Barsel

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvor lenge ønsker du å være på Barsel etter fødselen, om alt står bra til?

Jeg tenker jeg blir lengre enn sist, jeg hadde hastesnitt etter 6 dager på sykehuset med av og på rier, lå 1 døgn etter KS og dro hjem.
Litt tidlig.
Så 2-3 dager tenker jeg.

Jeg tenker jeg blir lengre enn sist, jeg hadde hastesnitt etter 6 dager på sykehuset med av og på rier, lå 1 døgn etter KS og dro hjem.
Litt tidlig.
Så 2-3 dager tenker jeg.
Fikk du dra hjem så tidlig etter ks? :o jeg måtte være 5 dager. Håper jeg får dra hjem litt før denne gangen.

Litt usikker.. Jeg ble ganske dårlig behandla på barsel sist av flere av de ansatte.. I ettertid har jeg fått høre at de så på meg som ung, dum og "hypokonder" helt til blodprøvene forklarte hvorfor jeg var så dårlig... Ble innlagt mandagen på fødeobs, fødte onsdag kveld og reiste hjem lørdag morgen..
Denne gangen vil jeg nok hjem så fort som mulig..

Fikk du dra hjem så tidlig etter ks? :eek: jeg måtte være 5 dager. Håper jeg får dra hjem litt før denne gangen.
Fikk og fikk, jeg valgte å dra hjem.
Var så lei sykehus etter 1 uke der, og de hadde laget så mye krøll at jeg skrev meg selv ut.
Absolutt deilig og det gikk veldig fint, men tror jeg blir litt lengre evt en neste gang.
Første gang lå jeg 5 dager, da ville jeg ikke hjem..

Reiste hjem under et døgn etter førstemann ble født og håper å kunne gjøre samme nå :)

Fikk så samlebånd følelse på sykehuset, og var nok uheldig med sykepleierne/barnepleierne som skulle hjelpe til med ting for de var virkelig stresset/sure..... Var sååå deilig å komme hjem! Slappet av ti ganger mer så fort jeg kom hjem :)

Fikk og fikk, jeg valgte å dra hjem.
Var så lei sykehus etter 1 uke der, og de hadde laget så mye krøll at jeg skrev meg selv ut.
Absolutt deilig og det gikk veldig fint, men tror jeg blir litt lengre evt en neste gang.
Første gang lå jeg 5 dager, da ville jeg ikke hjem..
Ja, var en uke til sammen jeg også, var møkklei! :p hadde heldigvis enerom og samboer var der hver dag fra morgen til kveld.

Forrige gang var jeg i 6 dager pga, vi måtte vente på barnelegen som bare var innom av og til som skulle lytte til hjertet til jenta mi, fordi hun hadde en bilyd. Også måtte vi ha henvisning til ultralyd på et annet sykehus. Hvis alt hadde vert bra, hadde det nok vert nok for meg med 3 dager. Jeg tror ikke jeg hadde klart å reise hjem før jeg var sikker på at alt gikk bra med amming osv.

Trivdes utrolig godt på barsel sist, og tenker at vist jeg ikke har sønnen min (at han er hos BF), så blir jeg den tiden som er anbefalt!
Men vist det er min tid med sønnen min så haster jeg nok veldig hjem med babyen :)

Så langt har jeg ikke tenkt enda!! Håpet er nå at jeg iallfall klarer å føde der. :O heldigvis lenge til så kanskje sykehus panikken er blitt litt bedre...

Jeg lå 3 netter sist...kunne reise hjem etter 2..Men da måtte vi komme tilbake morgen etter for prøver...og så usikker jeg var på alt var det like bra å bli... Hadde det supert :) både jeg og mannen var der alle dager/netter.

Var tre dager på barsel sist, og det var mer enn nok. Lillemor var på nyfødt intensiv, og de på barsel var så kritiske til alt som ble gjort med henne, bl.a. at hun fikk melk på sonde. Hvis alt går bra denne gangen tenker jeg at vi drar hjem eller til fødestua (som er nærmere, sykehuset er 18 mil unna) så snart som mulig etter fødsel.

Jeg har liggi ca 5 dager de andre gangene p.g.a ammeproblemer. Håper jeg slipper det nå. Da kan jeg tenke meg hjem etter 2-3 dager.

Jeg håper dra hjem med en gang! Siste gang jeg dro hjem etter 6 timer!

Denne gangen får jeg forresten 8 min til nye sykehuset i Østfold (kalnes)... Spent på hvor moderne det blir i forhold til fødsel ;)

Har hørt noen rykter om at på Kalnes (Sarpsborg) så skal de som ikke er førstegangsfødende sendes hjem samme dag, men skal få oppfølging av jordmor hjemme isteden.
Litt spent på om det faktisk kommer til å praktiseres og hvor de har plan om å få tak i alle de jordmødrene som skal kjøre rundt!!

Forhåpentligvis bare usanne rykter! ;)

Jeg for min del er førstegangsfødende og tipper at jeg kommer til å være så skremt av den nye tilværelsen at jeg ikke vil hjem fra sykehuset!! :joyful::joyful::joyful:

Med første reiste jeg hjem etter halvannet døgn, men angrer litt på det nå! Tror jeg kommer til å være lengre denne gang, for å bli litt kjent med lille før vi reiser hjem til storebror :)

Har alltid ville hjem så fort som mulig, denne gangen håper jeg å få bli ett par tre uker ; ) neida, men blir nok til prøvene er tatt! Hverdagen hjemme med 4 kommer tidsnok å tenker at det kan være greit å være der ett par netter med bare babyen å slappe av!

Back
Topp