basseng

karmøy

Gift med forumet
e der nåken så vett når ein kan begynna på babysvømming/ha babyane med i bassenget? å vett dokke kor mongen grader d må væra i vannet.?

Dytter!

8 uker....og jeg vil tippe at der er rundt 34 grader i vannet.....eller var det mye det?? Hjelp....hørtes mye ut, men...tror jeg har sett det på temp.måleren....

der e ein svømmehall her med oss og der e d 34 grader i barnabassenget så d va ikkje mye med 34. prøvde å ringa der t, men der va d stengt. ringte et aent nr og hu damå eg snakka me visste ikkje. blei satt øve t enda ein, men der tok dei ikkje tlf og d brøyt.

her har dem satt en grense på 10 uker for babysvømming...det er minimums grensa...også sier de at det er 34 - 35 grader i bassenget..

Så da har jeg ikke bomma helt allikevel, da ;-) Babyvømming er kjempe! Anbefales!!!!

Dette står på Pirbadet i Trondheim sin infoside om babysvømming: "I prinsippet er det egentlig ingenting i veien for å starte direkte etter fødselen, men pga. vann-temperaturen (som ligger på ca 33-34°C) settes en nedre grense på ca 4 uker eller 4 kg+." ... "Kroppstemperaturen hos de yngste (1-3mnd) faller hurtig ved avkjøling og det er viktig at foreldrene begrenser tiden i bassenget"

Finnes jo en del sånne terapibasseng rundtom og de vet jeg holder 34 grader. Blir ofte anbefalt til babyer. Så er det ofye mindre klor i de bassengene og.

vi skal dra og bade på søndag i oppvarmet basseng. da er Julian Emíl 9uker. rådet vi fikk var å ta mange pauser, opp i håndkle så han ikke ble avkjølt. gleder meg veldig til å prøve, han koser seg sånn i dusjen.

eg snakka me ei så jobbe med detta, å hu sa at barn fra 4-6 uker konne fint bada i oppvarma basseng. men ikkje mere enn 15-20 min første gang. pga at dei blir fort avkjølte. å så fekk eg tider på dagen kor d va roligere. for d var masse støy å d sko dei visst heller ikkje ha.

Back
Topp