Barselgruppe

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Hei, jenter! :)
Jeg tenkte det hadde vært moro å se om det er noen her som kommer i samme barselgruppe (gjennom helsestasjon), eller f.eks avtale felles trilleturer med andre som bor i nærheten :)

Litt om meg:

Alder: 21 år
Venter barn nr: 1
Kjønn: usikkert
Fødested: Kalnes
Hører til helsestasjon: Vestsiden

Hva med dere? :)

Alder: 20
Kjønn: Gutt
Fødested: Levanger
Hører til helsestasjon: Verdal, men skal bytte til Levanger

Skulle tro det :) jeg har OUL termin 15.08., men får vite litt mer på fredag om ks dato :p
Jeg har termin 11.8. Så det blir nok august på meg og :) Håper på en kjekk barselgruppe. Sist var det veldig kjekke folk, men det ble ikke noe mer enn de tre treffene på helsestasjonen. Men det skyldes kanskje at det var midt oppi julen. Tror det ene treffet var 22.12. Folk har nok med andre ting på den tiden av året :)

Jeg har termin 11.8. Så det blir nok august på meg og :) Håper på en kjekk barselgruppe. Sist var det veldig kjekke folk, men det ble ikke noe mer enn de tre treffene på helsestasjonen. Men det skyldes kanskje at det var midt oppi julen. Tror det ene treffet var 22.12. Folk har nok med andre ting på den tiden av året :)
Hahaha...ja, 22.12 er kanskje ikke ideelt :p Blir spennende å se!

Alder: 29 år
Fødested: Flekkefjord eller Kristiansand (ikke bestemt)

Alder:27
Fødested: Levanger
Helsestasjon: Steinkjer

Alder:34
Venter barn nr:3
Kjønn: Jente
Fødested: Bergen
Helsestasjon: Oasen

Helt ærlig så håper jeg at jeg kan få slippe å gå i barselgruppe denne gangen, har vært med i barselgruppe med de to andre barna, og føler jeg ikke har det behovet. :)

Alder:34
Venter barn nr:3
Kjønn: Jente
Fødested: Bergen
Helsestasjon: Oasen

Helt ærlig så håper jeg at jeg kan få slippe å gå i barselgruppe denne gangen, har vært med i barselgruppe med de to andre barna, og føler jeg ikke har det behovet. :)

Det er jo frivillig om du vil eller ikke da ;)
Jeg har ikke følt jeg har hatt noe utbytte av det så jeg har droppet det, men så i 2014 når jeg fikk nr 4 så tenkte jeg at det var greit for jenta mi å få muligheten til å være med andre barn på samme alder (ingen venner med så små mere) så jeg melte meg opp. MEN den ene etter den andre i gruppen flyttet. Og jeg følte jeg ikke hadde noe til felles med dem. Dermed fant jeg likesinnede selv på nettet i stede, og gikk i åpen barnehage.
Det er ofte de på helsestasjonen grupperer folk du ikke føler kjemi med.
Og jeg som har flere barn sitter jo ikke med spørsmålene de som er 1.gangs har.
Derfor styrer jeg unna barselgruppe fra helsestasjon denne gang ;)

Det er jo frivillig om du vil eller ikke da ;)
Jeg har ikke følt jeg har hatt noe utbytte av det så jeg har droppet det, men så i 2014 når jeg fikk nr 4 så tenkte jeg at det var greit for jenta mi å få muligheten til å være med andre barn på samme alder (ingen venner med så små mere) så jeg melte meg opp. MEN den ene etter den andre i gruppen flyttet. Og jeg følte jeg ikke hadde noe til felles med dem. Dermed fant jeg likesinnede selv på nettet i stede, og gikk i åpen barnehage.
Det er ofte de på helsestasjonen grupperer folk du ikke føler kjemi med.
Og jeg som har flere barn sitter jo ikke med spørsmålene de som er 1.gangs har.
Derfor styrer jeg unna barselgruppe fra helsestasjon denne gang ;)
det er bra om det er mulig å få velge selv, for det fikk ikke jeg når jeg fikk de to jeg har fra før. Jeg spurte om jeg kunne få komme på helsesjekkene uten å måtte være med på barselgruppen, men det kunne jeg ikke. Som helsesøster sa så hadde de ikke hatt kapasitet til det om alle skulle komme hver for seg. som venninnen min tullet om hin dagen: " jaja, nå er det ikke lenge før du må gå på disse barselgruppene igjen" Hun har tre barn, og det var ikke snakk om at hun fikk slippe barselgruppen hun heller. Hun ene jeg gikk på barselgruppe med når jeg fikk nr en kom aldri, og hun ble truet med bekymringsmelding om hun ikke kom. Så håper det er blitt slik nå at det er frivillig, for det var det ikke før. Barselgruppe er kjempe kjekt for de som liker det, men når man venter nr tre så har man vært gjennom alt dette før. husker det som det var i går når man satt og diskuterte stikkpille til baby i 30 min, hehe husker enda hvor utolmodig jeg ble over at man kunne sitte å diskutere hvilke vei den skulle inn og at den var så svær i forhold til babyen osv osv .. :excited001:smiley-ashamed004

Back
Topp