Barseltid, pappa og alkohol

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Dette er kanskje et litt rart spørsmål men hvordan forholder de nye pappaene seg til alkoholkonsum den første tiden etter fødsel?

Vi er førstegangs og alt er veldig nytt. Ingen av oss har noe erfaring med babyer fra tidligere. Kjenner jeg blir litt stresset ved tanken på at pappaen skal ta seg et par øl på lørdagskvelden. Vi kom hjem fra sykehuset i går.

Så spørsmålet, som nevnt over, hvordan gjør pappaene det hos dere og hva tenker dere rundt dette?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her koser pappan seg med en øl eller to :) Skulle det skje noe så har vi nok av folk i nærheten å spørre. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Pappaen her i huset er nesten avholds fra før, så her konsumeres det ingenting :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis det stresser deg nå til å begynne med, så spør om han kan vente med å ta de ølene dersom det har kommet opp. Her drikker ikke mannen nå, men med de to første tror jeg han kunne ta seg en øl eller to, men han gjorde det ikke før de var rundt 1 måned gamle tror jeg. Rett og slett fordi det var ikke den roa og kosen rundt den ølen som han ønska.
 
Han tok seg en øl eller to hele perioden før fødsel men jeg er usikker og nervøs på hvordan ting skal gjøres ift baby. Trenger ham 110% akkurat nå første dagene etter hjemkomst fra sykehuset. Har slitt litt ekstra pga manglende melkeproduksjon og en baby som har skreket ukontrollert i flere timer siste par dagene.

Jeg sa i utgangspunktet at det var ok med er par øl men så tok utmattelse og tårer over. Derfor jeg luftet temaet her også :) sjekker om jeg er forferdelig urimelig.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her drikker barnefar kun i festlige lag så det problemet har jeg heldigvis ikke :) men hvis det uroer deg kan han vel bare drøye litt med det ?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her har pappa'n tatt seg en øl eller to på lørdagskvelden, og jeg ser ingen problemer med det. En øl eller to gjør jo ingen annen "skade" enn at han ikke kan kjøre bil hvis det skulle skje noe, men det er jo jeg i form til å gjøre. Men så er jeg også andregangs og er i fin form, samtidig som babyen er veldig grei å ha med å gjøre.

Når jeg var førstegangs var jeg nok mer usikker (og pappa'n også i sin rolle), og jeg tror ikke pappa'n tok seg en øl før etter et par uker. Synes det er helt rimelig av deg å si ifra hvis du føler deg usikker på noen som helst måte. Det burde ikke være noe vanskelig for ham å avstå et par uker :)
 
Back
Topp