Barselsgaver

Sfidante

Glad i forumet
Junilykke2018
Hva fikk du i barselsgaver, og hva var det fineste du fikk?

Har to venninder som skal ha barn det neste halve året, og tenkte å gi dem: en tube mudmask, en pakke ammeinnlegg fra medla. I tilegg skal hun ene få et lilla helseteppe, mens jeg tenkte å kjøpe gulpekluter å brodere/stemple(?) navn på til hun andre.

Gavekort på H&M var den jeg ble mest glad for. Nå trenger heg bare tid til å bruke det, men det er et kles behov her.

Februar -14 mamma <3

Fikk et vognteppe som ei venninne hadde hekla. Satt utrolig pris på det da jeg vet hun hadde en veldig hektisk hverdag med skole, praksis, eksamen + 2 små å ta seg av. Setter ekstra pris på alt hjemmelaget <3

Søstra mi venter i oktober, driver og funderer på hva jeg skal finne på. Tenker at det blir noe til mor i tillegg til baby, ammeinnlegg i ull feks.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk ingenting vi..
Men det var vel litt fordi han kom så plutselig (og rett før jul).. Da vi endelig fikk han hjem var det "old news"

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Fikk ingenting vi..
Men det var vel litt fordi han kom så plutselig (og rett før jul).. Da vi endelig fikk han hjem var det "old news"

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Så kjedelig da :/

Har to venninder som skal ha barn det neste halve året, og tenkte å gi dem: en tube mudmask, en pakke ammeinnlegg fra medla. I tilegg skal hun ene få et lilla helseteppe, mens jeg tenkte å kjøpe gulpekluter å brodere/stemple(?) navn på til hun andre.

Jeg fikk ammeinnlegg i ull.. Sikkert kjempe fin gave om man kan/har nok melk til å amme.. Min melkeproduksjon kom ikke skikkelig i gang, ble lei meg da jeg fikk de.. En sår påminnelse at jeg ikke hadde nok melk til å amme..

Jeg ville virkelig amme, prøvde alt for å få opp produksjonen :(

Det jeg vil fram til, vit at det går bra med ammingen før de gir ammeinnlegg.. :)

Vi fikk et stort og fint lammeskinn og en nydelig ullteppe :)

Det er jo et godt poeng!

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Hørtes bra ut:)

Fikk mye klær å ting det beste jeg fikk var vognteppe å strikka lue pluss votta,lue å sokker som jeg fikk av min bestemor å er så takknemlig for det var det fineste :) det andre var jo å fint men likte det som strikket best :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg fikk babyshower, der fikk jeg bleiekake (med pudder, smokker, gulpekluter, vaskekluter, rangle og stellesalve), blomsterbukett, bamse med brodert navn på, uro med musikk, barneservice og klær. Og så hadde hun pyntet med ting jeg fikk med meg som jeg brukte på navnefesten (bordpynt). På barselbesøk fikk jeg av mamma: blomster, rangle og hennes gamle sølje, resten fikk jeg klær av. Ikke spesielt fornøyd med klær fra hm, men noen har kjøpt litt finere klær. Det jeg var mest fornøyd med var bleiekaken, de fine klærne, bamsen med brodert navn på og ikke minst søljen men det er jo "arvesølv".

Fineste var et gullhjerte som var gravert med navnet hennes på. Fikk den av foreldrene mine!

Har også fått masse strikkagaver som jeg er uendelig glad for.

Last edited:
Masse fint Ute å går! Ønska meg babyshower jeg også!

Hadde babyshower jeg også, fikk utrolig mye fint og enda mer når lille kom.. Men de gavene jeg nevnte lengre oppe er de som er brukt mest :)

Noe flere gaver:
Håndkle med hette, sengetøy, klær(fått mye, ikke alt som er brukt ), bamser, rangle, bamse med lyd, gavekort, blomster, hjemme strikket ull sokker til meg og lille, hjemme laget boller, ull, gavekort på husarbeid..

Den beste må vera frå mamma: Ein fast dag i veka/mnd alt etter kva eg ønsker, der ho kjem og tar junior :)
Den finaste gaven må vera armlenka som er gravert med navn og dato + ein brannbil "påheng". Hugsar ikkje kva det heiter :P Fekk den av pappa (som er brannmann) og den sia av familien.
Ellers fekk eg masse kle (MASSE KLE) og litt blomar :)

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Fikk en fuktighetskrem med litt farge i. Den er kjempegod og fantastisk når jeg har dårlig tid men likevel se fresh ut:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

vi har for det meste fått klær. Det fineste er de hjemmestrikka ;) mamma, bestemor, nabo til mamma og pappa og en venninde av meg har strikket til frøkena! Kjoler, tunika, jakker, luer, bukse, votter og sokker.

Hadde babyshower også, da fikk vi kluter, klær, bleiekake, ammeinnlegg, kosekluter...

Gløymte å fortelja at me har fått masse heimestrikka tepper. Noko som eg er veldig fornøyd med :D

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Jeg har fått sååå mye jeg! Fikk babyshower hvor jeg fikk masse klær, reiseseng, voksipose, et helt nydelig heklet teppe, lue og sko av ei venninde (elsket det), fikk heller lue og sko av mamma også, masse sengesett, andedundyner i de to minste str, bamser, bleiekake, ammeinnlegg, salver og kremer, bilspeil og masse småting. Når jeg var på sykehuset fikk jeg bamse av søstern, uggs til lillemann, små kofferter av mamma og pappa, samt en kjempesøt heldress, blomster av svigerfar, bamse av svigermor og hekletteppe av farmor. Når jeg kom hjem fikk jeg hjemmelaget dåpskjole og, hjemmestrikket ullbukse av farmor. Og klær av nesten alle mine venninder :) stelleveske av svigermor. Og sist men ikke minst 11.000,- i tattooeringsgavekort av kjæresten min <3 Jeg er så glad i alle rundt meg som bryr seg ! (:<3

Jeg har fått sååå mye jeg! Fikk babyshower hvor jeg fikk masse klær, reiseseng, voksipose, et helt nydelig heklet teppe, lue og sko av ei venninde (elsket det), fikk heller lue og sko av mamma også, masse sengesett, andedundyner i de to minste str, bamser, bleiekake, ammeinnlegg, salver og kremer, bilspeil og masse småting. Når jeg var på sykehuset fikk jeg bamse av søstern, uggs til lillemann, små kofferter av mamma og pappa, samt en kjempesøt heldress, blomster av svigerfar, bamse av svigermor og hekletteppe av farmor. Når jeg kom hjem fikk jeg hjemmelaget dåpskjole og, hjemmestrikket ullbukse av farmor. Og klær av nesten alle mine venninder :) stelleveske av svigermor. Og sist men ikke minst 11.000,- i tattooeringsgavekort av kjæresten min <3 Jeg er så glad i alle rundt meg som bryr seg ! (:<3

Herregud så masse du fikk! Wow!

Back
Topp