Barseltårer

Miss Independent

Elsker forumet

Hadde visst glemt de berømte barseltårene. Tårene bare renner sånn uten videre, sånn var det med storebroren òg. Humøret svinger opp og ned - berg-og dal bane av følelser.

Flere? (av dere som har født, eller har erfart det)

Uff, uff. Trøst deg med at det går over!
Jeg tror jeg slapp ganske billig unna sist, men jeg var ganske på tuppa i starten husker jeg!

Har hatt ein del barselstårer eg og.. Kan plutselig gå fra å le til å grine liksom..

Her kommer også tårene ganske lett! Det er heldigvis normalt og jeg er fortsatt sliten etter fødselen. Trøster meg med at det blir bedre

Husker dem veldigt godt fra sist!! Husker att jag gråt å gråt når mannen min skulle dra hjem fra sjukhuset, å jeg måtte bli igen.. Og når noen sa el gav oss fine gaver... :) Denne gangen har jeg bare fått litt tårer i ögonen vid noen få tillfeller... Som når storbror kom på besök på sjukhuset.. :) Eller når mannen min gjort nå fint, el er söt å god med barnen..

jeg hadde det slik forrige uke etter at jeg fikk jenta mi. dag nr 2 begjynte det når gutten min på 4 år stod ved sykehussengen min og gråt og ikke ville dra hjem uten meg og lillesøster, da strømmet tårene mine på og jeg gikk og gråt i hytt og vær hele kvelden og natten uten at jeg forstod hvorfor, for jeg var jo lykkelig... men heldigvis så gikk det fort over.

Jeg og var "plaga" med dem etter fødslene men var ekstremt med nr 1 for var sliten i lange tider etterpå.. 

Å jada.Syns det alltid er ille i begynnelsen.Mye følelser og humør i berg og dalbane.
Heldigvis roer det seg.Det har gått over for noen uker siden her

Ja :) Jeg har også mye følelser i sving! hehe....en natt så begynnte jeg å gråte fordi jeg syns babyen min er så nydelig å perfekt! 

Andre ganger begynner jeg å grine fordi hun gråter....og jeg føler meg som en dårlig mor....

Ene dagen er jeg OVERLYKKELIG! andre dagen er jeg lei meg....uten å vite hvorfor :P

MEN jeg er så lykkelig nå, som jeg aldri har vært <3

JA!!! ugh, hadde det skikkelig ille de første to ukene! Gråt fordi jeg var sliten, fordi babyen gråt, fordi vi ikke hadde "friheten" vår lengre, fordi jeg ikke orket å gjøre noen verdens ting...ja for det meste! Kunne også begynne å gråte hver gang noen gjorde noe snilt for meg. Veldig slitsomt! Men nå begynner det å bli bedre, kan fortsatt ta til tårene når jeg er fryktelig sliten, men ettersom kroppen kommer seg til hektene etter fødselen og man begynner å bli vant til det lille, krevende, mennesket så følte jeg at jeg begynte å få kontrollen tilbake! 
La tårene trille du, og ikke stress med å holde de igjen, vil tro man er enda mer sliten når man har et barn frafør og da triller nok tårene enda  mer! 

Har det helt forferdelig til tider.. Ikke bare tårer, men totalt ustabilt humør, går utover storesøsknene, og jeg snapper helt for ingenting.. Etterpå kommer tårene, for jeg får så vondt i meg for hvordan jeg jeg kjefta og hvor sur jeg ble. Føler meg til tider som monster mamma, og det er helt fryktelig :( Samtidig er jeg helt i skyene til tider, og bare titter på lillejenta mi, eller tenker på de andre, så faller noen tårer for jeg er jo så glad i dem,.. Begynner å lure på om det ustabile humøret har sammenheng med dårig jern lager, evnt om jeg holder på å gå i barsel depresjon til tider.. Tenker bare at jeg er så sliten at jeg vil dra herifra. Er helt forferdelig...:( Men heldigvis er det som en sinus kurve, så jeg kan plutselig være i perle humør og alt er bare perfekt...

Jeg gråter bare av å lese at dere skriver dere gråter hehe...:-)

ruttitutt skrev:
Har det helt forferdelig til tider.. Ikke bare tårer, men totalt ustabilt humør, går utover storesøsknene, og jeg snapper helt for ingenting.. Etterpå kommer tårene, for jeg får så vondt i meg for hvordan jeg jeg kjefta og hvor sur jeg ble. Føler meg til tider som monster mamma, og det er helt fryktelig :( Samtidig er jeg helt i skyene til tider, og bare titter på lillejenta mi, eller tenker på de andre, så faller noen tårer for jeg er jo så glad i dem,.. Begynner å lure på om det ustabile humøret har sammenheng med dårig jern lager, evnt om jeg holder på å gå i barsel depresjon til tider.. Tenker bare at jeg er så sliten at jeg vil dra herifra. Er helt forferdelig...:( Men heldigvis er det som en sinus kurve, så jeg kan plutselig være i perle humør og alt er bare perfekt...

Jeg har følt det på akkurat samme måten...men tror sålenge man føler de gode øyeblikkene og gleder seg over den lille innimellom og kjenner "morskjærligheten" for barnet så er det "bare" barseltårer og ikke fødselsdepresjon. Var deprimert en periode, og da gleder man seg ikke over noe, har hørt at fødselsdepresjon er litt på samme måte. Tror vi må skru ned forventingene til oss selv noen hakk, og tilgi oss selv når vi snapper for filleting emoticon

Marian87 skrev:

ruttitutt skrev:

Jeg har følt det på akkurat samme måten...men tror sålenge man føler de gode øyeblikkene og gleder seg over den lille innimellom og kjenner "morskjærligheten" for barnet så er det "bare" barseltårer og ikke fødselsdepresjon. Var deprimert en periode, og da gleder man seg ikke over noe, har hørt at fødselsdepresjon er litt på samme måte. Tror vi må skru ned forventingene til oss selv noen hakk, og tilgi oss selv når vi snapper for filleting emoticon

emoticon 

"Godt" at jeg ikke er alene da. For her har jeg null kontroll - heldigvis normalt, sa helsesøster igår når hun var på hjemmebesøk.

Back
Topp