Basebarnehage

Jenta10

Glad i forumet
min sønn går i en basebarnahge stortrives og barnahgen er bare helt topp.
min jente på snart 2år hun er prematur, veldig oprematur født i uke 23..
hun skal begynne der hun og/begynner til høsten).. men nå har fysioterapeuten sagt at basebarnehage ikke er bra for henne, for mye som skjer og lite ro...
jeg kan flytet broren over til en annen, men der er det ikke plass..
aner ikek hva jeg skal gjøre. tenker på henne men samtidig må jeg tenke på min 4åring og..

de tenker på den stimulibiten med overstimulering og mye inntrykk, hun får ekstra hjelp emd speialpedagog og slikt

dette er vanskelig--

noen som vet noe om dette, råd hva jeg kan gjøre

[:(]

hva med å ha de i hver sin, når han begynner på skolen må du jo to steder uansett(hvis han ikke skal gå da)

ORIGINAL: Skravlemor

hva med å ha de i hver sin, når han begynner på skolen må du jo to steder uansett(hvis han ikke skal gå da)

klart det er en mulighet, men er så tungvindt bruker ekstra tid å vi har allerede problemer med å rekke jobben begge 2
nei jegfår tenke gjennom hva vi skal gjøre

Tja,du kan jo høre hvordan barnehagen har hvile-tider og hva de tror da!
kan jo være det hadde blitt veldig bra.. har ikke erfaring med basebhg men syntes det virker veldig flott ja :)
Ikke sikkert det er så "stressende" i den bhg som fysio mener....[:)]

ORIGINAL: MLS

Tja,du kan jo høre hvordan barnehagen har hvile-tider og hva de tror da!
kan jo være det hadde blitt veldig bra.. har ikke erfaring med basebhg men syntes det virker veldig flott ja :)
Ikke sikkert det er så "stressende" i den bhg som fysio mener....[:)]

har ikke så mange alternativer men jeg får sjekke litt rundt.... vet de hadde gjort alt de kunne for å skjerme henne....

Vår jente går i basebhg, og det er ikke mer stress der enn i andre bhg. De er veldig flinke til å ha dem i grupper, bl.a ved måltider. Skjønner ikke helt hvorfor fysioterapeuten mener det. 

Hvordan er fordelingen på alder på basene? Er De fra 0-6 eller har de egen småbarnsavdeling?
Kan forstå at fysioterapauten mener det kan bli litt stress hvis basene er fra 0-6, da det er mer liv der, enn på en egen for småbarn.
Snuppa mi går også i basebarnehage. På en 1-3 års avd. Er ikke mer stress der om hun skulle vært i en avdelingsbarnehage[:)]

Alle barna er delt opp i grupper etter alder når de har aktiviteter, og måltidene er inne på deres egne baser. Men de kan ofte komme på spisebesøk til hverandre (gjerne 2 stk).

Tror det vil være viktig for din yngste at hun har storebror der når hun skal begynne i bhg. Det gir jo en enorm trygghet.
Og for storebror er det vel kanskje ikke lett å begynne i ny bhg..

Ikke et lett valg for dere.. Håper dere finner en løsning som dere synes passer for dere.[:)]

Selv om det er en basebhg, så tilrettelegger de jo akkurat like mye for barn med spesielle behov. Og de har jo mange rom og muligheter for grupper o.l. selv om bhg er mer "åpen" enn en tradisjonell bhg. Knøtta vår går i basebhg og jeg kan ikke si jeg har noe å kritisere med den i forhold til ett-avd bhg hun gikk i det første året. Vi får god oppfølging, de har stabilt personale, og ungene trives og er fornøyde. De har jo unger med spesielle behov i den bhg som nesten i enhver bhg, og jeg har full tillit til at de får ivaretatt sine behov. [:)]

Alle barnehager er forskjellige og synes det blir litt vel kjapt at fysioterapeuten skal si slikt. Det har hun faktisk ikke noe grunnlag for å si hvis hun ikk har jobbet direkte i den bhg da... Og bhgene er PLIKTIG å tilrettelegge for barn, så krever din lille noe ekstra så skal bhg gjøre det de kan for å komme dere i møte så langt det lar seg gjøre[:)]

Back
Topp