Barselstårer?

Jeg var veldig dårlig nesten hele 2 uker etter fødsel. Gråt hver dag mange ganger. Var redd å være alene med barn. Det var verst når jeg startet å tenke om sykehus, jeg hadde stor lyst å bare dra tilbake til barselavdelingen hvor hjelp var på plass og jeg fikk svar med en gang når jeg lurte på noe. Jeg hadde lyst å gå tilbake til tiden jeg var høygravid og ventet for lille. Mange rare ting kommer fra hormoner. Nå er han litt over 2 uker og baby blues er nesten borte :) Håper det kommer ikke tilbake...

Jenta mi er litt over 2 uker også, og jeg griner mange ganger om dagen. Hva som helst kan utløse det, enten at jeg blir rørt, oppgitt, frustrert osv. Sliter mye med ammingen, så det er den som utløser det de fleste gangene. Håper denne gråtingen går over snart, for mannen min blir ganske sliten av det (spesielt når både jeg og babyen gråter samtidig :p)

Nei ikke noe gråting nå når hun er født, men på slutten av svangerskapet gråt jeg mye....

Satser på at jeg gjorde meg ferdig med barselstårene på forskudd!

Jeg slet myyye første uka. Gråt av alt og ingenting, men det værste var at jeg ikke fikk til amminga. Følte meg så misslykket og dum som ikke klarte det. Jeg gråt hver gang han gråt fordi jeg ikke viste hva det var. Ble frustrert fordi jeg hadde så vondt etter ks og følte meg som en dårlig mamma pga alt.
Men på dag 8, da fikk vi i gang amminga, og siden har igrunn humøret vært bra og :P han er 12 dager i dag :) håper det fortsetter slik :)

ja gudbevares... Gråt mye på sykehuset, mye av redsel da tror jeg. Etter vi kom hjem var jeg minst like redd, men klarte å holde det litt i sjakk... men tidligere denne uka brast demningen og jeg gråt vel 2 døgn i strekk! Sliten, redd, lykkelig, alt på en gang! Men nå føles hodet mye lettere, så hjalp vel å få det ut tenker jeg :)

Uff ja disse barseltårene. Har slitt selv med de de förste ukene etter födselen. Hadde mye smerter pga ks og slet med ammingen, fölte meg faktisk nokså nedstemt. Mye bedre nå, selv om jeg tar lett til tårene av ingenting så föler jeg meg ikke nedstemt lenger. Ammingen går bedre og smertene er mye mindre. Men jeg föler meg fremdeles sårbar, det får bare gå seg til, jeg vet det blir bedre med tiden.

Stor klem til alle dere. Hadde det med første unge og det var tunge dager.

Jepp, jeg hadde ei snau uke med grining for ALT! Og ikke bare grining, men skikkelig hulking! Mannen begynte å le da jeg hulket og ulte første gangen, og jeg skjønte ikke hvor det kom i fra... men som alt annet: det går over :)

Huff...de barseltårene ja. Hos meg begynte det natta før vi skulle hjem fra sykehuset. Gutten var utolig og ville ammes absolutt hele tiden, og bæsjet etter hvert måltid. Så den natta gikk i amming og skifting og ikke så mye som ett minutt søvn på mor :/ Tårene var bare ikke til å kontrollere! Og skikkelig hulking ble det også! Måtte trykke trynet godt ned i puta for at jeg ikke skulle vekke hele nabolaget! Mannen foreslo at jeg skulle reise alene på butikken bare for å komme meg litt ut av huset, men ble sittende i bilen på parkeringsplassen og stortute! I en butikk måtte jeg gå fra køen for jeg ikke klarte holde tårene tilbake... Og en føler seg så elendig når det står på! Dårlig mor, dårlig venn, dårlig kone osv... Forferdelige dager det der altså.
Heldigvis ble det bedre etter 3 dager og nå virker det som det er helt under kontroll igjen

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Hadde det forrige fredag pga såre pupper :( og har det idag pga ein stk vond pupp, redd det er brystbetendelse på gang :( prøvde å få j til å suge det lengst mulig! Men fortsatt ømt og vondt! Pumpa eg har virker heller ikkje, so får ikkje tømt meg med den heller!

Hadde det forrige fredag pga såre pupper :( og har det idag pga ein stk vond pupp, redd det er brystbetendelse på gang :( prøvde å få j til å suge det lengst mulig! Men fortsatt ømt og vondt! Pumpa eg har virker heller ikkje, so får ikkje tømt meg med den heller!
Jeg hadde det sånn i går. Gå å ta deg en glodvarm dusj og maser puppene under det varme vannet. Hvis du får til, prøv å håndmelk deg i dusjen og. Det hjalp på meg i går i allefall :)

Får sjå om eg får gjort det etterpå, ein som sover på meg idag. Ska snart ha seg mat igjen. 'Annen reise straks i fjøsen igjen!

Hell yeah!! Jeg har grini så tårene har spruta!

Ja, har kommet noen tårer her også ;) Har blitt mye bedre nå da, men er veldig lettrørt enda. Begynner f.eks nesten å gråte når noen sier at jenta vår er fin/søt!

Jeg bruker å klemme ut litt melk i dusjen for å få puppa igang, så bøyer jeg meg framover og da bare renner det ut av puppene, deilig å få letta trykket når det presser som verst!

Har litt. Men ikke så mye at det gjør noe:)

Jeg bruker å klemme ut litt melk i dusjen for å få puppa igang, så bøyer jeg meg framover og da bare renner det ut av puppene, deilig å få letta trykket når det presser som verst!
Lurer på om gutta gjør noe lignende når de dusjer...? O.o

Back
Topp