Barselgave/forventninger

Steph87

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Hei jenter :)

Hva tenker dere om barselgaver? Forventer du å få en oppmerksomhet fra mannen/partneren din etter fødsel, er dette vanlig? Til dere som har født: har dere fått en gave/tjeneste fra deres kjære? Hva fikk dere? :)

Når det gjelder familie og venner, forventer dere en barselgave, evt hva?

Har snakket litt med mannen og venninner om dette, er det lurt å gi venner/familie beskjed om hva vi trenger/ønsker oss? Føler det blir litt rart, det skaper jo en forventning om at vi skal få noe.

Hva tenker dere?

Får vel litt småtteri til babyen fra familie og kjente tenker jeg.

Fra far til meg? Nei.

Eg forvente faktisk å få noke av mannen... :P
Da ska seiast at han e flink te å gi meg oppmerksomhetar , både små å store. So ein barselsgsve syns eg e på sin plass;) Men om da e ett fint kort å bloma, eller noke diamant greie spela ingen rolle☺️ Da e tanken som telle:)
Får nok eindel klèr te babyen av familie å venne :)

Fikk ingen ting. Og forventet ingen ting. Har har jo gitt meg den skjønneste jenta i hele verden og jeg som aldri trodde jeg skulle få jente. Så jeg har nok fått alt jeg ønsket meg

Blir vel litt småtteri fra familien til babyen, men ikke noe til meg. Heller ikke noe fra samboeren til meg. Det har jeg ikke tenkt på en gang! Vet de har noe som heter push-gift/present i USA, men trodde ikke det var vanlig her. Har bare bedt om spekemat til jeg er hjemme igjen, det får holde hehe :p

Syns ikke man skal gå rundt å si til folk hva man trenger - det blir frekt. Ta heller imot det du får med et smil, og bytt om det er noe du har mer behov for.

Når det gjelder gave fra mannen så fikk jeg ingenting sist - utenom en utrolig støttende og ikke minst hjelpsom mann når vi kom hjem fra sykehuset. Det er mer enn nok i mine øyne - var det jeg trengte der og da, ikke en gave. Men det er nok veldig forskjellig fra mann til mann, noen gir en ting, andre ikke. Ikke forvent deg noe, så slipper du å bli skuffet om du ikke får ;)

Vi har fått masse til baby alt men får sikkert noe mer når babyen kommer men forventer ingenting

Nå førstemann kom fikk jeg ingenting av sambo, så regner ikke med det nå heller;) Men av venner, familie og naboer fikk vi masse:) Tror jeg bestilte 40 takkekort:) Mange av de jeg fikk noe av sendte en sms eller snakka med på tlf gratulerte og samtidig forhørte seg om hva vi trengte:) Denne gangen har vi vært tidligste til besteforeldre og sagt at de kan spleise på en tripp trapp stol alle 4, siden vi har mye fra før av;)

fikk ikke noe fra mannen sist og tror nok ikke det blir noe nå heller. men jeg forventer ikke å få noe fra han heller. :)
fra venner og familie fikk vi klær og diverse med første, regner med det blir slik nå og. men forventer ikke noe. og går heller ikke rundt og forteller at det og det vil vi ha.
tenker det er opp til hver enkelt om de vil gi en liten gave til baby eller ikke. jeg forventer ikke noe av noen. :)

Sambo har med de to andre satt inn en sten i allianseringen min for hver av dem etter fødsel, ikke noe jeg forventet men så glad jeg ble:) Ellers har vi fått noen ting fra besteforeldre i forkant av fødsel som de ville kjøpe og ellers det vi evt får av barselgaver er bare koselig, bytter bare hvis det er mye i samme størrelse feks:)

Syns ikke man skal gå rundt å si til folk hva man trenger - det blir frekt. Ta heller imot det du får med et smil, og bytt om det er noe du har mer behov for.

Når det gjelder gave fra mannen så fikk jeg ingenting sist - utenom en utrolig støttende og ikke minst hjelpsom mann når vi kom hjem fra sykehuset. Det er mer enn nok i mine øyne - var det jeg trengte der og da, ikke en gave. Men det er nok veldig forskjellig fra mann til mann, noen gir en ting, andre ikke. Ikke forvent deg noe, så slipper du å bli skuffet om du ikke får ;)
Jeg forventer ingenting, startet tråden for å høre om det er vanlig med barselgaver. Vi har lange tradisjoner i min familie, det har ikke mannen min. Derfor forventer jeg heller ingenting..

Jeg forventer ingenting, startet tråden for å høre om det er vanlig med barselgaver. Vi har lange tradisjoner i min familie, det har ikke mannen min. Derfor forventer jeg heller ingenting..

Jeg forstår at du tolket svaret mitt som et "sinna-svar".. (Skulle ha puttet inn en smiley eller to :p) - men det var IKKE slik ment! Bare helt og holdent min mening uttrykket fra mitt ståsted - selvfølgelig helt i orden å starte denne tråden. Du er sikkert ikke den eneste som lurer på det samme :)

Jeg forstår at du tolket svaret mitt som et "sinna-svar".. (Skulle ha puttet inn en smiley eller to :p) - men det var IKKE slik ment! Bare helt og holdent min mening uttrykket fra mitt ståsted - selvfølgelig helt i orden å starte denne tråden. Du er sikkert ikke den eneste som lurer på det samme :)
Jeg reagerer på det meste om dagen, ikke din skyld det ;) bare ønsket ikke å fremstå som grådig på noen måte :)

Jeg tenkte mer på det før enn nå egentlig. Såklart er det alltid koselig, men tenker ikke like mye på det nå :) Her snakkes det heller om alle tingene jeg vil kjøpe til meg selv når magen er borte :p

Jeg reagerer på det meste om dagen, ikke din skyld det ;) bare ønsket ikke å fremstå som grådig på noen måte :)

Hehe - du er ikke alene! Men jeg har full forståelse for at det var fort gjort å tolke svaret mitt med en litt sur undertone :p

Du fremstår ikke grådig på noen måte! :) :)

Fått litt av venner og familie<3
Mannen ordnet med storebror, vasket leilighet og kjøpte inn salami og brie ost:) <3 Han er verdens beste kjæreste<3

Av mannen min forventet jeg ingenting, men fikk en blomsteroppsats som eldste gutten vår fikk være med å plukke ut denne gangen. Også fikk ungene gi en bamse sammen til lillesøster.
Regner med vi får litt klær av venner og familie siden det er jente og vi har to gutter fra før. Jeg pleier ikke si hva vi trenger med mindre noen spør før de skal komme. Mamma spurte om vi trengte noe, og det hender noen av venninnene mine har spurt med de to andre husker jeg.

Fått litt av venner og familie<3
Mannen ordnet med storebror, vasket leilighet og kjøpte inn salami og brie ost:) <3 Han er verdens beste kjæreste<3
Så snill mann du har :) min spurte om jeg ønsket meg noe, og her står god, italiensk spekeskinke på ønskelista ;) vi får se om han husker det når jeg har født ;)

Jeg fikk er familiesmykke (gutt med navn og fldselsdato). Hadde ikke regnet med det

Back
Topp