Barsel

ORIGINAL: pingri

Hadde heldigvis einerom, pluss at sambuar budde der saman med oss to netter [:)]

Var ikkje så veldig sosial heller..

Slik hadde vi også det. Eget rom med tv/internett og bad med dusj og sofa til pappan PLUSS en liten luftebalkong[:D]
Var noen turer på kjøkkenet og hentet mat..

hun jeg lå på rom med hadde tatt keisersnitt og var lite snakkesalig.. mye stønning og lite snakking.. men det med snakkingen var greit for meg siden jeg var sliten og hadde nok med jr:)

Hadde rommet for meg selv, og glad er jeg for det. Skulle egentlig dele rom med jenta som lå på rommet ved siden av, men siden hun som fødte en dag etter kunne ligge på føden slapp jeg. Og det var enda godt, siden bv kom og tok gutten til jenta på naborommet..

Var alene på enerom. Men så var barseloppholdet mitt minimalt og da. Kom over til barsel i 21-tiden, dro hjem 10.30 dagen etterpå. Ville hjem til storebror og mannen og var i superform.

Bodde på barselhotellet sammen med sambo, så hilste vel bare såvidt på noen av de andre mødrene som var der [8D]

jeg bodde sammen med en utenlandsk dame med 3 barn fra før(både hun, ALLE barna og mannen varder nesten hele tiden), ellers pratet hun i telefonen hele natta.. hun fikk en sønn med ks og stønnet og skrek hele tiden.. hennes sønn hadde en infeksjon og måtte ned til 3D(nyfødtintensiv) å få antibiotika..
Jeg fikk ikka ha tulla mi hos meg på barsel, hu lå på 3D, med ernæringsproblem og full utredning..
måtte 4 etasjer og inn i en annen fløy for å se henne..
jeg måtte opp på barsel 4 ganger pr dag og måle blodtrykk, og de la hennes sondematinger til mine måltider. så jeg
måtte stresse med frokost, lunsj, middag og kvelds..
lå på barsel i 8 dager før jeg fikk ett rom nede utfor avd. tulla lå på.. der måtte jeg dele med en annen mor som hadde en prematur sønn.. hadde enda høyt blodtrykk, sov dårlig og spiste lite.. måltidene i kantina var også samtidig med hennes sondematinger..

neste gang drar jeg hjem dagen etter hvis alt går bra.. hadde en dårlig opplevelse av barsel denne gangen..

ORIGINAL: Bambling

Hadde heldigvis enerom, jeg! [:D]

Jeg hadde enerom, så snakket ikke med noen bortsett fra en gang når jeg spiste mat.. :) Også var jeg bare på sykehuset 1 dag også, fødte henne på fredag, og dro hjem midt på dagen på lørdag :)

Jeg ble satt i gang 41 + 5 eller noe sånt og da lå jeg på rom med ei jente som nå er i barselgruppa mi. Siden Mary ikke hadde noe lyst til å komme på ordinær måte, så ble det hastekeisersnitt 42+3. Fikk da familierom med plass til far. Jeg fikk infeksjon i keisersnittet og Mary fikk en udefinert infeksjon som hun måtte ha behandling for, så vi var leenge på sykehuset[8D]

HAdde enerom,ganske vanlig på harstad sykehus tror jeg [:)]Men hadde Hatai som dele-do-og.dusj kompis[:D]
Syns fortsatt det er innmari komisk at vi fødte samme dagen,med KS bare noen tmer fra hverandre[8D]
Snakket med henne og noen andre dagen etter på frokost,og litt etter uti uka,men ble i grunn med det da jeg var blit en storsvimer etter KS´et....[8|]Sov mye resten avoppholdet ,føles det som,var IKKE i form! [&:]

ORIGINAL: Rita_h

jeg bodde sammen med en utenlandsk dame med 3 barn fra før(både hun, ALLE barna og mannen varder nesten hele tiden), ellers pratet hun i telefonen hele natta.. hun fikk en sønn med ks og stønnet og skrek hele tiden.. hennes sønn hadde en infeksjon og måtte ned til 3D(nyfødtintensiv) å få antibiotika..
Jeg fikk ikka ha tulla mi hos meg på barsel, hu lå på 3D, med ernæringsproblem og full utredning..
jeg måtte opp på barsel 4 ganger pr dag og måle blodtrykk, og de la hennes sondematinger til mine måltider. så jeg
lå på barsel i 8 dager før jeg fikk ett rom nede utfor avd. tulla lå på.. der måtte jeg dele med en annen mor som hadde en prematur sønn.. hadde enda høyt blodtrykk, sov dårlig og spiste lite.. måltidene i kantina var også samtidig med hennes sondematinger..

neste gang drar jeg hjem dagen etter hvis alt går bra.. hadde en dårlig opplevelse av barsel denne gangen..

Ikke bare litt dårlig opplevelse heller, nei...

Hadde familierom første natten, og enerom de andre dagene. Men vi var veldig sosiale vi som var på avdelingen og var stort sett sammen på fellesstua (mannfolka fant også bra tonen, så vi var sammen alle sammen når de kom etter jobb).
Men er jo ei lita fødestue, + at det var lite folk. Vi var 4 stk! [;)]

Selv om vi ikke er fra samme sted eller kjente hverandre i det hele tatt fra før, så treffes vi jevnlig og har fortsatt god kontakt! Kjempekoselig![:)]

Jeg snakket litt med ei som kom fra bergen og som var sammen med en fra tønsberg. trur de begge var studenter[:)] Men hun holdt seg mest på sin side og jeg på min. så pratet ikke sånn kjempe masse[:)]

ORIGINAL: Volcano

ORIGINAL: Rita_h

Ikke bare litt dårlig opplevelse heller, nei...

hehe.. sa jeg att jeg var der i 6UKER!! :P
hihi..
siden Malin er hypoton, klarer hun ikke å suge i det hele tatt, så vi slet veldig med mat og ernæring..
etter vi fikk begynne med grøt (3,5måned gammel), så spiser hun alt! ho lærte å drikke av glass rundt 6 måneder gammel.. :)

Back
Topp