Barselklær?

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
Hva tenker dere om dette med parfymerte produkter? Jeg bruker ikke så mye kremer osv av alt mulig slag, men bruker håndkrem og body lotion som jo er parfymert. Bør man holde seg unna dette? Finne uparfymerte alternativer? Noen som eventuelt har tips? :)

Hva tenker dere om dette med parfymerte produkter? Jeg bruker ikke så mye kremer osv av alt mulig slag, men bruker håndkrem og body lotion som jo er parfymert. Bør man holde seg unna dette? Finne uparfymerte alternativer? Noen som eventuelt har tips? :)
Jeg bruker ikke noe med parfyme for det tåler jeg ikke. Cosmica har gode kremer uten parfyme:) sprayer parfyme på klærne mine men har ikke tenkt til å gjøre det med en baby i huset:p

Jeg bruker ikke noe med parfyme for det tåler jeg ikke. Cosmica har gode kremer uten parfyme:) sprayer parfyme på klærne mine men har ikke tenkt til å gjøre det med en baby i huset:p
Ja, jeg har parfymefri deo fra cosmica så de er sikkert grei å sjekke ut! Takk for tips :) Jeg må bruke parfymefritt i ansiktet, så har parfymefri ansiktskrem, og er ellers nokså sart i huden, men håndkremen og bodylotionen jeg bruker er mildt parfymert så de tåler jeg. Men ønsker ikke ha masse parfyme rundt babyen :)

Jeg syns det ble for mye med sterkt parfymerte produkter da jeg fikk min første. De små har så sterk luktesans, og jeg tenkte at jeg ville iallfall ikke spise mat i et sterkt parfymert miljø. Dessuten lukter jo nyfødte himmelsk, og jeg ville ikke ødelegge den nydelige lukten. Jeg la babyen i baljen, og vagget ned til sykehusapoteket og handlet parfymefritt dagen etter at han ble født :joyful: Etter hvert har jeg bare fortsatt å bruke det, syns at produkter med mye parfyme lukter alt for sterkt nå.

Haha, det er buksene jeg skrev om :D Modellen jeg har, har strikk rundt ankelen, men ellers er den lik. Sykt digg! Løser lomme- og bleieproblemet med å ha en svæær cardigan med lommer over.
Kjøpte den i dag, sykt digg. Så måtte ha to, en til nå og en til å putte i bagen :D

Oi! Dette har jeg ikke tenkt på en gang. Guri så mye man må tenke på hehe. Har fått julekalender fra Bodyshop som inneholder omtrent alt jeg trenger av produkter til å ha med i fødebagen men alt har jo lukt o_O

Oi! Dette har jeg ikke tenkt på en gang. Guri så mye man må tenke på hehe. Har fått julekalender fra Bodyshop som inneholder omtrent alt jeg trenger av produkter til å ha med i fødebagen men alt har jo lukt o_O
Ja ikke sant, mye å tenke på :p Jeg har også begynt å bytte ut vaskemiddelet vårt til uparfyrmert, som forøvrig er like greit.

Parfymerte produkter bør man strengt tatt unngå ellers også, men det er spesielt viktig når man har en baby. Babyen skal bli vant til lukten av Mamma.

Jeg bruker alltid parfymefritt, både såper, deo, fuktighetskremer, osv. Neutral og ænglamark har gode, parfymefrie produkter.

Eneste jeg ikke har funnet et godt parfymefritt alternativ er shampo og balsam. Både neutral og ænglamark har, men de er helt håpløse med mitt hår, ihvertfall, helt umulig å børste håret etterpå..

Jeg brukte ikke parfyme og ikke parfymert håndkrem og deodorant da min var baby, men brukte vanlig sjampo, såpe og bodylotion med svak lukt. Vasket også alt tøyet med uparfymert vaskemiddel, for det var liksom det man skulle :P Sluttet med alt det i løpet av det første året, hehe. Kommer ikke til å bytte ut alle produkter med parfymefritt, men holde meg unna parfyme, håndkrem osv. som lukter.

Parfymerte produkter bør man strengt tatt unngå ellers også, men det er spesielt viktig når man har en baby. Babyen skal bli vant til lukten av Mamma.

Jeg bruker alltid parfymefritt, både såper, deo, fuktighetskremer, osv. Neutral og ænglamark har gode, parfymefrie produkter.

Eneste jeg ikke har funnet et godt parfymefritt alternativ er shampo og balsam. Både neutral og ænglamark har, men de er helt håpløse med mitt hår, ihvertfall, helt umulig å børste håret etterpå..
De har parfymefri sjampo og balsam på rema 1000. Synes heller ikke den er supergod for mitt hår, men er et alternativ om du vil prøve ut.

Jeg bruker Jan Thomas sin serie «pure», den er uten parfyme og fungerer godt på mitt hår :)

Har nettopp begynt å putte ting i bagen jeg og. Hentesettet har ligget klart lenge da såklart:D Venter bare på at bestillingen med body og strømpebukse i ull skal komme fram.
Av klær til meg selv tar jeg ikke med så mye. Planen er ei kosebukse, en lang cardigan i ull, ammesinglet, overdelen til en silke pysj med knapping forran, amme-bh, et par truser og ullsokker:)
Ellers tenkte jeg å farge vippene i tida før og bare ha med noe til brynene og kanskje favorittfoundationen min om jeg føler for å sminke meg:hilarious:
Ellers pakker vi et skift til Husbonden og toalettsaker såklart.

Parfymefrie produkter hadde jeg knapt tenkt påo_O Jeg bruker stort sett bare ansiktskrem og deodorant med parfyme. Sjampo og balsam også da, men vasker håret maks 1 gang i uka, så føler ikke det blir noe stort problem.

Last edited:
Back
Topp