Barseltid - pappa og alkohol

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Dette er kanskje et litt rart spørsmål men hvordan forholder de nye pappaene seg til alkoholkonsum den første tiden etter fødsel?

Vi er førstegangs og alt er veldig nytt. Ingen av oss har noe erfaring med babyer fra tidligere. Kjenner jeg blir litt stresset ved tanken på at pappaen skal ta seg et par øl på lørdagskvelden. Vi kom hjem fra sykehuset i går.

Så spørsmålet, som nevnt over, hvordan gjør pappaene det hos dere og hva tenker dere rundt dette?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her vil pappa'n være mest mulig hjemme sammen m oss når han har mulighet...d er et valg han har tatt og j er gla for, m j hadde jo ikke nekta hvis han ville ut på no...:) men nå er jo han veldig rolig av seg ellers å, sjelden noe alkohol...
 
Du tenker på et par øl hjemme ikke sant? Det ville jeg aldri nektet ham, verken før eller etter fødsel. Ville ikke nektet ham å gå ut heller, men mener nok det er noe sært å ville ta seg en tur på byen så tidlig.

Mannen min var i utlandet nå da minste var født fra hun var 6-7 dager, 9-10 og 13-17 dager gammel. 18 dager i dag.


Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
 
Her har mannen levd på grillmat og 1 Corona eller 2 på finværsdagene etter vi kom hjem fra sykehuset. Helt ok så lenge det bare er en øl for kosens skyld hjemme.

Hvis det derimot var snakk om å drikke ute (med kompisene som skjenker hverandre) så hadde det blitt månelyst :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå er det jo ikke noe forskjell på helg og andre dager for pappaen siden det er permisjon. Han tok seg en øl eller to hele perioden før fødsel men jeg er usikker og nervøs på hvordan ting skal gjøres ift baby. Trenger ham 110% akkurat nå første dagene etter hjemkomst fra sykehuset. Har slitt litt ekstra pga manglende melkeproduksjon og en baby som har skreket ukontrollert i flere timer siste par dagene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har han ikke drukket noe særlig :) Tatt seg 1 øl te maten 2 ganger, og lillemann er 10 uker nå :) Men nå er sambo 31 år, og relativt ferdig med "feste livet" :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Jeg sa i utgangspunktet at det var ok med er par øl men så tok utmattelse og tårer over. Derfor jeg luftet temaet her også :) sjekker om jeg er forferdelig urimelig.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Pappsen her har ikke rørt alkohol på x antall mnd, håper det forblir slik :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har ingenting i mot at han tar seg et par øl lørdagskveldene selv i desse nygødttider. Prøver å kasta han ut en tur på fest i ny og ne også, men det vil han ikke. Sunt å komme seg ut litt. Men som sagt, et par øl for kosens skyld hjemme unner jeg han, blir ikke merkbart påvirket av det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Forresten, drar han ut og tar desse to øla, eller er det hjemme? Isåfall kan jeg skjønne du vil ha han hjemme viss dere kom hjem i går.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det som før, øl hver helg. Selv da vi kom hjem fra sykehuset. Jeg synes det er ok, er han som skal stå opp med henne når hun våkner tidlig neste morgen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her i huset er far blitt en sånn "gammel" mann som helst drikker noen munkholm på kvelden for å være 100% skjerpa dagen etter. Så alkohol er aldri noe "spørsmål" lengre. Egentlig litt godt og rart på en gang. Da vi begge ofte takket ja til en fest eller to i uka før vi fikk barn. :p
 
Her blir det ikke noe problem, da alkoholkonsumet er svært lite for begge av oss. Mannen min nyter en sjelden whisky i godt lag, og det har ikke skjedd siden babyen kom. Også fordi vi har vært så mye rundtom, og da er det gjerne han som kjører.

Men jeg hadde ikke blitt stressa om han var av typen som tok seg en øl, ihvertfall ikke når jeg faktisk kan kjøre selv om det skjer noe.

Vi var på fest i dag, og der var det litt øl. Det var en som ville holde babyen, og vi sa at da fikk han gjøre det nå, før det ble mer enn én øl. Og så dro vi da det begynte å bli høylydt. Synes det er helt greit.
 
Her har pappan tatt seg 1-2 øl i helgene når det er sånn vm-fotball-ting på tv-en :p syns det er helt greit, kan jo kjøre selv om det skulle skje noe. Hadde ikke gjort meg noe om han ville ut litt også, men tøtta har blitt ganske stor nå da, hadde ikke likt det hvis han ville ut før vi var "vant" med å ha baby i hus ;)
 
Vi er nok ganske avslappende mennesker til det aller meste.

Jeg fødte 27/april og 17 mai ble første "festen" for vår del. Vi arrangerte, og vi var ti stk til middag. Det ble vin på meg og en god del "div" på mannen.

Ellers har han vært ute med guttene et par ganger etter fødsel, på konsert og på "fylla". Han har selvfølgelig spurt meg om "lov" først. Jeg har ikke hatt noe imot det, da vi har en veldig snill og behagelig baby.
Forstår at han vil koble av litt en gang i blandt. Det er bare sunt.

I oktober skal han til las vegas på guttetur i to uker også. Så da får vi håpe at baby kjenner han igjen når han kommer hjem..:confused005
Jeg derimot har takket nei til både utdrikkningslag, vinkvelder og bursdager- fordi jeg mye heller vil være hjemme med min lille baby❤️
 
Jeg var ute med jentene på middag og nøt et glass hvit da snuppa var 12 dg gammel. Hun fikk flaske med pumpet melk.

Der vi bodde før passet jeg på at en av oss stort sett var edru dersom vi måtte kjøre til lege. Her er våre nærmeste naboer legevakt og brannstasjon, så vi går kjappere enn vi kjører ;)




Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.
 
Gjør meg ingenting at han drar på fest av og til.. bare han tar gjesterommet når han kommer hjem.. eventuelt overnatter der han er om han blir dritings. :)
 
Tenker jeg ikke på... Tror han tok en øl eller to nesten hver dag de to ukene han var hjemme! Rar meg gjerne ett glass vin eller to i helgen selv! Men jeg gjorde ikke det desto første ukene da:) og ingen sv oss blir påvirket av det:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han må gjerne ta seg en tur ut, men han liker ikke å dra ut på byen. Og vi drikker svææært sjeldent. (Sånn er det med tre barn :p)

Han tok et par øl for noen helger siden og da fikk han sove på gjesterommet. Vi samsover med babyen og det anbefales ikke når noen har drukket ifølge landsforeningen for uventet barnedød.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp