Barselgruppe??

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Kom til å tenke på det.. Skal dere gå i barselgruppe??

Gjorde det med nr 1, og med nr2 var det ikke nødvendig da bestevenninnen min fikk baby noen uker før meg. Så vi hadde liksom hverandre og det holdt. Men denne gang er jeg jo plutselig alene igjen :P Er jo litt gøy å kunne finne på noe på dagtid med noen andre inninmellom :)

Helsestasjon her lager barselgrupper så kontrollene er i gruppe. Men på de to jeg har vært på har jeg har aldri møtt noen av de utenom helsekontrollene.
Men har hatt barselgruppe med alle men det ordnet privat via bv og facebook.

Har vært noen ganger på lunsj/gravidtreff til nå og håper man kan fortsette etter babyene er født og.

Ja kommer til å gjøre det :) Samboeren har fått tilbud om å gå i pappagruppe også. Vi har jo ingen venner her med barn, så synes det er fint med sånne grupper.

Hadde stor glede av det sist, så jeg tenker det denne gangen også :)

Tenker at vi går første gangen (som er snart.) Så ser vi litt hvordan kjemien er med jordmor og de andre der. Vet om et par andre som skal ha i desember også, men tror ikke det er noen jeg typisk ville avtalt trilleturer og slik med. Men vi ser hvordan det går. :) Synes det er et fint tilbud.

Usikker må først bestemme meg for hvilket land jeg skal ha permisjonen i;)

Er meldt på både gravidtreff og barsel via helsestasjonen, jeg kjenner kun ei i samme kommune og hun blir ikke boende for alltid heller. Ellers har jeg ikke noen jeg kjenner her så et nettverk er nødvendig, forhåpentligvis møter jeg noen reale mennesker der :)

Da jeg fikk første fantes ikke noe barsel gruppe.
Tror helsestasjonen arrangerer, men som Fru Undercover sier, vi er en liten gjeng som har møttes å drukket kaffe/lunsjet sammen i noen mnd som alle har termin mellom oktober og desember. Det har vært veldig hyggelig og vet flere håper vi treffes også etter fødsel :)

Ja, det vil jeg :) ble med forrige gang og vi møtes fortsatt av og til, med og uten barn :) Var ganske mye sammen i permisjonen, men det dabbet jo naturligvis av når vi alle begynte å jobbe igjen.

Da jeg fikk første fantes ikke noe barsel gruppe.
Tror helsestasjonen arrangerer, men som Fru Undercover sier, vi er en liten gjeng som har møttes å drukket kaffe/lunsjet sammen i noen mnd som alle har termin mellom oktober og desember. Det har vært veldig hyggelig og vet flere håper vi treffes også etter fødsel :)
Ja det må dere nesten utnytte :) så koselig!

Jeg vet ikke ennå om jeg skal . Tenker jeg ser an kjemien på det første møte jordmor arrangerer :) og tar det derfra .
Ja det er jo sant det du sier, ikke alltid kjemien er der. Med første var jeg veldig ung, 20 år, og de andre var i alderen 26-30 år. De fikk veldig god kontakt og fant på ting uten barn sammen med mennene sine. Mens jeg passet jo ikke helt inn da, men fikk jo være med på trilleturer og caféturer og slikt :)

Var med i en forrige gang. Blir satt opp i fbm fysioterapeut-timen vi har ved ca 2 mnd. Vi møttes noen ganger det første halvåret, men så begynte noen å jobbe og andre datt fra...
Denne gangen går jeg jo hjemme med en på litt over ett år samtidig, så spørs om jeg får tid. Er med på treff dersom det passer :-)

Ja det er jo sant det du sier, ikke alltid kjemien er der. Med første var jeg veldig ung, 20 år, og de andre var i alderen 26-30 år. De fikk veldig god kontakt og fant på ting uten barn sammen med mennene sine. Mens jeg passet jo ikke helt inn da, men fikk jo være med på trilleturer og caféturer og slikt :)
Samme som skjedde her. Jeg fikk når jeg var 19, og de andre i gruppen var over 30. Så ble ikke noe der hvertfall :)

Gjorde det ikke med forrige mann, og har ikke tenkt nå. Skal jobbe 40% i hele permisjonen, så blir opptatt nok som det er, tenker jeg.

Har vært på noen gravidtreff, hun ene har født alt og tok med babyen sin på sist treff, så satser på at vi fortsetter å møtes alle sammen etter at babyene kommer ja :)

Har lyst men finst ikkje noko slik her som me bur, som er ei lita bygd :( er nokre andre som har fått baby dette året, men dei fleste er 10-15 år eldre enn meg :(

Førstegangs - Desemberbaby <3

Har lyst men finst ikkje noko slik her som me bur, som er ei lita bygd :( er nokre andre som har fått baby dette året, men dei fleste er 10-15 år eldre enn meg :(

Førstegangs - Desemberbaby <3
Har du spurt jordmor? Trodde det var vanlig med et tilbud fra kommunen. :S

Hva er alternativene? :D

Min kjære jobber i Asia, så hvis han fortsetter med det etter mini er kommet flytter jeg tilbake til ham i permisjonen, får holde jeg har gått nesten halve svangerskapet alene her i Norge.... Flyttet til Norge da jeg mistet jobben i Asia....

Back
Topp