Barselkvinne

- Når du er på babykino og setter deg i sete hvor du har satt fra deg popcorn boksen for kort tid siden

- når du våknet med kliss klass bløt singlet om natta pga melkespreng

- Når du er på babykino og setter deg i sete hvor du har satt fra deg popcorn boksen for kort tid siden

- når du våknet med kliss klass bløt singlet om natta pga melkespreng
Signerer den nederste her! Alt av sengeklær og amme bher er gjennomvått om natta, og om dagen ser jeg plutselig at halve genseren er full av melk uten at jeg har registrert det. Ikke alltid like passende.

- Når du er blitt en mester i å utføre alt du måtte ønske å gjøre med bare én arm

-Du aldri føler deg ren pga melk, gulp, renselse og gjerne også litt bæsj oppover armen når det tok deg en time ekstra å få bytta bleie om natta så den ble litt for full..

Jepp. Fortsatt fin og fuktig når jeg våkner selv om det nesten har gått tre uker.

- når den ene puppen er dobbelt så stor som den andre fordi monsterpuppen produserer melk på høygir, og puslepuppen ikke har kommet ordentlig i gang enda.

- håndklær vaskes hver dag fordi det er mye bedre å tisse uten bleie på stellebordet :joyful:

Jepp. Uansett hvor lenge jeg venter med å fjerne den gamle bleia helt så kan du banne på at han tisser med en gang den er helt borte. Tror ikke han synes jeg produserer nok skittentøy selv med de melkesprengte puppene mine som lekker overalt.

For øvrig - kan TV-programmet på alle kanaler utenat snart

Bruker bæresele mye,ja! Utrolig smart når jeg skal lage mat, ta klesvasken, trene med hunden osv. Bare ikke alltid det lønner seg å bruke tiden det tar å få den på seg når mini er supersulten og nekter pupp slik at jeg må vaske/koke flasker og pumpe så fort jeg bare klarer:rolleyes: Ikke får jeg pumpet eller matet han med den på heller..

Hvilken type bæresele bruker dere? Har forsøkt med elastisk sjal, både froskestilling og nyfødt stilling, men hun blir så inmari sinna og hyler som en gal...
Vi har Ergobaby 360 med nyfødtinnlegg. Han likte den ikke så veldig godt første og andre gangen jeg satt han i den så ble bare noen minutter om gangen. Men etter det har han bare sovnet når jeg plasserer han der så virker til å trives godt :)

Vurderte sjal selv, men endte opp med sele da vi var innom butikken å prøvde litt forskjellige. Er veldig fornøyd med den! Kan føles litt stor i begynnelsen, men blir fort vandt til det og den føles veldig stabil :)

Hvilken type bæresele bruker dere? Har forsøkt med elastisk sjal, både froskestilling og nyfødt stilling, men hun blir så inmari sinna og hyler som en gal...

Jeg har ergobaby adapt. Slipper innlegg og kan bære opp til 20kg. Veldig fornøyd med den. Går fort å få på seg og ungen :)

Du vet du er barselkvinne når du...
- Vasker baderomsmatta for andre gang på under ei uke, fordi mini synes det er mye deiligere å bæsje når bleien ikke er der... og tisse selvfølgelig...

- føler at det er null vits å pakke inn puppen, for den skal jo straks ut igjen uansett...

Du vet du er barselkvinne når du...

- Må starte på ting mange ganger for vesla klarer ikke å ligge i ro for lenge av gangen som man blir avbrutt hele tiden.
- er blitt verdensmester i å klare ting med en hånd
- når alle sier "du må sove når baby sover", men da blir jo for svarte ingenting gjort så det har jeg ikke ro til (unntatt på natta :p)

Når du skifter på hele ungen som er full i bæsj, og løfter henne opp for å bytte håndduk under henne, og plutselig er du full i tiss og gulp [emoji849]

Her har det også vært noen runder hvor man kan lure på om vesla "timer" sånne ting bevist. Hjelper ikke hvor lenge man venter med å flytte den ene bleien for å legge ned den nye, midt i mellom tisser hun gjerne og, om ikke, så gulper hun rett etter klesskift. :p

Murphy's lov er glad i disse småtrollene. :D

superfornøyd med å få tatt meg en dusj i dag!

Back
Topp