barselgaver

tretroll

Forumet er livet
VIP
innspirert av en annen tråd her:

Hva var den KULESTE barselgaven gullet ditt fikk? Enten den som var mest spesiell pga den som gav den, gjennomtenkt eller rett og slett bare fordi det var den tingen du likte best?

Nate fikk parkdress str 1år-skikkelig stormberg bevernylondress med gummi-rompe og pusefor til å ta ut[:D][:D] Ser han allerede for meg som kongen av sandkassa[:D]

Bestevenninna mi sin gave..hun har laget en ferdig scrappbook til meg..bare for meg å sette inn bilder og fylle i tekst! Likte den utrolig godt fordi den var knallfin, og det er en gave hun virkelig har lagt sjela si i!

Må skryte litt da..her er noen av sidene..har ikke fått satt inn så mange bilder enda:

Sofie fikk 2 nyyyydelige kjoler fra en kamerat, designet av "Hummer og Kanari" - knallfine [:)]

må være gullarmbåndet Aurora fikk av oldemoren og oldefaren sin....min mormor og morfar... det var så fint og jeg håper Aurora får mange stunder like fine med dem som jeg har fått. de er nydelige herlige mennesker....

Hmm, er så mye å velge i, men må plukke ut to veldig spesielle og fine da! Fra mamma og pappa fikk han en skinnpose designet til han, og av gamle sjefen min (som jeg sluttet å jobbe for, for 7 år siden!) fikk han en Burberrydress. den var helt skjønn, og absolutt noe vi ikke ville kjøpt selv! (alt for dyrt, til så kort tid)

Dere kan se sauen hans her http://www.skinnfellen.no/ under linken skinnposar. Celine har skinnfellposen, så Marcus skal arve den etterhvert, men han måtte jo ha en egen sau han også mente de gale foreldrene mine! Så når vi er ute med søskenvognen er det ganske stilig med like sauer![;)]

ORIGINAL: brummemor

Hmm, er så mye å velge i, men må plukke ut to veldig spesielle og fine da! Fra mamma og pappa fikk han en skinnpose designet til han, og av gamle sjefen min (som jeg sluttet å jobbe for, for 7 år siden!) fikk han en Burberrydress. den var helt skjønn, og absolutt noe vi ikke ville kjøpt selv! (alt for dyrt, til så kort tid)

Dere kan se sauen hans her http://www.skinnfellen.no/ under linken skinnposar. Celine har skinnfellposen, så Marcus skal arve den etterhvert, men han måtte jo ha en egen sau han også mente de gale foreldrene mine! Så når vi er ute med søskenvognen er det ganske stilig med like sauer![;)]

ÅÅ..den så god ut den!! [:D]

Vi fikk ei "bleiekake" av tanta og onkelen til Sunniva. Den så ut som ei bløtkake pakka i cellofan, kjempemorsom [:D][:D] På bunn hadde ho lagt en tynn skumgummi som ho hadde farga rosa, så lå bleiene i ring og i midten stod det ei Dr. Browns flaske. Det lå også forskjellige sutter og smekker som pynt på toppen av kaka. Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde....Typisk meg! Men den var ihverfall utrolig kul!!

Ellers så hadde mamma strikka et teppe i tovet ull som vi bruker hver dag, kjempedeilig. Blir nok veldig slitt etterhvert tenker jeg. 

må bare plusse på at min lillebror på 20 hadde på eget iniativ kjøpt et lammeskinn til Aurora til 700 kroner.......  det er snill onkel det..[:D].

Jannejenta78: så utrolig tøff scrapbook!!!

Ja jeg må bare legge til at svigermor strikka 3 lanolinulltepper som vi bruker HELE tida. Et lite bilseteteppe som passer akkurat over beina i setet, og to store, gode tepper vi bruker i vogna, i leikegrinda, på sofan og overalt og de er helt fantastisk.

Det tøffeste Hanne fikk var et par bittesmå rosa sko, som kusinen hennes på fem år hadde kjøpt til henne[:D]
Det mest praktiske hun fikk var babycall! Hadde ikke det til sønnen vår, så det ønsket vi nå[:)]

Så utrolig fin bok!!! Tenker lage en slik en selv. Hva står som tekst på de sidene du kan fylle inn mere tekst på selv? Har hun skrevet dette selv, eller er det stempel?

ORIGINAL: JanneJenta78

Bestevenninna mi sin gave..hun har laget en ferdig scrappbook til meg..bare for meg å sette inn bilder og fylle i tekst! Likte den utrolig godt fordi den var knallfin, og det er en gave hun virkelig har lagt sjela si i!

Må skryte litt da..her er noen av sidene..har ikke fått satt inn så mange bilder enda:

Svaret mitt skulle stå under her :P Så les det jeg skrev på forige innlegg [:D]

Oldefaren til Elea lagde ei nydelig vugge, hvor navn og dato var inngravert. Bruker den masse....

Inte tingen utan tanken här, samboern bästa kompis hade varit ut och shoppat klær till Loke.... Alene! Supertuffa kläder!
Har annars fått såååå mye fint och bra til honom att jag inte kan välja ut EN ting..

ORIGINAL: Bamse

Så utrolig fin bok!!! Tenker lage en slik en selv. Hva står som tekst på de sidene du kan fylle inn mere tekst på selv? Har hun skrevet dette selv, eller er det stempel?

Hun har skrevet det på pcen.

På "Her er jeg"-siden står det:
"Jeg ble født .....dag den .../ .... - ...... kl. ...... på ................ sykehus.
Jeg veide ....... gram og var ..... cm lang.
Jordmoren min het .................................
Og legen som tok meg imot het ...................
Mitt stjernetegn ................
Hårfargen min ............ Og øyefargen min ....................."

På "elefant"-siden står det:
"Da jeg var på sykehuset fikk vi besøk av:

Gaver jeg fikk på sykehuset:

På "Viktige hendelser verdt å notere seg"-siden:
"Første ordentlige smil: ........................
Navlestrikken falt av: .........................
Løftet hodet selv: .............................
Første latter: ..........................
Første smak av mat: ............................
Sitter uten støtte: ..........................
Krabbet litt: ........................
Første ordentlige ordet: ..........................
Syk for første gang: .......................
Første hvite prikken av en tann: ............................
Første skritt på egne ben: ....................
Jeg vinker: .......................
Annet: ....................."

En annen side:
"Solskinnshistorier fra min første tid"

"Jeg likte best å holde på med"

"Og noe av det verste jeg visste var"

Har også laget en "Hånd- og fotavtrykk"-side med plass til avtrykkene og dato.

På "jeg vokser"-siden har hun laget en tabell der en kan fylle inn vekt og lengde, og hvilken dato det var.

"På helsestasjonen..."-siden står det:
"Helsestasjonens navn: ....................................
Helsesøsteren het: ..................................
Og slik var mitt første besøk der: .......................................................
Andre ting verdt å notere: ........................................................"

På "Syk for første gang"-siden står det:

"Dato: ......................

Vaksiner jeg har fått:

Barnesykdommer jeg har hatt:

En annen side er det plass til å skrive om:
Yndlingsleker, yndlingsbøker, viser og regler jeg likte godt og "kosestund var det når ......"

På "Min første jul"-siden står det:
"Julaften var jeg sammen med: .............................................
Julematen min var: ....................................
Mine første julegaver: .................................."

På "Min første bursdag"-siden står det:
"Min første bursdag ble feiret slik: ......................................................... 
Gaver jeg fikk: ................................................................."

Hun har tenkt på det meste med andre ord

ORIGINAL: valentinesbaby

den boken var lekker.......*missunnelig*****[:)]

Ja, du er heldig du janne!!!  

Tusen takk! Den var kjempefin! Artig med sånne personlige gaver!

ORIGINAL: gunnemor

ORIGINAL: valentinesbaby

den boken var lekker.......*missunnelig*****[:)]

Ja, du er heldig du janne!!!  

I know!! Så glemte jeg jo å si at mamma har jo heklet/strikket MASSE fint (holder på å strikke matrosdress til 17 mai nå )..og pappa har jo laget knallfin gyngehest! Fint å ha så fingernemme personer rundt seg!! Skulle ønske det var meg..*sukk*..eneste jeg er flink til er å lage innlegg på Babyverden..*flire*

Back
Topp