Bassengtrening

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Det er sikkert noen her som har prøvd det/er med på det nå.
Vurderer å melde meg på bassengtrening for gravide her i byen, men usikker på hvordan det egentlig er (vil være sikkert på at jeg vil gjøre det siden det er ganske dyrt)
Jeg har bekkenløsning, og tenker at bassengtrening kanskje kan være tingen. Noen erFaringer? Hjelper det? :)

Begynte om fredag selv. Helt supert:) vi skal trene en del overkropp og kniping.
Vet ikke hvor mye det koster hos deg, men her er det 60 kr pr gang i garderobeavgift. Betaler ingenting for selve treningen, så lenge man har henvisning fra legen:)

Om det hjelper har jeg ikke funnet ut enda...hehe

Går på bassengtrening for gravide men den er bare for dem som også går til fysiotherapie. Koster 60kr hver gang og trener litt forskjellige kroppsdeler. Også kniping. Ganske deilig å bevege seg i vannet syns jeg :)
Kunne gjerne hatt det 2 ganger i uka.

Her koster det 700 kroner for 4uker, eller 1350 kr for 8 uker. Og det er tre kvarter hver mandag.. syntes det var i overkant dyrt egentlig :p

Har henvisning til fysioterapaut fra legen min, men står på venteliste til det. Så får ikke begyn hos fysio før tidligst noen uker/par mnd :( Og sliter kraftig med å bevege meg særlig nå.. Aner ikke om man kan få henvisning til bassengtrening fra legen, var det noe dere selv spurte om eller tok legen det opp?

synes det er så vanskelig å få god informasjon her jeg bor..

Her koster det 700 kroner for 4uker, eller 1350 kr for 8 uker. Og det er tre kvarter hver mandag.. syntes det var i overkant dyrt egentlig :p

Har henvisning til fysioterapaut fra legen min, men står på venteliste til det. Så får ikke begyn hos fysio før tidligst noen uker/par mnd :( Og sliter kraftig med å bevege meg særlig nå.. Aner ikke om man kan få henvisning til bassengtrening fra legen, var det noe dere selv spurte om eller tok legen det opp?

synes det er så vanskelig å få god informasjon her jeg bor..

Legen min visste ikke at det var bassengtrening her engang, så jeg spurte selv. Men det er bare en vanlig henvisning til fysioterapeut jeg fikk. Samme hvilken fysioterapeut jeg går til, så kan godt bruke henne til andre ting også på samme henvisning:)

Fikk bare beskjed av min lege om å ringe kommunen.. Vet ærlig talt ikke helt hvem jeg skal kontakte. Men det var visst for selv å finne ut om noen kurs eller hva de kan tilby. Vanntrening er noe jeg gjerne kunne gjort dersom det virkelig har effekt, men synes at 700 kroner for fire ganger á 3 kvarter blir litt i overkant dyrt .. :/

Fikk bare beskjed av min lege om å ringe kommunen.. Vet ærlig talt ikke helt hvem jeg skal kontakte. Men det var visst for selv å finne ut om noen kurs eller hva de kan tilby. Vanntrening er noe jeg gjerne kunne gjort dersom det virkelig har effekt, men synes at 700 kroner for fire ganger á 3 kvarter blir litt i overkant dyrt .. :/

Er den prisen med henvisning? Her er det 600 for 10 ganger om man har henvisning. Kan komme ellers og, men da er det visst en del dyrere.
Ville ringt rundt og undersøkt litt, for det er absolutt en bra trening:)

Visste ikke at det finnes henvisning til slikt for noen. Dette er på badesenteret i byen som tilbyr det. Men om det er en egen ordning med henvisning aner jeg ikke.. Har forsøkt å få kontakt med kommunen i et par uker nå, men det er visst enklere sagt enn gjort. Enten så får jeg bare vente til jeg får plass hos fysio/manuellterapaut og høre med han/henne, eller forsette ringerunden min til kommunen :p

Om det er en fysioterapeut som holder treningene vil jeg tro det funker fint med en henvisning. Er det ingen andre fysioterapeuter som har plass tidligere?

Sjekk hva du kan få dekket av helseforsikringen. Jeg har aldri sjekka før nå hva helseforsikringen min dekker, har sett på det som en reiseforsikring. Så fant jeg ut at jeg fikk dekka kiropraktor blant annet for bekkenplager. Det er ikke sikkert at de dekker bassengtrening med fysio, men skader ikke å sjekke ;)

Om det er en fysioterapeut som holder treningene vil jeg tro det funker fint med en henvisning. Er det ingen andre fysioterapeuter som har plass tidligere?

Skal møte jordmor om en halvannen uke, så jeg skal høre med henne om hun vet noe om bassengtrening, eller om sykehuset har noe info til meg. Fant en side på nettsiden til sykehuset der jordmor skal gi alle gravide her tilbud om en fysio-time (som igjen hadde noe tilbud om bassentrening) så ser litt lys i tunellen.

Alle her i byen jeg fikk tak i, var opptatte. Så var lang venteliste hos den eneste som hadde mulighet til å ta meg imot. Men tror jeg skal ta en ny ringerunde til de to jeg ikke fikk tak i forrige uke, men det sies at det er venteliste på fysio her bestandig :/

Back
Topp