Barseldager

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Nå har det kommet mange novemberbarn, og endel har kanskje begynt på hverdagen hjemme mens pappaen er tilbake i arbeid. Hva fyller dere dagene med?

Jeg selv har vært syk siden mannen gikk tilbake i arbeid, har hatt en frisk dag, og den brukte jeg på å trille tur i herlig høstvær, og å sitte i sofaen og lukte på babyen min :p

I dag begynner formen å bli såpass bra at jeg har tillatt meg å bruke litt energi på andre ting enn bare meg selv og babyen. Så i dag har jeg stekt kyllingboller, vasket klær og brettet klær, ellers har jeg fått tid til å strikke litt, og sitter nå og hører på musikk mens mini sover. Heldig så langt med en mini som sover lange og mange dupper, men det endrer seg vel snart.

Husker sist permisjon så hadde jeg planer og ting å gjøre hele tiden, så jeg ble helt utslitt, denne permisjonen har jeg tenkt å ta det helt piano, og gjøre akkurat det som faller meg inn når jeg vil det. Når formen er bra igjen er målet en trilletur på minst en time hver dag, så lenge været tillater det.

God blanding av å gjøre ting hjemme, slappe av, og gjøre ting utenfor huset :) Blir som regel en kort eller lengre trilletur hver dag. Idag har vi først fulgt snuppa på skolen, så handlet på butikken, også hatt kaffebesøk av naboen som også er hjemme i permisjon. Imorgen skal vi en tur på juleshopping. Noen dager har vi ikke beveget oss fra sofaen i det hele tatt - bare sovet og kost hele dagen :P Så her er det veldig forskjellig hva dagen går i..
Koser meg glugg hvertfall :) :)

Her reiser pappaen på sjøen imorga,so ej blir "aleine mamma" i tre veke.. Håper det går bra!blir sikkert tungt å gå fra å dele på alt til å sitte me alt heilt aleine

Pappaen begynte på jobb igjen på mandag, men min pappa er på besøk for å hjelpe meg. Hadde ks og får dermed ikke løfte tyngre enn babyen på noen uker. Siden vi bor i 2.etg uten heis er vi dermed stuck i leiligheten uten hjelp, for vogna er for tung for meg å bære ned. Får besøk nordfra på løpende bånd de neste ukene, så det blir ikke hverdag for mini og meg med det aller første. Er spent på hvordan det blir :)

Har og pappan hjemme enda, selv om jeg nesten ikke ser han! Ellers går dagene rolig for seg, vært ett par ganger på helsestasjonen for veiing, trillet noen korte turer, litt husarbeid men mest avslapping.. Spesielt når det blir litt lite nattesøvn... Sover gjerne dupp når lillemor sover!

Har enda pappen hjemme jeg så her er dagene travle :o han er så rastløs å vill fikse hele huset :/ hjelpes ..

Hehe, høres akkurat ut som min det, han skulle fikse og ordne og hit og dit hele tida, ble nesten sliten bare av å høre på alt han skulle gjøre. Enda morsommere å høre alle planene han har for pappapermen, regner med omtrent 10% av alt han håper på å gjøre blir gjort :)

Her var vi på sykehuset i 14 dager før vi kom hjem, så nå holder vi på å tilpasse oss hverdagen. Pappan jobber og savner allerede søvn, for han våkner hver gang mini gjør det. Mor savner å søvn fordi mini ikke sover så mye på natta. Hittil har vi gått to korte turer, en liten tur til byen. Vært hos besteforeldrene og gjort husarbeid som ikke hadde blitt gjort mens mor var på sykehuset. Så vi har fått gjort litt siden vi kom hjem på lørdag. I morra er planen å sove når mini gjør det og brette klær:)

Vi flyttet da lille var 6 dager, så vi har jobbet litt med det, men tar det veeldig rolig. Ellers gjør vi litt husarbeid, men pappa'n er kjempeflink og gjør det meste der. Han starter på jobb igjen neste uke, så da blir det vel noe annet :p

Her går det i enten eller:
Soving
Husarbeid
IPad/TV
Klesvask
Og andre avtaler. Har vært på helsestasjonen et par ganger, handlet 1 gang.
Stort sett er jeg så i ammetåka at jeg bare virrer bort dagene hjemme :p

Her går det i enten eller:
Soving
Husarbeid
IPad/TV
Klesvask
Og andre avtaler. Har vært på helsestasjonen et par ganger, handlet 1 gang.
Stort sett er jeg så i ammetåka at jeg bare virrer bort dagene hjemme :p

Virrer bort dagene ofte jeg og, når mannen kommer hjem og lurer på hva vi har gjort i dag og huset gjerne er bomba av gulpekluter, klesskifter til meg og mini, glass og fat overalt og middagen ikke er klar, pleier jeg bare svare at vi har levd og overlevd dagen...:p

Back
Topp