Barsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Med første reiste jeg hjem etter halvannet døgn, men angrer litt på det nå! Tror jeg kommer til å være lengre denne gang, for å bli litt kjent med lille før vi reiser hjem til storebror :)

Hvorfor angrer du?
Har man flere hjemme kan jeg tenke meg det er deilig å bare bli noen dager for å fokus på bare den lille. :)

Med de 2 andre har jeg dratt etter 2 døgn. Denne gangen vet jeg ikke. Da er det vel godt å være litt I ro☺ når du har ro små hjemme fra før

Var 2 netter forrige gang, så tenker jeg blir 2 netter nå også hvis jeg får lov.

Helst samme dag om det ikke er for sent. Første gang var jeg der i 14 dager pga jeg fikk blodoverføring i flere dager og blodprosenten var på 3 og tok ca 9 dager å få den opp på 11. Med andre mann var jeg fra onsdag da han kom kl 17.06 den dagen til fredag formiddag. Helt greit for da fikk jeg igang ammingen. Viktigste for meg er å få igang ammingen om alt er ok med meg el barnet så dra hjem :)

Det har jeg ingen formening om, siden dette er første gangen.. Det er sikkert trygt å være på sykehuset når alt er nytt, men på en annen side vil jeg jo helst hjem å ha familien for meg selv uten forstyrrelser så fartsområde mulig..

Kommer vel litt an på om jeg får enerom eller ikke. Slitsomt å måtte dele rom med fremmede og andres babyer som gråter når din egen endelig sover.

Hvorfor angrer du?
Har man flere hjemme kan jeg tenke meg det er deilig å bare bli noen dager for å fokus på bare den lille. :)
Angrer fordi jeg var så opptatt av at jeg ville hjem og ikke brukte tilbudet der. Jeg hadde trengt noen som kunne fulgt mer opp amming, gidd meg tips og tris underveis. Ikke minst omsorg på et så sårt tidspunkt i livet. Hadde ikke mye problemer hjemme, men var nokså rådvill og ble til at jeg måtte "google" flere ting ellers hadde det også vært godt å hatt en dag og to til før alle i familien fikk hilse på!

Det har jeg lært til denne gang og med tanke på at det er en 2,5 åring hjemme når spiren blir født skal keg bruke de dagene godt!

Det er vel bestemt på sykehuset med mindre man ber om å få bli lengre. 2 dager holder for meg, vil hjem til familien :)

Får man velge selv hvor lenge man kan ligge der? Hva er det lengste man kan ligge ved vanlig fødsel og ved keisersnitt - antar at det er ulikt?

Får man velge selv hvor lenge man kan ligge der? Hva er det lengste man kan ligge ved vanlig fødsel og ved keisersnitt - antar at det er ulikt?
De har vel en makstid vil jeg tro. Har hørt 3 dager ved vanlig fødsel og 4 ved ks, men det varierer kanskje fra plass til plass? Noen velger jo å dra hjem bare noen timer etter fødselen om alt står bra til :) jeg blir nok ikke lengre enn jeg må.

Med første ble jeg i to dager, med nr 2 dro jeg når han var 18 timer. Sambo har også to, så totalt har vi 4, men de er såpass store nå så å reise hjem tidlig er det jeg ønsker. Vil ikke bli lenger enn nødvendig, så aller helst før ett døgn er fint :p aldri hatt problemer med amming eller noe, så så lenge barnet er friskt så vil jeg hjem :)

Back
Topp