Barselsgruppe

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Min gutt er 5 uker gammel, men jeg har ikke hørt noe om barselsgruppe her jeg bor.. Hvem introduserer dette og når? Tenker at det sikkert er gøy for han å møte flere babyer etterhvert :)

Her er det Helsestasjonen (trheim).

Last edited by a moderator:
Helsestasjonen som inviterer til første barseltreff, også er det mange som velger å treffes videre i sine grupper. Sist orket jeg ikke være med mer enn de to gangene som var satt av på hs, rett og slett pga manglende kjemi :P Får se denne gangen hvordan det blir, har ikke like stort behov denne gangen fordi jeg synes dagene går så fort...! Men blir hyggelig å møte gruppa på helsestasjonen likevel ;) Her kom invitasjonen forrige uke, og vi skal møtes når min mini er 4 uker (neste uke). Veldig forskjellig rundt forbi når barselgruppene settes opp, har hørt alt fra 3 uker til 5 mnd alder (fra andre venninner jeg har hørt dette).

Der hvor jeg bodde før var vi flere på 6 ukers kontroll på helsestasjonen.
Ble laget barselgrupper da :)

Jeg er nemlig nyinnflyttet så det hadde vært ålreit å bygge litt nettverk :) og babyen trenger litt aktivitet etterhvert og - det er et lite sted, så aner ikke hvor det er babysang, treff osv. Men kjenner og at dagene går fort, og mye å gjøre. Så håper ikke barselstreff bare blir et ork.

Satser på å bli invitert snart, ellers så får jeg vel bare spørre :)

Jeg er nemlig nyinnflyttet så det hadde vært ålreit å bygge litt nettverk :) og babyen trenger litt aktivitet etterhvert og - det er et lite sted, så aner ikke hvor det er babysang, treff osv. Men kjenner og at dagene går fort, og mye å gjøre. Så håper ikke barselstreff bare blir et ork.

Satser på å bli invitert snart, ellers så får jeg vel bare spørre :)

Barselgruppene er jo ypperlige for å bli kjent med andre i samme situasjon :) Mange holder jo sammen i årevis også. Hør med Helsesøsteren din, så sier hun nok hvordan de pleier å gjøre det der du bor.

HS inviterte oss i barselgruppe, tror første treff skal være når de er 3mnd her, ikke helt sikker

her ble det informert når HS var på hjemmebesøk :) veldig greit siden jeg er første i omgangskretsen som får barn, så er en veldig fin mulighet til å bli kjent med andre i samme situasjon :)

Her arrangere helsestasjon første treff når babyen er ca 4 uker (:

Her finns det ikke barsel gruppe tror jeg, var ikle det med eldste i allefall, litt kjedelig men

Her er det ganske sent, rundt 8 uker. Er hs som kaller inn til første treff på helsestasjonen.

Back
Topp