Barselgave

Ladyluna

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg er en person som planlegger så selv om mini kom 5 uker for tidlig hadde jeg laget en kurv til mannen som stod gjemt hjemme. Jeg sendte melding om at han måtte se innerst i garderoben første gang han reiste hjem. Der stod en kurv med forskjellig øl, favorittsnopet, en pappabok og kort fra babyen. Selv hadde jeg hintet om en kokebok jeg ønsket meg, men siden jeg ikke hadde fått noe til nå tenkte jeg at det ikke ble noe gave og jeg surmulet litt inni meg..

I dag var termindato for mini og jeg fikk tidenes overraskelse. Mannen kom hjem fra jobb med langstilket roser, et hjemmelaget kort med masse fine ord (han pleier ikke bruke store ord så dette alene fikk meg til å tute) og en kjempe fin diamantring. Så nå sitter jeg her å tuter og føler meg litt flau for at jeg surmulet. Han er jo verdens beste mann!

Tenker dere å gi/håper på å få barselgave når den lille kommer?

Jeg kommer ikke til å gi noen barselgave til far, han synes det er mer enn nok med å få en sønn :joyful:

Eneste jeg forventer er å få serranoskinke på barselavdelingen. Savnet det så fælt!

Har ikke tenkt til å gi noe, og har heller ingen forventninger om å få noe. Vi får en baby, det får være nok ;)

Hørtes veldig koselig ut!! :D

Mannen min har vært ganske god ila svangerskapet - fått roser, og egt blitt veldig godt tatt vare på! Tross når han har liggi med feber, så har han funnet energi til å gjøre noe for meg. Jeg tenkte vi begge skulle få en massasjetime etter at baby er født. Når alt er på plass og ting er kommet til "normalen", skal vi få litt velvære. Jeg syns det er koselig å ha noe hjemme som venter han - men kommer ikke til å ordne istand det.. Tar noe for oss begge :) Jeg forventer ikke noe fra han - men mulig han overrasker :P

Så veldig fint av mannen din. :) Tror de færreste menn har alt slik klart 5 uker før termin. :P

Jeg fikk et par nydelige øredobber denne gangen. :) Jeg er vokst opp med den tradisjonen at det skal være smykker, så jeg har vel forventet det etter hver fødsel. (Og fått det, mannen min er også vant til at det skal være slik.) Jeg har ikke kjøpt noe til mannen nå, men jeg tenker på det. Han var verdens beste jordmor da minstesøster ble født forrige uke, så en liten gave ville sikkert vært riktig hvis jeg kommer meg ut for å handle en dag. :P

Hørtes veldig koselig ut!! :D

Mannen min har vært ganske god ila svangerskapet - fått roser, og egt blitt veldig godt tatt vare på! Tross når han har liggi med feber, så har han funnet energi til å gjøre noe for meg. Jeg tenkte vi begge skulle få en massasjetime etter at baby er født. Når alt er på plass og ting er kommet til "normalen", skal vi få litt velvære. Jeg syns det er koselig å ha noe hjemme som venter han - men kommer ikke til å ordne istand det.. Tar noe for oss begge :) Jeg forventer ikke noe fra han - men mulig han overrasker :p
Så snill mann du har! Bra han tar vare på deg, og kvalitetstid etter babyen er født er nok noe dere begge kommer til å sette stor pris på :)

Så veldig fint av mannen din. :) Tror de færreste menn har alt slik klart 5 uker før termin. :p

Jeg fikk et par nydelige øredobber denne gangen. :) Jeg er vokst opp med den tradisjonen at det skal være smykker, så jeg har vel forventet det etter hver fødsel. (Og fått det, mannen min er også vant til at det skal være slik.) Jeg har ikke kjøpt noe til mannen nå, men jeg tenker på det. Han var verdens beste jordmor da minstesøster ble født forrige uke, så en liten gave ville sikkert vært riktig hvis jeg kommer meg ut for å handle en dag. :p

Jeg er egentlig vant til den tradisjonen jeg også men det var ikke mannen så turde ikke forvente noe. Men han smelte på stortrommen. Synes det er kjekt å få noe slikt som man kan ha for alltid, og siden vi ikke er gift synes jeg det er enda koseligere med en ring :)

Gratulerer med lille piken, og mannen blir nok veldig glad om du gjør litt ekstra stas på han også. :)

Jeg vet at mannen har kjøpt gull til meg, så jeg er VELDIG spent på hva det er ;) Han fikk vel kraftige hint om at det var på sin plass, så tror ikke han følte han hadde noe valg, Hahahhaha! Men han er også fantastisk med de små tingene! I dag støvsugde han OG vasket alle gulvene, samt laget frokost, så han er en goding! :)
Jeg må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hva han skal få noe etter ;) Hahahha! Men har gått til innkjøp av en gave likevel.

Fikk ikke noe sist, så regner ikke med å få noe denne gangen heller :p Har hintet om at det hadde vært kjekt med en blomsterbukett, men tviler på at han husker det :p

Tviler sterkt på at jeg får noe, selvom jeg har sagt at jeg ønsker meg ett englebarna smykke, siden jeg fikk det fra faren til min datter da hun ble født, vil gjerne ha kjede med gutt også nå, men min samboer er ikke flink til slike ting, fikk ikke noe da vi hadde ettårs dag heller så :p

Min samboer er så lite hjelpsom nå når jeg egentlig kunne trengt en del hjelp, så jeg syns ikke han fortjener noe, for holde at jeg har bært frem barnet hannes ;)

Fikk perleøredobber sist, men har ingen forventninger om å få noe som helst denne gangen! Han skal få en datter av meg :P

Mannen min hadde ikke trengt å få noe, men jeg ga han likevel en kurv med forskjellig snacks, øl og donald. Slik at han kunne slappe litt av når han kom hjem fra sykehuset om kveldene. Denne var akkurat klar til fødselen startet 4 uker før termin :)

Min samboer har bursdag nå I september. Så kommer nok ikke til å kjøpe noe annet enn bursdagsgave. ;-) vi kjøpte ikke gaver til hverandre sist. Så da blir det vel ikke noe denne gangen heller. Vi er dårlige på tradisjoner begge to. ;-)

Tviler sterkt på at jeg får noe, selvom jeg har sagt at jeg ønsker meg ett englebarna smykke, siden jeg fikk det fra faren til min datter da hun ble født, vil gjerne ha kjede med gutt også nå, men min samboer er ikke flink til slike ting, fikk ikke noe da vi hadde ettårs dag heller så :p

Min samboer er så lite hjelpsom nå når jeg egentlig kunne trengt en del hjelp, så jeg syns ikke han fortjener noe, for holde at jeg har bært frem barnet hannes ;)

Kan du ikke legge smykke til din datter på en strategisk plass slik at han ser det og håpe på at han tar hintet? :)

Kan du ikke legge smykke til din datter på en strategisk plass slik at han ser det og håpe på at han tar hintet? :)

Har sendt han link om smykket på Facebook, så har hintet ganske tydelig :p

Nå ligger jeg på føden, så får se om han kommer med noe;)

Back
Topp