Barselgruppe

img95

Første møte med forumet
Jeg bor i Oslo og hadde opprinnelig en barselgruppe fra helsestasjonen. Føler veldig behov for å komme meg ut å møte andre med barn(gjerne samme alder, men mødre generelt). De i min gruppe tok aldri kontakt igjen. Jeg opprettet en facebook gruppe med de. Men ingen av de hørte jeg noe i fra igjen. Lurte på om kanskje noen var i samme situasjon ? Sitter hjemme i permisjonen å ønsker å møte andre? Datteren min er 3,5 mnd. Eller generelt noen andre som har noen tips ?

Jeg bor i Oslo og hadde opprinnelig en barselgruppe fra helsestasjonen. Føler veldig behov for å komme meg ut å møte andre med barn(gjerne samme alder, men mødre generelt). De i min gruppe tok aldri kontakt igjen. Jeg opprettet en facebook gruppe med de. Men ingen av de hørte jeg noe i fra igjen. Lurte på om kanskje noen var i samme situasjon ? Sitter hjemme i permisjonen å ønsker å møte andre? Datteren min er 3,5 mnd. Eller generelt noen andre som har noen tips ?

Heisan!
Hvor i Oslo holder du til? Jeg er en 28 år gammel førstegangsmamma til en liten gutt på snart 3mnd, og vi sitter ganske mye hjemme selv. Er fra Trondheim, så har det største nettverket mitt der. Så har ikke noen å trille med her i Oslo annet enn samboer og bikkje ☺️

Heisan!
Hvor i Oslo holder du til? Jeg er en 28 år gammel førstegangsmamma til en liten gutt på snart 3mnd, og vi sitter ganske mye hjemme selv. Er fra Trondheim, så har det største nettverket mitt der. Så har ikke noen å trille med her i Oslo annet enn samboer og bikkje ☺️
Vi bor på Grünerløkka, men veldig flyttbare :) hvor holder dere til? Hadde vært veldig hyggelig å møtes å sosialisert litt!

Anbefaler å sette opp flyers på helsestasjonen, kulturhus/kino, frivillighetssentralen, parker og andre plasser der det er mammaer. :)
Kanskje arrangeres det babykino der du bor?

Her hvor jeg bor, har vi felles barseltreff en gang i uken, for alle som vil, uavhengig av barnas alder.
Da triller vi tur sammen først, og koser oss sammen på et fast lokale etterpå. :)
Vi har også babykino, når det passer. :)

Anbefaler å sette opp flyers på helsestasjonen, kulturhus/kino, frivillighetssentralen, parker og andre plasser der det er mammaer. :)
Kanskje arrangeres det babykino der du bor?

Her hvor jeg bor, har vi felles barseltreff en gang i uken, for alle som vil, uavhengig av barnas alder.
Da triller vi tur sammen først, og koser oss sammen på et fast lokale etterpå. :)
Vi har også babykino, når det passer. :)
Det har jeg gjort! Var på babykino, men der var kun 1 mamma som ikke ønsket noe kontakt! Har prøvd å dra på plasser hvor mange mødre og barn er,men alle er ikke så veldig åpne eller interessert i å snakke :(

Vi bor på Grünerløkka, men veldig flyttbare :) hvor holder dere til? Hadde vært veldig hyggelig å møtes å sosialisert litt!

Vi holder til på Romsås, så det er nok mest aktuelt for oss å dra inn til byen ☺️ Her skjer det ikke så mye når vi ikke har marka å gå i!
Ja kan du ikke melde meg privat her, så kan vi se om vi får til noe?!:)

Det har jeg gjort! Var på babykino, men der var kun 1 mamma som ikke ønsket noe kontakt! Har prøvd å dra på plasser hvor mange mødre og barn er,men alle er ikke så veldig åpne eller interessert i å snakke :(
Huff, så kjedelig at noen er sånn! :/
Håper du finner noen koselige mammaer å henge med! (Det virker jo som om noen her er med på notene ihvertfall. ;) )

Anbefaler å prøve babysang som kirkene arrangerer. Det er hyggelig for både liten og stor. Stort sett vanlige barnesanger :)

Babysang, det var lurt! Og trilletur med dnt veldig smart :D Alt må testes ut tenker jeg

Her er helsesøsteren vår syk, og ingen tar over hennes jobb med å sette sammen barselgruppe. Kjempesynd! Sitter ganske mye alene selv, for har ikke noe nettverk her. Deltar på babycafe en dag i uken i regi av helsestasjonen, det er fint:-) Har lyst til å komme igang med babysvømming og babysang, men vet ikke om det arrangeres her. Prøver å finne ut av det:-) Man trenger å være sosial!

Helsestasjonen setter jo sammen grupper ut ifra området du bor i. Jeg hadde bedt om å få prøve en annen gruppe med noen som heller bort litt lenger unna! Jeg fikk en gruppe der alle de andre babyene var over en mnd eldre enn min datter, følte at jeg ikke kom til å kunne snakke om ting med dem. Høres kanskje teit ut, men bare én uke er stor forskjell når de er så små! Får liksom ikke spurt om ting og få svar før du er langt forbi det stadiet. Jeg ringte derfor helsestasjonen i nabokommunen (bor akkurat på grensen), og fikk presset meg inn i en barselgruppe der ;-) Skal møtes på torsdag og jeg gleder meg!! :-)

Jeg har for øvrig inntrykk av at det er veldig flaks/uflaks med hvordan barselgruppen man kommer i blir. Her ble det ikke noe av barselgruppen jeg kom i, vi møttes en gang. Det samme skjedde med den jeg kom i med min første. Da fikk jeg en ny gruppe, og jeg og en i den gruppen kom veldig godt overens og lagde vår egen gruppe siden også den gruppen kokte bort. Men jeg ser mange velfungerende grupper, så det finnes jo! Jeg bare tror det er enten eller.. :) Så da er det fint med DNT, babysang osv hvis man ønsker å møte andre med babyer. :)

Babysang som noen har nevnt er veldig hyggelig, og det er lavterskeltilbud uten påmelding (iallfall ikke de fleste steder). Jeg bor sør-øst i Oslo, og her er det veldig mange på Babysang, men det er jo stor spredning i alder på de små. Ellers går det jo ann å dra igang et babyverden-forum-barselgruppetreff ;) Med knøttet nå er jeg i en aktiv barselgruppe, vi er 7 stykker og har fast avtale hver uke, litt forskjellig hva vi finner på, men med storesøster var vi bare to mødre, så det ble noe mindre aktivitet.

Back
Topp