Barsel og studere?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg vurdere å ta en MBA når jeg er i permisjon.
Sist holdt jeg på å daue av kjedsomhet og var klar for å startet på jobb etter 6 uker. Savnet utrolig å bruke hodet faglig!

Denne gangen blir det mer travelt siden jeg har en fra før. Allikevel bekymrer jeg meg for at jeg kommer til å kjede meg og savne noe faglig input.

Tenker det er en glimrende idé nå når jeg allikevel har "fri" fra jobb.

Noen andre som har studert på barsel?

Jeg går videreutdanning og skal opprinnelig være ferdig våren 2017. Jeg tenker prøve fullføre mens jeg forhåpentligvis er i barselsperm :-) Jeg går deltid så tror det skal gå veldig fint!

Jeg fullførte bachelor'en min når førstemann var baby.
Tok første eksamen når hun var 3 uker, den neste når hun var 4 mnd. Tilbake som fulltidsstudent når hun var ca 9 mnd....
Litt stress, men gikk fint:-)

Med andremann tok jeg deler av en master.

Denne gangen skal jeg IKKE studere noe som helst:-)

Jeg skal muligens ta noen delstudier. Må rett å slett se an barnet. Sist hadde det ikke gått for å si det sånn.

Skal se an :)
Snuser på spes.ped. Men kommer nok ikke til å starte før sent på høsten/til våren :)

Det har jeg også tenkt på, men er bekymra for hva som skjer med permisjonspengene da? Vil man miste de? Altså når man ikke er student fra før, men i jobb?

Det har jeg også tenkt på, men er bekymra for hva som skjer med permisjonspengene da? Vil man miste de? Altså når man ikke er student fra før, men i jobb?

Jeg vet ikke hvordan reglene er på det i Norge.

Jeg startet på skolen igjen når babyen var ca 4 mnd. 100% student. Det har gått fint :)

Jeg skal egentlig studere etter jul...15 stp i norsk...spent på hvordan det skal gå i tillegg til 100% jobb OG graviditet :p får bare se hvordan det går...

Jeg hadde 1 før, gravid me nr 2, 100% jobb og 100% høgskole.. fikk tatt 2 eksamener d halvåret me begge deler (litt sykemeldt pga bekken/ekstremkvalme/ol da) D var et helvette, i alle fall når jeg var så godt som alene me barna og de sov dårlig begge 2.. fikk tatt 2 eksamener til halvåret etter når nr 2 var 2 mnd. Blei slutt me bf og fikk kaos me flytting og dritt deretter, han gjorde alt så vanskelig som mulig og nekta å ta barna, så jeg hadde omtrent ikke avlastning heller, så var jeg så dum og sku pusse opp samtidig... fikk tatt 2 eksamener mens nr 2 var 8-9mnd.. så har d balla på seg og balla på seg da jeg for hvert semester blei ligganes 1 eksamen bak for hvert halvår.. Så her er jeg, overhodet ikke ferdig, ska ta 2 til i løpet av 1 ukes tid og håper å kunne ta 3 siste neste halvår, men får kanskje ikke stipend fra lånekassa pga alt tullet som har vært... Starta i 2011, de 4 eksamenene jeg bestod under mammaperm blei plussa på når de sku beregne ny mulighet for stipend og lån (sku jo ikkke hatt noe å si d året der egentlig hvis jeg bare hadde latt vær.. da hadde jeg kunne fått fullt støtte å blitt ferdig i stedet, nå har jeg måtte jobbe). så jeg sier bare at JEG anbefaler ikke mer enn max 1 fag pr semester i eksamener hvis du skal d ;) D kan jo gå bra, men d kan også være altfor tøfft... selv har jeg fått migreneanfall så jeg spydde av stresset og jeg fikk også depresjoner av blant annet det.. vil ikke anbefale vann over hodet, da bør du vite at du har et godt nettverk i alle fall :)

Jeg holder på med bachelor i administrasjon og ledelse ☺

Jeg hadde 1 før, gravid me nr 2, 100% jobb og 100% høgskole.. fikk tatt 2 eksamener d halvåret me begge deler (litt sykemeldt pga bekken/ekstremkvalme/ol da) D var et helvette, i alle fall når jeg var så godt som alene me barna og de sov dårlig begge 2.. fikk tatt 2 eksamener til halvåret etter når nr 2 var 2 mnd. Blei slutt me bf og fikk kaos me flytting og dritt deretter, han gjorde alt så vanskelig som mulig og nekta å ta barna, så jeg hadde omtrent ikke avlastning heller, så var jeg så dum og sku pusse opp samtidig... fikk tatt 2 eksamener mens nr 2 var 8-9mnd.. så har d balla på seg og balla på seg da jeg for hvert semester blei ligganes 1 eksamen bak for hvert halvår.. Så her er jeg, overhodet ikke ferdig, ska ta 2 til i løpet av 1 ukes tid og håper å kunne ta 3 siste neste halvår, men får kanskje ikke stipend fra lånekassa pga alt tullet som har vært... Starta i 2011, de 4 eksamenene jeg bestod under mammaperm blei plussa på når de sku beregne ny mulighet for stipend og lån (sku jo ikkke hatt noe å si d året der egentlig hvis jeg bare hadde latt vær.. da hadde jeg kunne fått fullt støtte å blitt ferdig i stedet, nå har jeg måtte jobbe). så jeg sier bare at JEG anbefaler ikke mer enn max 1 fag pr semester i eksamener hvis du skal d ;) D kan jo gå bra, men d kan også være altfor tøfft... selv har jeg fått migreneanfall så jeg spydde av stresset og jeg fikk også depresjoner av blant annet det.. vil ikke anbefale vann over hodet, da bør du vite at du har et godt nettverk i alle fall :)

Ohoi for en forferdelig skrekkhistorie! :( hørtes veldig voldsomt ut...jeg mangler bare 15 stp for å ha et årsstudium i norsk, så er det jeg håper på å bli ferdig med, men jeg må bare se an hvordan det blir...kan ikke stresse for da blusser sykdommen min opp...mulig jeg må utsette det... :(

Jeg holder på med en bachelor i sykepleie, deltid og det er mange på mitt kull som har klart å sjonglere mellom svangerskap/barn ,så jeg håper formen holder seg :)

Det kommer jo Ann på hvordan barnet er. Men jeg hadde ikke klart det slik det var med første. Ikke hadde jeg villet vært borte fra babyen så mye i begynnelsen heller. Så da hadde det mått blitt nettstudier evt.

Jeg vil heller fokusere på babyen mest mulig. Jeg hadde en baby som sov svært lite så hadde aldri hatt ork til å gjøre noe med skole.

Dette blir mitt første barn, men jeg håper at jeg vil få til å kombinere deltidsstudier og barseltid- hvis ikke så er jeg sikker på at det ordner seg på et vis likevel☺️

Jeg vet ikke om jeg kommer til å ta det fullt, men noen fag.
Vi får se ;)

Planen min fremover var å studere ved siden av en deltidsjobb. Rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så meldte jeg meg opp på første del av studiet. Jeg har hittil lest forferdelig lite, men har heldigvis helt til mai på å fullføre. Men opprinnelig var planen å blir ferdig fortest mulig. Er veldig usikker på hva jeg gjør med resten av studiet. Det kommer veldig an på barnet. Begge mine har vært high need barn, og det har vært veldig lite søvn de årene de var veldig små.

Back
Topp