Barselgave til nr. 2

sørlandsbaby

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Inspirert av en tråd på et annet forum[:)]

Vi har MASSE klær til snuppa som kommer, fikk haugevis til storesøster[;)]
Så jeg lurer på.. Er det frekt å heller ønske seg gave til kommende storesøster?[8|]
Barselgave blir jo ikke det samme hvis vi ønsker oss klær i str. 92 liksom[8D]

Eller noen tips til hva vi kan si vi ønsker oss? Har jo alt jo[;)]

Du kan jo bytte barselgavene til storesøster? Barselgave er jo liksom til det nye barnet!

Vi har også alt, men om det er gutt, så har vi ikke klær fra strø 68 så vi kommer da til å ønske oss klær fra 68 og oppover.
Er det jente dette også, så skal vi ønske oss ny babygym av mamma og pappa.

Barselgave er jo til den nye babyen, så jeg hadde reagert litt om foreldrene ønsket seg noe til storesøsken istedet... Men det er meg personlig da...

Kan jo ønske dere kluter, bleier og andre forbruksting f.eks. Og uansett er det jo alltids koselig med noe nytt til den lille. Jeg har to gutter fra før, men kommer til å kjøpe både nytt pledd, kosedyr og litt nye klær til gutten i magen. Han må jo få noe som er bare hans også[:)]

Gaven er jo til det nye barnet, så det hadde virket litt rart i mine øre... Men når det er sagt, så kjøper jeg alltid en ting til evt. storesøsken når jeg gir barselgaver, for at de ikke skal føle at den nye lillebroren/søsteren får all oppmerksomhet...

Hva du gjør med gavene etter at du har fått dem er jo opp til deg, da kan du jo bytte til noe til storesøster evt [:)]

Jeg ville syntes det var kjekt med noe helt nytt til andremann også. Men hva med å ønske seg gavekort el?

Kjenner noen som ønsket seg dukkestueutstyr i barselgave....de fikk jente nummer 3, med ei på 3 og ei på 1 fra før (ja, tett nok...[;)]). Siste jenta ble født på høsten, og de skal bruke sommeren nå til å lage en liten "jenteoase" til alle tre, siden de har veldig lite hus...det var kanskje litt spesielt, men folk ga villig, da blir det jo noe alle kan glede seg over...de fikk hjemmesydde gardiner, tepper av ulike slag, blant annet ett som var sydd med fødselsdato til hvert av jentene, dukkeporselen med navn på(to kopper til hver jente bl.a), gulvteppe....osv...og hengestol/hengevugge av besteforeldrene, som har hengt inne nå i vinter og som vesla har brukt, men som nå er for liten slik at den skal henge på verandaen til dukkehuset. Den var jo på en måte til henne, men samtidig også til prosjektet.

ville heller byttet klær i str størrelse...det kommer kansje vi til å gjøre om vi får like mye klær som sist...har jo alt fra før vi oxo...men nye babyleker, biteringer, smokker, kluter, håndduker og bamser hadde vært kjekt ja[:)] eller ullklær, det har vi veldig lite av...brukte ikke det på storebroren...[;)]

Jeg personlig ville syns det var rart å skulle kjøpe gave til storesøsken, når noen får baby[8|]
Er jo gøy med nytt til babyen også, selv om man har ting fra før... går jo for eks ann å ønske seg gavekort på babyutstyr forretning for å kjøpe en større ting om man får mange gavekort derfra (eks bilsete, ammepute, bæresele, reisetrille...) [:)][:)] Vi ønsket oss gavekort på babyshop til dåpen til Kasper, der bestillte vi pledd som var "inngravert" navn, fødesledato, fødselsvekt og lengde.. Ble en kjempe personlig og samtidig praktisk gave, pleddet brukes enda i sengen hans som sengeteppe... [:)]

Back
Topp