Base/isofix spørsmål

FjaseFrøken

Elsker forumet
Jeg har to barn fra før men ikke tidligere brukt base eller isofix. Denne gangen vil jeg ha det...
MEN hva er foskjellen? Og hvordan velger man?
Kommer det an på hvilken bil man har kanskje?
Har kjøpt besafe izi sleep sete om det har noe å si[:)]

Anyone?[:)]

Base festes vel med bilbelte i bilen ?

Isofix klikkes fast i sånne dingser som man har i baksete i sprekka mellom rykk og sete.

Kjempe kjekt med Isofix jeg har det i bilen og har derfor en sånn isofix base til besafe barnesete jeg bruker til tanteunger. Er deeeilig å slippe å bruke den selen.

De fleste seter har vel Isofix base.

Beltebaser er vel ikke såå vanlig på alle setene om jeg har forstått det riktig.
Og isofix festene kan ettermonteres i bilen om man ikke har det.

du får base med eller uten isofix.

uten er at du fester basen med bilens seler.

Isofix er et eget festesystem (som man må ha i bilen fra før av) der man ikke bruker selene i det hele tatt

ORIGINAL: PS.I Love You

Base festes vel med bilbelte i bilen ?

Isofix klikkes fast i sånne dingser som man har i baksete i sprekka mellom rykk og sete.

Kjempe kjekt med Isofix jeg har det i bilen og har derfor en sånn isofix base til besafe barnesete jeg bruker til tanteunger. Er deeeilig å slippe å bruke den selen.

De fleste seter har vel Isofix base.

Beltebaser er vel ikke såå vanlig på alle setene om jeg har forstått det riktig.
Og isofix festene kan ettermonteres i bilen om man ikke har det.

Gjelder dette alle biler? Prøvd å sjekke rundt på nettet men står så mye forskjellig...
Har en Ford Focus 2005...

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/10/hva-er-isofix-hvilke-biler-har-isofix.html

Vi har base. kjempe kjekt. Vi har et britax sete. Isofix var dyrt å ettermontere på vår bil (husker ikke pris) det var derfor det ble base. basen kan også settes inn i andre biler, det er jo ingen garantier for det hvis du kjøper isofix base.

ORIGINAL: dalensjenta

Vi har base. kjempe kjekt. Vi har et britax sete. Isofix var dyrt å ettermontere på vår bil (husker ikke pris) det var derfor det ble base. basen kan også settes inn i andre biler, det er jo ingen garantier for det hvis du kjøper isofix base.

Så og si alle babyseter i dag må ha base for å kunne festes med IsoFix. Maxi Cosi sin Easyfixbase kan festes med isofix eller belter. Er nok flere merker som har slik base også. Som f.eks BeSafe. Babyseter passer også i alle biler, de kan stå litt brattere i noen, men man MÅ ikke prøve dem før man kjøper.

Hordan bil har dere?
Prøvde å finne et bilde av hvordan disse vanlige basene man fester med belter så ut men har ikke funnet noe...

ORIGINAL: FjaseFrøken

Hordan bil har dere?
Prøvde å finne et bilde av hvordan disse vanlige basene man fester med belter så ut men har ikke funnet noe...

Se innlegget mitt over her..

Back
Topp