Barselgrupper

Jepp. Vi har det. Har havnet på gruppe med noen fantastiske jenter. Er Kjempefornøyd. Du da?

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Har havnet sammen med fantastiske jenter jeg også, og treffer de ofte utenom timene også! Kjempe bra

Vi har treff annenhver uke. Prøver å trille tur en gang i uka. Og 4 av oss er med på babysang sammen. Vi er 6 stk. Hvor mange er dere?

Vi er bare tre stk, jeg og hun ene skal møtes på torsdag, det blir koselig :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Er godt å ha noen å prate med, som er i samme situasjon, og som har barn på samme alder.

Ja det vil jeg tro!! Men anbefaler du babysang eller? Er i kirka som regel det vel?

Heldige dere er! Barselgruppen min møttes til sammen 3 ganger, og på alle møtene var det nesten ingen som møtte opp.. 3 av de hadde eldre barn og hadde litt å styre med.. så de fikk ikke tid til barselgruppe

Marutt: er nok veldig varierende hvor bra det er. Spørs på den som har ansvaret for det. Jeg synes det er helt ok der vi er. Er kirken som arrangerer det ja, men synes ikke det er avskrekkende mye kristne sanger.

Lykkesrus: så trist at ikke gruppa deres fungerer. Kan jo for så vidt forstå at det kan være vanskelig å få til med eldre søsken, men da kunne de kanskje satt sammen gruppene slik at man kommer sammen med andre i samme situasjon. Er det helsestasjon som setter sammen gruppene? Er det i såfall mulig å spørre om å bli satt i kontakt med en annen gruppe?

Her har vi en veldig koselig barselgruppe. Vi er bare 4 stk, men like koselig forde. Her møtes vi ca 1 gang i uken, litt på babycafé og litt hjemme hos hverandre :)

Vi er også fire stk. Jeg og ho ene møttes hvertfall 1 gang i uka siden vi har begynt på babysvømminga sammen, og etter babysvømminga er ferdig skal jeg og lillegutt melde oss på gøy i gymsalen her, hvor de store og små møtes i gymskolen og mødrene får snakka i fra seg mens de små leker osv:-)

Det hørtes ut som et fint opplegg med gøy i gymsalen ;) Tror ikke de har noe lignende opplegg i nærheten her.

Marutt: er nok veldig varierende hvor bra det er. Spørs på den som har ansvaret for det. Jeg synes det er helt ok der vi er. Er kirken som arrangerer det ja, men synes ikke det er avskrekkende mye kristne sanger.

Lykkesrus: så trist at ikke gruppa deres fungerer. Kan jo for så vidt forstå at det kan være vanskelig å få til med eldre søsken, men da kunne de kanskje satt sammen gruppene slik at man kommer sammen med andre i samme situasjon. Er det helsestasjon som setter sammen gruppene? Er det i såfall mulig å spørre om å bli satt i kontakt med en annen gruppe?

Det var helsestasjonen som satt sammen gruppen. Men nå har jeg byttet helsestasjon, så neste gang jeg skal dit tenkte jeg å høre om det var noen barselgruppe der i steden;)

Det var lurt. Får håpe du får en ny gruppe. Er fint å ha noen å være sammen med.

Da har jeg hatt andre møte med ei fra gruppa, kjempekoselig! Vi skal finne ut om det går ann med babysang snart! :) Og babykino! Gleder meg ;)

Hyggelig å høre Marutt :)
Vi har også tenkt litt på dette med babykino, men tror jenta er for utålmodig til det ;p

Babykino høres lurt ut. Lillegutt er glad i tv, spesielt mikke mus klubbhus:-)

Ja og de viser voksenfilmer, bare med litt mer lys og lavere lyd. Kjempefint for oss som liker å få med oss de nyeste filmene, men tåler litt grining og ammende kvinner ;)

Det er visst litt omdiskutert om det er bra for de minste barna da, men det tilbys visst mange steder.

Ja, men jeg skjønte at det gjaldt i kombinasjon med mange andre ting, som sang, svømming og kafeturer. At det kan stresse dem... Tror en kinotur eller to i mnd går fint altså ;)

Back
Topp