Barseltårer!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Og DER var slusene åpne! Vært skikkelig sippeguri i dag. :/ Hvor lenge varer det tullet her igjen?!

Jeg fikk aldri tid til det, var så hektisk at jeg mistet meg selv...tom sambo som hadde gleder seg til babyblues sa at jeg hadde vært for opptatt og stressa.

Grin! Det er deilig! Det er jo av lykke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt av lykke kanskje, men og så mye av dårlig samvittighet for toåringen, og at jeg er generelt dårlig på å gå uten noe særlig søvn :/ Vet jo det går seg til - er bare så kjipt når det står på..

Begynte to dager etter fødsel, gradvis avtagende etter det, kan fortsatt få "anfall" ;) men sjelden nå. Baby er 2 uker i morgen.

Hadde ingen barseltårer. Var sikker på jeg skulle grine meg ihjel da babyen ble født (jeg gjør jo det når jeg ser fødeavdelingen på tv og bilder av babyer?!), men ingen tårer! Litt frustrasjon grunnet amming i starten - det ble nesten tårer, men mest bare masse masse tåreløs lykke :)

Jeppjepp, jeg griner enda jeg, snuppa er 3,5 uke.. griner fordi ammingen ikke går som jeg vil, men som du så er det den dårlige samvittigheten for storesøster på 2,5 som setter i gang tårene her. Hun har store, brune øyne som hun ser på meg med og har et så trist og skuffa ansikt når jeg ikke kan leke eller ha henne på fanget når hun vil.. og jeg snufser og griner.. blæ!

Griner av dårlig samvittighet ovenfor storebror her også:(

Det er 'godt' å høre at det ikke bare er jeg som kjenner på samvittigheten. Syns det er så vanskelig dette med storesøster :( særlig fordi hun er en sensitiv jente som tar alt inn på seg, og lillesøster ikke vil ligge alene i det hele tatt. Regner med alt går seg til etterhvert!

Ingen barseltårer her heller... Etter et utrolig tøft svangerskap med kvalme, oppkast, innleggelser og dårlig samvittighet ovenfor mann og ikke minst de to eldste barna, er lykken over å ha fått et friskt barn og at energinivået er tilbake ganske overveldende. Går rundt med et konstant smil. ( mulig fordi jeg spiser så mye sjokolade :P)
Hadde så masse dårlig samvittighet i svangerskapet at den kanskje er brukt opp?

Håper det går seg til snart hos deg :)

Kom på dag 2 her og jeg grein som bare det, møtte overlegen som tok ks på meg og jeg grein som bare det fordi jeg fikk verdens fineste opplevelse denne gangen. De sier at det varer en uke og varer det over det så er det en slags svangerskaps deprisjon

Det er 'godt' å høre at det ikke bare er jeg som kjenner på samvittigheten. Syns det er så vanskelig dette med storesøster :( særlig fordi hun er en sensitiv jente som tar alt inn på seg, og lillesøster ikke vil ligge alene i det hele tatt. Regner med alt går seg til etterhvert!

Er sånn her og, hadde ikke trodd det skulle være så sårt, men ja, regner med at det får seg til.

Jeg gråt etter en uke, var utslitt av for mye besøk og fikk helt nok av at alle skulle holde babyen min. Kjente at jeg fikk helt angst av å ikke ha kontroll. Gråt når jeg var helt alene med babyen, så sambo fikk det ikke med seg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hun har store, brune øyne som hun ser på meg med og har et så trist og skuffa ansikt når jeg ikke kan leke eller ha henne på fanget når hun vil.. og jeg snufser og griner.. blæ!
Uff ja, akkurat sånn det er her - og det er så grusomt å se den skuffelsen :( Mannen må levere i bhg om dagen, for jeg hadde begynt å hylgrine hvis jeg skulle gjort det. Æsj, la det gå fort over!

Her tar jo egentlig storebror det ganske fint, men merker at han blir sjalu når jeg skal amme. Å det skjønner jeg jo for da får jeg jo ikke hjulpet han med noen ting o.l. Har de siste gangene foreslått at vi kan lese bok og det liker han. Men er jo begrensa hvor lenge han gidder å lese bok av gangen også. Han har i hvertfall fått masse ekstra pappatid, og det liker han. Og pappaen har latt han sove sammen med seg på gjesterommet et par netter, for litt ekstra kos. Men da byner jeg å grine av det også for JEG VIL Å sove sammen med han og være mer sammen med han:( Men må bare være flink å prioritere han når lillebror sover og heldigvis gjør han det mye.

Så har det vært litt vanskelig å skjønne og ikke minst huske at man må være forsiktig med babyen. Han vil aller helst ha han med seg rundt omkring og at han skal ligge på gulvet sammen med han mens han leker. Og da er det vanskelig å skjønne at babyen trenger og sove eller spise. Og selv om han jo skjønner innerst inne at han må være forsiktig med han er det ikke alltid like lett å huske for en 4 åring hvor ting går litt i 110. Så føler det blir mye IKKE ditt og IKKE datt fra oss, selv om jeg prøver å fokusere på å skryte av han når han er flink med babyen.

Back
Topp