Barselgruppe i disse dager?

Leni:

Betatt av forumet
Augustbarna 2021
Jeg har mer og mer begynt å kjenne behovet for å bli kjent med andre i lignende situasjon som meg. Jeg er førstegangs og kjenner i utgangspunktet få i den lille byen jeg bor i da vi flyttet hit for få år siden og jeg jobber i en annen by - som medfører at de fleste jeg har blitt kjent siden vi flyttet hit med ikke bor i nærheten. Hadde håpt på å komme i en barselgruppe, men grunnet covid er jo alt snudd på hodet og jeg kan ikke lenger belage meg på det.

Hvordan går dere andre frem for å bli kjent med andre i samme situasjon? Hadde vært hyggelig å finne noen å ta en kaffe med, gå noen trilleturer med osv. Jeg er nok ikke den mest utadvendte, men nå er vel behovet såpass at jeg må bare tøffe meg opp litt :) Alle tips tas imot!
 
Prøvd å søke etter andre ifra samme område her på bv eller etter lokale Facebook grupper for andre med termin samtidig? Og ting kan endres til aug enda
 
Hør med jordmor om de kan hjelpe deg å komme i kontakt med andre? Må kunne gå an å tilby et digitalt tilbud for de som ønsker det? Kanskje de kan henge opp flyers på helsestasjonen og folk kan melde seg på? Hvis ikke har kontoen positivfødsel på Instagram laget barselgrupper basert på hvor man bor, hør med henne om hun kan inkludere deg i en gruppe som passer med der du bor? :)
 
Her er det ingen barselgruppe i regi av helsestasjonen, så skjønner hva du mener! Jeg er så heldig at svigerinnen nettopp fødte, så helt alene er jeg jo ikke, men savner å ha flere i samme situasjon rundt meg. De jeg kjenner er nettopp ferdig med permisjon selv, eller blir ferdig innen jeg går ut i min.

Facebook kan være en fin inngang til å bli kjent med andre, er lokale termingrupper der. Eller om du er med på fødekurs så kan en jo være heldig å møte folk via det. Vi var bare to par som møtte opp av de 4 inviterte og det andre paret hadde termin i juni, men man kan jo være heldig :)
 
Takk for tips dere! :)
Brukte endel tid i går kveld på Facebook for å se om jeg kunne finne en termingruppe for området mitt, men kunne dessverre ikke finne noe. Om covid ikke sørger for at det avlyses igjen, så skal jeg på fødsel- og foreldrekurs i regi av helsestasjonen midt i juni så kan jo håpe på at jeg møter noen der. Hvis ikke er jeg tett på å legge ut en kontaktannonse :hilarious:
 
Takk for tips dere! :)
Brukte endel tid i går kveld på Facebook for å se om jeg kunne finne en termingruppe for området mitt, men kunne dessverre ikke finne noe. Om covid ikke sørger for at det avlyses igjen, så skal jeg på fødsel- og foreldrekurs i regi av helsestasjonen midt i juni så kan jo håpe på at jeg møter noen der. Hvis ikke er jeg tett på å legge ut en kontaktannonse :hilarious:

Sniker
Hør med helsestajsonen. Jeg bor i et sted hvor det har vært masse smitte hele tiden - og det settes likevel sammen barselgrupper ;) men helsestajsonek arrangerer ikke de første treffene som normalt, vi får kontaktinfo i posten også er det opp til oss selv å organisere oss med trilletur for eksempel. Men det er først etter fødsel, man sier ja til å ville settes opp 4-6 uker etter fødselen også tar de litt tid før de har fått satt sammen gruppene :)
 
Du kan jo melde deg inn i termin august 2021 gruppa på Facebook og skrive et innlegg der om noen er fra samme området som deg kunne tenkt å treffes i permisjons tiden :) er vell over 1000 stk i hele lande som er medlem i den gruppa så stor sjanse for du finner noen nær deg der :) ellers ville jeg som andre har nevnt sjekka hva helsestasjonen din tilbyr :) eller om det går an å melde seg på div med babyen som kan få deg i kontakt med andre babysang, babysvømming :)
 
Du kan jo melde deg inn i termin august 2021 gruppa på Facebook og skrive et innlegg der om noen er fra samme området som deg kunne tenkt å treffes i permisjons tiden :) er vell over 1000 stk i hele lande som er medlem i den gruppa så stor sjanse for du finner noen nær deg der :) ellers ville jeg som andre har nevnt sjekka hva helsestasjonen din tilbyr :) eller om det går an å melde seg på div med babyen som kan få deg i kontakt med andre babysang, babysvømming :)

Fine tips, tusen takk! Skal sjekke ut den gruppen på Facebook :)
 
Jeg tenker å høre med jordmor på helsestasjonen på neste kontroll hva som er status på barselgrupper per nå, og hva de ser for seg/tror kan bli tilfelle i august/september :) Forhåpentligvis vil helsestasjonene følge etter når resten av samfunnet åpner mer opp nå fremover. Krysser fingre for barselgrupper, ser for meg at det kan bli litt tungt uten... :confused:
 
Back
Topp