vanlig flaskevarmer..
 
I dette tilfellet hadde jeg juksa litt, prøver å lære mini å drikke vann fra flaske(for å lære han å ta flaska. funker ikke det...) Da er det bare romtemperert (har jo vært kokt)
Skulle jeg ut å fly og kun gitt flaska når flyet lander eller tar av så hadde jeg hatt ei flaske med sukkervann.[&:] 
 
 
 
( huff redd jeg får litt pes nå[:D]....)
 
De har sikkert te vann... Det kan du varme flaska i... :) God tur [:)]
 
Man har kanskje ikke lov til å ha med seg noe slags væske på fly enda? da kunne du jo bare tatt med en termos kokende vann? Eller så kan du be de varme vann i mikrobølge ovnen for deg så du kan varme flaska i vannbad? eller som sagt her tidligere, de har jo te vann? Eller hva med å ha med seg en flaske med mme som du kan gi han? Den kan jo varmes i mikroen?
 
Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.
 
Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
 
ORIGINAL: LudvigogKristoffer

Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.

Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
Den løysningen har eg tenkt på og, men har vore usikker på om eg får ta m termosen inn på flyet pga dei  nye sikkerheitsreglane.
 
ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.

Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
Den løysningen har eg tenkt på og, men har vore usikker på om eg får ta m termosen inn på flyet pga dei  nye sikkerheitsreglane.
Ta med tom termos gjennom sikkerhetskontrollen og få den fylt innenfor. Alt som er innenfor sikkerhetskontrollen kan tas med inn på fly.
Men jeg tror du får ta med termos med vann i gjennom sikkerhetskontrollen når det er til barnemat.
 
ORIGINAL: LudvigogKristoffer

ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.

Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
Den løysningen har eg tenkt på og, men har vore usikker på om eg får ta m termosen inn på flyet pga dei  nye sikkerheitsreglane.
Ta med tom termos gjennom sikkerhetskontrollen og få den fylt innenfor. Alt som er innenfor sikkerhetskontrollen kan tas med inn på fly.
Men jeg tror du får ta med termos med vann i gjennom sikkerhetskontrollen når det er til barnemat.
Ahhhh...so langt har ikkje eg tenkt. Takk for tipset.
 
ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.

Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
Den løysningen har eg tenkt på og, men har vore usikker på om eg får ta m termosen inn på flyet pga dei  nye sikkerheitsreglane.
Ta med tom termos gjennom sikkerhetskontrollen og få den fylt innenfor. Alt som er innenfor sikkerhetskontrollen kan tas med inn på fly.
Men jeg tror du får ta med termos med vann i gjennom sikkerhetskontrollen når det er til barnemat.
Ahhhh...so langt har ikkje eg tenkt. Takk for tipset.
Dette har jeg tenkt mye på. Vi skal reise fra Bodø til Chicago, og hele reisen tar 18 timer. Så jeg må pumpe, varme og gi mat på fly mange ganger.
 
ORIGINAL: LudvigogKristoffer

ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

ORIGINAL: @dnim

ORIGINAL: LudvigogKristoffer

Lurer på akkurat det samme. Skal også ut å fly og trenger å varme opp mm. Min plan var å ha med en termos som jeg kan ha varmt vann på som jeg bruker til å varme opp melka. Man får jo komme først inn i flyet så da har man tid til å varme melka før avgang. Tenkte å varme flaska i en boks med lokk på så jeg bare kan sette på lokket og helle ut vannet etter avgang hvis jeg ikke får tid før avgang.

Hvis du finner flaskevarmer som går på batterier så vil jeg gjerne vite hvor du finner det. Det er helt umulig å finne sånt her i Bodø.
Den løysningen har eg tenkt på og, men har vore usikker på om eg får ta m termosen inn på flyet pga dei  nye sikkerheitsreglane.
Ta med tom termos gjennom sikkerhetskontrollen og få den fylt innenfor. Alt som er innenfor sikkerhetskontrollen kan tas med inn på fly.
Men jeg tror du får ta med termos med vann i gjennom sikkerhetskontrollen når det er til barnemat.
Ahhhh...so langt har ikkje eg tenkt. Takk for tipset.
Dette har jeg tenkt mye på. Vi skal reise fra Bodø til Chicago, og hele reisen tar 18 timer. Så jeg må pumpe, varme og gi mat på fly mange ganger.
Oi, men på slike fly får du tak i kokt vatn. Sikkert muligheit t kjøleskap og. Her reiser me berre med slike små Dash 8 fly.
 
ORIGINAL: livmor

Jeg vet ikke om det finnes. Men jeg bare har et spørsmål til deg. Er det lenge siden han slutta å ta puppen din? Skjedde det gradvis? Frykter at det er i ferd med å skje her også. Den siste uka har det vært altfor mange ganger han har begynt å hylskrike og nekter å ta puppen. Selv om jeg vet han blir sulten. En gang gikk det 12 timer før han spiste ordentlig. Lurer på hva det kommer av jeg. Før spiste han som bare det hver eneste gang han ble lagt til. Frykter at at det kan være pga refluxen hans..[:(]


Det gikk gradvis, fra han var 3 mnd ca, og uten at jeg egentlig skjønte det. Han begynte å bare ville ha en pupp til noen måltider (var skikkelig matvrak før det, og spiste alltid godt fra begge puppene), og jeg tenkte "jaja, han er ikke så sulten nå da". Og det ble flere og flere måltider pr dag der jeg ikke fikk gitt ham begge puppene. Han skrek, og regelrett vrengte seg vekke når jeg prøvde å legge ham til. Han begynte også å kreve et måltid om natten, noe han ikke hadde gjort på lenge. Så jeg begynte så smått å mistenke at han faktisk ikke ville ha mat fra puppen lenger... Og at han over en periode hadde fått litt mindre mat enn han egentlig trengte, og dermed krevde nattmåltid.. Så jeg prøvde en dag å gi ham flaske etter det hadde gått flere timer siden han hadde spist sist og jeg så han var sulten selv om han ikke ville ha puppen (prøver jo begge da, og la ham til i forskjellige stillinger for å se om det var det som var galt, men nei), og da slukte han 150 ml på et blunk.. Og var smilende og blid, og lykkelig over å slippe puppen virket det som..[:(] Dette var for litt under en uke siden, og han nekter fremdeles å ta puppen, men tar flaske med mm. 

Utrolig trist, men noen morgener, hvis jeg tar ham opp i sengen så snart han våkner, så får jeg ham til å ta fra ene puppen, så dette prøver jeg på hver morgen, og nyter den lille kosestunden...
 
Nå når han får flaske så ser han rundt seg og følger med på alt som skjer, så jeg tror det blir for passivt og kjedelig for ham å ligge med ansiktet inn mot meg i lengre perioder for å få mat, og at han dermed ikke vil... Men synes jo det er rart..!!! Men det er nok ikke et helt uvanlig problem, Ammehjelpen har skrevet litt om brystvegring her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=118
 
Back
Topp