Barseltreff/gruppe

nettemor

Forumet er livet
Hva skal det egentlig gå ut på? er det liksom treff på helsestasjon med de andre man er på kontroll med ?

Har jo hørt så mange skryte så veldig av det, jeg syns i såfall ikke det var noe... stort sett alle jeg kjenner med barn sier bare vent til barseltreff da treffer du så mange hyggelige  mennesker og kan snakke masse med de om ulike ting som har med barn å gjøre osv osv.....

Jeg er i hvertfall ikke akkurat imponert over dette, hvordan er det der dere bor da?

Skal på "gruppe" neste fredag, vet ikke om det da betyr barseltreff [8|] er spent i hvert fall. Håper ikke det er en gjeng traurige kvinnfolk jeg ikke har noe til felles med... høhø

Linnea og jeg er på barseltreff hver tirsdag.

Ikke i regi av helsestasjonen, men på eget initiativ. Vi er på kafè og koser oss som bare det. Syns det er kjempetrivelig jeg iallefall!
Noen av jentene er jenter som jeg kjenner fra før da.. Fra skolen og sånn!
(Kommer fra et lite sted jeg vet du [:D])

var ikke så effektivt for min del.. bytta helsesøster, men det gjorde jo ikke de andre - så dem har jeg sett EN gang[8|]

ORIGINAL: fruluna

Linnea og jeg er på barseltreff hver tirsdag.

Ikke i regi av helsestasjonen, men på eget initiativ. Vi er på kafè og koser oss som bare det. Syns det er kjempetrivelig jeg iallefall!
Noen av jentene er jenter som jeg kjenner fra før da.. Fra skolen og sånn!
(Kommer fra et lite sted jeg vet du [:D])

Så koselig da!!

Ja jeg også tenkte at det måtte bli på eget initiativ selv etterhvert, men når man er to og tre  bare på samme gruppe på helsestasjon så blir det liksom så lite.. eller hvordan jeg skal forklare det...  og de på min gruppe føler jeg ikke akkurat at jeg har noe til felles med, utenom at vi har jo barn da he he

min var ikke noe spess skal på nytt treff på helsestasjonen på mandag men [:-] har ikke noe tilfelles med dem.. holder meg til haldis drar henne med på min fetforbennings tur så ofte jeg kan[:D]

ORIGINAL: louis2

min var ikke noe spess skal på nytt treff på helsestasjonen på mandag men [:-] har ikke noe tilfelles med dem.. holder meg til haldis drar henne med på min fetforbennings tur så ofte jeg kan[:D]

[:D][:D][:D] Jepp, vi "barsler" trim-turer....

Jeg ble heller ikke imponert i det hele tatt...Kom i gruppe med to til som jeg egentlig hadde lite til felles med...Hun ene fra tyskland og var vanskelig å forstå...

I ENORME Hvittingfoss er vi 6 mødre som er på min ruppe, og jeg har møtt fire av de. Var greit å møtes sånn, men jeg er da eneste førstegangsfødende, de andre har fler barn, og kjenner hverandre litt fra før. Jeg kjente kun ei der.

Var jo hyggelig og det der, men jeg ble jo skuffa, for jeg hadde forventa så mye mer jeg da..... Skulle vel heller ønske jeg var på treff i byen, for der er de litt fler.... Tviler på at det blir noe mer enn de treffa som er nå jeg da. Skal på det andre treffet etterpå.

Er noe dritt å bo på et så lite sted mener nå jeg[:'(]

vi er bare 3 barn i gruppa.jeg syns det er kjekt å ha kontroll med barn som er like gamle som Robin.ser hvordan de utvikler seg.mål og vekt osv.diskuterer utfordringer som vi har.selv om de er ulike så er det mye av de samme problemene de har.greit å høre hva andre gjør syns jeg..[:)]

Vi er 6 stykker og har stort sett møttes en gang i uken siden mai. Alle bor i samme nabolag og barna er nesten like gamle. Alle er også førstegangsmødre. Jeg synes det er et kjempebra tiltak. Liker å treffe de andre å se hvordan det går med dems små [:D]

Var HELT ELENDIG her...[:(] veldig dumt synes jeg siden jeg nesten ikke kjenner noen, og hadde håpt at da kunne jeg bli kjent med andre mammaer! hadde jo hørt så mye bra om barseltreff av andre..

Men det var kun meg og ei til, og ho flytta rett etter på...

Så ble ikke svære barseltreff utav det akkurat...[:)][&:]

jeg skal på barsel treff for første gang den 28, men helt ærlig så tror jeg at jeg ikke vil det.
var på sån barsel gruppe med maren når hun var liten, så denne gangen kommer jeg til å si at jeg ikke vil være med, men m¨å gå dennne gangen for hun skal få vaksine osv. den dagen.

For min del så har jeg ikke noe utbytte av det[:)]

Her er det I vært fall slik at når barnet er ca 2 Måneder, Møtes di som har fødd omtrent samtidig på Helse stasjonen... Og etterpå ar det visst vanlig at man begynner og treffes, Og drar til hverandre på treff og sånt... [:D]

helsestasjonen som kalte inn til gruppe, etter det har vi møttes fast en gang i uka hjemme hos hverandre på eget initiativ.
for meg var det nesten et spørsmål om liv og død...vi hadde nettopp flyttet hit, og jeg trengte DESPERAT noen å skravle med på dagen.

heldigvis klikka det...med alle sammen!![:D] føler jeg har fått fem nye venninner.[:D][:D]

råder alle til å takke ja dersom de får tilbudet, og gi det en sjanse. og husk at den som ikke kakler mest de første gangene, kan være den morsomste høna i hele hønseflokken!![:D][:D]   

Vi har en barselgruppe her. Møtes i et hus her da, alle mammane og babyne. Bare skravler og spiser vaffelr. Ser på barna leker osv.Eller utforsker heter det vel når de er så små... [8|] Det er kjempe koslig her![:D]

I min barselgruppe er vi 5 stykker, men er bare 3 som er interresert i å møtes utenfor helsestasjonen! Men vi kommer godt overens, og prater om alt og ingenting! Går turer ute, eller på shopping eller spiser lunsj hjemme hos en av oss!!
Jeg får ihvertfall mye ut av barselgruppa mi!

Kanskje du har vært uheldig med hvem du har fått i gruppa di....?!
Hva gjør dere da? Bare møtes på helsestasjon?

ORIGINAL: Godhjerta

Jeg fikk inntrykk av at det nesten var obligatorisk å gå på barseltreff i regi av helsestasjonen...[8|] Helsesøster ble nesten sint da jeg takket nei til å delta. Hun ble i hvertfall lettere sjokkert over svaret mitt, og det virket som hun hadde forventet et annet svar.
Hun spurte og gravde om hvorfor det, og kom med gode argumenter som at jeg burde det for å treffe andre med gjevnaldrende barn, for å få svar på ting jeg lurer på ... bla bla bla...

Men da jeg forklarte henne situasjonen om at legene på sykehuset har frarådet oss å omgås andre småbarn i ca 2 år (får bl.a. ikke lov å ha ham i barnehage før om 2 år) pga at han som prematur ikke skal utsettes for infeksjonsfarer, da først forstod hun og "godkjente" min avgjørelse. Men det føltes som at jeg burde ha en god grunn for å takke nei - noe annet var jo uhørt.

Den følelsen satt jeg altså igjen med.
Men jeg hadde nok takket nei, selv om jeg hadde hatt en vanlig termin-baby også. JEg vil nemlig ha denne tiden for meg selv, og ikke stresse med slike treff nå.
Jeg har ikke noe behov for å treffe andre mødre, for å få svar på ting jeg lurer på... Jeg har jo BV. Og dessuten føler jeg meg totalt trygg i rollen som mor uansett, har jo vært med på endel i det siste liksom.
Nei de mødrene jeg ønsker å treffe, skal jeg klare å treffe uten hjelp av HS.
Vil mye heller møte noen fra BV, i egen regi. [:D]

Nei jeg syns HS og helsevesenet generelt, følger gamle mønstre og tankemåter for slavisk. Det som passer noen, skal liksom passe alle. [8|]

Heldigvis har jeg fått det, slik jeg ønsker det, og må legge til at de på Hs'n jeg går på er bare supre og megahyggelige.

Akkurat sånn føler jeg det også...Jeg prøvde å si at jeg ikke hadde noe behov for det og ikke hadde lyst til å i gruppe med babyer født til termin...Men det villle HS ikke høre på..Så jeg ble jo med da...Men det synes jeg ikke var gøy i det hele tatt når mi lille jente selvsagt lå 2 mnd bak de andre...Og hs hele tiden skrøt av hvor langt fremme de andre var..Synes det ble litt dumt jeg...
Lite ble sagt også..Bare Hs som pratet, når hun var ferdig gikk vi hjem..

Jeg har mange veninner med barn men her skulle man tydligvis bli pådyttet fler..Må nesten le da..[:D]

Har ikke hørt noe om det en gang på den helsestasjonen jeg går... [&o]

Back
Topp