Barselgruppe

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
I går skulle være første treff for barselgruppen vår. Av 8 påmeldte mammaer og babyer, så var det bare 2 som møtte opp.[&:][8|] Den andre mammaen der virket veldig hyggelig hun, men jeg vil ha en ordentlig barselgruppe.[&:][:(] Hs prøvde å ringe til dem som ikke hadde møtt opp, og heldigvis var det 3 til som sa at de ville komme neste gang. Håper de faktisk dukker opp også, vet hvor lett det er at folk dropper slikt når de ikke har vært med fra starten.

Hvordan er det med dere? Er dere med på barselgruppe? Er dere mange i gruppen? Er det mange som har sluttet eller ikke møtt opp i deres grupper?

Jeg er med i en barselgruppe for ''unge mødre'' og vi er 5 stk :D.. Alle utenom 1 dukket opp :D

er visst ikkje barselsgrupper her eg bur for tida... :/

Av 7 ble vi 2stk... så jeg slang meg på den andre gruppa, men de bor helt andre veien fra meg og møtes hjemme hos hverandre...synes det er litt vanskelig å dra hjem til folk jeg ikke har møtt før, og ikke aner hvor bor...

ORIGINAL: *purple flower*

er visst ikkje barselsgrupper her eg bur for tida... :/

Så kjedelig.[&:] Kjenner du andre i nærheten med baby da?

vi har en barselgruppe :) vi er 10 stk og har hatt 5 møter og alle untatt en har vært med hver gang :) vi går kjempe godt overens alle mann og nå har vi begynt og treffes hjemme hos hverandre :) 

ORIGINAL: marihøna30

Av 7 ble vi 2stk... så jeg slang meg på den andre gruppa, men de bor helt andre veien fra meg og møtes hjemme hos hverandre...synes det er litt vanskelig å dra hjem til folk jeg ikke har møtt før, og ikke aner hvor bor...

Jeg tenkte også at det kanskje er vanskelig å dra hjem til noen man aldri har møtt, så vi avtalte neste treff på cafe. (Første treff var på helsestasjonen.) Håper flere møter opp, for vi fikk ikke tilbud om å bli med på noen annen gruppe ellers.

Vi fikk alle telefonnummerene av hs. Lurer på om jeg skal sende melding til de andre dagen før treffet? Du som skal slenge deg med noen nye, ville det blitt lettere om de som hadde vært med før sendte en håper-du-kommer-melding? Eller ville det bare føltes ekkelt at helsestasjonen deler ut telefonnummeret ditt, og at fremmede maser om barseltreff?

Er veldig spent, for skal i barselgruppe for første gang på mandag![:D] På helsestasjonen....
Tror det er 7 mammaer med barn...blant annet Sid10 herfra![8D]
Krysser fingre for at alle dukker opp....
Nærmiljøet her er ganske lite, så disse 7 babyene skal jo mest sannsynlig gå i samme barnehage/klasse etterhvert! Er flott å kunne bli kjent med jenter som jeg sikkert kommer til å ha endel med å gjøre fremover...[:D]

Vi var med på barselgruppe på hs, men mååtte melde oss av pga RS. Men er en del venner og bekjente som har barn på samme alder, så møter de i stede[:)]. 

Skulle egentlig vært på barselgruppe på helsestasjonen, men så hadde hs glemt å ringe til 3 av 6, og derfor skal vi ikke på barselgruppe før etter 6 ukerskontrollen. Men må innrømme jeg ble skuffet, om vi da blir kun 3 i gruppen fordi hs glemte oss...[&:]

Vi er 7 mammaer, hvorav jeg mistenker at en har falt fra......[:)]

Nå er jo jeg med i tre barselsgrupper jeg da..hehe

(Over-sosial? Jeg? Tja..mulig det...hehe)

På HS var det 8 innkalte, og 7 stk som møtte. Vi skal møtes hjemme hos ei i neste uke, så det er jeg veldig spent på. Er egentlig ei jeg er litt usikker på om kommer.

Vi er 5 stk. Har møttes en gang på hesestasjonen og 2 ganger utenom. Veeeeeeeeeeldig hyggelig!! Har laget "fast" barseltreffdag på tirsdager så da setter ale av den dagen så kommer de som kan. Ei var borte sist pga sykdom ellers har alle møtt og det er koselig. Var på 6 ukers kontroll i går og da møtte jeg ei som  også fikk i desember, og hun var i en annen gruppa så det er nok 2 grupper for vi var mange med baby i desember :)

Var på helsestasjonen på torsdag, å da var det noe som kalles fysio-gruppe. Meg og 3 mødere til som hadde møte med fysioterapaut, hvor hun forklarte litt om diverse. Vi utvekslet alle mail og tlf, å måtte ta initiativ selv til en barsel-gruppe.

ORIGINAL: Sukkertopp

ORIGINAL: marihøna30

Jeg tenkte også at det kanskje er vanskelig å dra hjem til noen man aldri har møtt, så vi avtalte neste treff på cafe. (Første treff var på helsestasjonen.) Håper flere møter opp, for vi fikk ikke tilbud om å bli med på noen annen gruppe ellers.

Vi fikk alle telefonnummerene av hs. Lurer på om jeg skal sende melding til de andre dagen før treffet? Du som skal slenge deg med noen nye, ville det blitt lettere om de som hadde vært med før sendte en håper-du-kommer-melding? Eller ville det bare føltes ekkelt at helsestasjonen deler ut telefonnummeret ditt, og at fremmede maser om barseltreff?

Send melding til alle dem andre 2 dager før, å minn dem på det...:) ikke rart  i det hele tatt, flott at du ønsker noe i fellesskap synes jeg[:)]

Er ikke med i noen nei, fordi det var ingen grupper som "passet" nå... Alene om å få barn seint på året her gitt![8D]

Så er på treff med novemberjentene fra Tromsø med flere[:)]

Her tror jeg ikke det er noen barselgruppe[&o] Virket ihvertfall ikke sånn da hs var her og da vi var på sist kontroll..

Men det blir koselig med babytreff på onsdag med jentene her inne da[:D]

ORIGINAL: RonjaR

Er veldig spent, for skal i barselgruppe for første gang på mandag![:D] På helsestasjonen....
Tror det er 7 mammaer med barn...blant annet Sid10 herfra![8D]
Krysser fingre for at alle dukker opp....
Nærmiljøet her er ganske lite, så disse 7 babyene skal jo mest sannsynlig gå i samme barnehage/klasse etterhvert! Er flott å kunne bli kjent med jenter som jeg sikkert kommer til å ha endel med å gjøre fremover...[:D]

Det var godt du nevnte her, for det hadde jeg jaggu glemt!![&:][8|] Jeg er selve definisjon på ammetåka om dagen[;)][;)] Skal prøve å få til en tur, men sidne jeg er deltidsstudent kommer jeg nok til å få problemer med å "følge opp"[8|] Her skal jo pappan ut i perm allerede om et par måneder! Men i morgen burde jeg få til!![:D][:D]

Vi er bare 3 stk... så er veldig glad jeg har Bergens gjengen her fra i tillegg [:D]

Back
Topp