Barselbesøk

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Var på besøk hos ei venninne som fødte nylig og jeg synes bare det er så deilig med dem som forteller den hele usminkede sannheten om fødselen :) Mange fortelle mye, men de utelater gjerne de flaue og ubehagelige delene. for eksempel dette med bæsjing underveis, revning og klipping, det å få ut morkaken etterpå, å bli sydd. Føler ikke så mange forteller om dette, men det gjorde hu jeg var hos i går :)
At det var grusomt, ekkelt, vondt, flaut og ut av deg sjæl opplevelse! Føler det gir et mye mer reelt bilde av hva vi har å se fram til. Og som hun sa, at selv om selve fødselen ikke er noen hyggelig opplevelse så blir alt glemt så fort den lille ligger på magen :)
Selv om hodet mitt nå er fylt med mange ekle bilder av hva jeg har å se frem til så gleder jeg meg fortsatt til det er min tur :)

Liker også sannheten selvom ingen fødsler er like.. jeg har ikke holdt klipping og sying hemmelig pga at det ikke kommer på noen "overraskelse" for noen som kanskje ikke er så opplyst og heller ikke nileser ALT man kommer over ;) Uten at det er noe negativ i det. :) At jeg bæsja under min andre fødsel (tiltross for at jeg fikk klyster) er vel ikke så mange som vet, men om andre vil fortelle om det gjør ingenting for er naturlig det også ;)

Jeg har vært åpen ovenfor de nærmeste om hvordan fødselen var. Med den første syntes jeg alt var flaut og skummelt, mens andre fødsel syntes jeg var veldig fin faktisk. Alt gikk så greitt, og var over på en time. Drømmefødsel.. :)
Er spent på hvordan det blir nå neste gang.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg synes også det er befriende med folk somtør å si sannheten. Og så trr jeg det er litt viktig også, slik at man ikke føler seg alene om det om man synes ting er ekkelt osv osv.... :-)

Back
Topp