Barsel med far?

Ursaminor90

Andre møte med forumet
Leser at det er en del ulike praksiser rundt om. Både Sørlandet og Østfold sykehus åpner nå for at far igjen skal få være med på barsel.. mens vestre Viken ikke har oppdatert denne informasjonen siden april. Har (digital) innskrivingsamtale med sykhuset ( Bærum) til uka og skal da forhøre meg om sannsynligheten for at dette åpnes opp innen Juli- men hvordan er ståa generelt rundt om der dere skal føde?
 
Tønsberg har fortsatt stengt for far (og alt annet besøk) på barsel og utenom aktiv fase av fødsel
 
Tenker at det er lenge til juli, og at ting kan både åpne opp og eventuelt stenge ned igjen innen den tid. Jeg går derfor ut i fra en tankegang om at far ikke får være med oss denne gangen, så får alt annet være en positiv vending på saken :) pakker selvsagt uansett klar en liten bag til far sånn i tilfelle :)
 
Pr nå får ikke får være med på mer enn aktiv fødsel på Nordlandssykehusene... håper dette endrer seg, men innstiller meg på å være alene på barsel så slipper jeg å bli skuffet
 
Jeg føder på Ahus og skal helst hjem 6 timer senere ;) men i tilfelle vi må være innlagt går vi bare utifra at pappa ikke får være med da det kan endre seg i begge rettninger egentlig
 
Her får far være med under aktiv fødsel og 12 timer etter fødsel pr nå....

litt spent på hvordan det blir for vår del, alle mine fødsler har gått raskere enn den forrige og sist er det dokumentert aktiv fødsels varighet 11 minutter.... DET rekker han ikke om vi ikke føder utenfor sykehus:p
 
På Kalnes (Østfold) får far være med på barsel om han er frisk ❤️
 
Sykehuset jeg skal føde på får far bli med både under fødsel og være på barsel om han er frisk da:) De har ikke fått inn smittende på ganske lenge heller så det er jeg kjempe glad for:D Men ting kan endre seg ganske fort så man veit jo aldri, skal uansett pakke en lien bag til far men han kommer ikke til å være lenge på sykehuset hvis det er sånn at jeg må det for han må jo hjem til storesøster:)
 
what!! Jeg må inn å lese på sus sin hjemmeside! Jordmor sa at far ikke fikk bli med på barsel:bored:
Det gjelder nok bare hvis du må på barsel avdelingen, men får du være på pasient hotellet så står det far kan være med❤️
 
Det gjelder nok bare hvis du må på barsel avdelingen, men får du være på pasient hotellet så står det far kan være med❤️

her står det "Vi vurderer løpende om en frisk partner får være med på barselhotellet. Partner må i så fall være på SUS under hele oppholdet, og kan for eksempel ikke dra hjemom rett etter fødselen."

så da er det jo ikke avgjort at alle får bli med, uavhengig om far er frisk eller ikke...
 
her står det "Vi vurderer løpende om en frisk partner får være med på barselhotellet. Partner må i så fall være på SUS under hele oppholdet, og kan for eksempel ikke dra hjemom rett etter fødselen."

så da er det jo ikke avgjort at alle får bli med, uavhengig om far er frisk eller ikke...

Jordmor sa til meg at partner får være med på barselhotellet (SUS) så lenge han eller jeg ikke har symptomer på korona. Tipper de har skrevet "vurderer løpende" fordi koronasituasjonen stadig endres. Så lenge det ikke kommer en ny bølge når jeg føder så regner jeg med at partner får være med på barselhotellet! Han har å holde seg hjemme og ikke bli smittet av noe før fødselen :p
 
Høre til Kristiansand... Fortsatt ikke far med på barsel osv...
Mens i flekkefjord og Arendal er d lov nå... Kjipt for meg... Noen som vet hvorfor?
Nærmest sykehus for meg er flekkefjord men pga fortiden og risiko svangerskap må jeg til kr. Sand.
 
Jeg bare slapper av en stund til. Fortsatt mange uker til termin for oss og ting kan åpnes opp og så strammes igjen før vi rekker å komme oss til føden. Håper selvsagt far får vært med på barsel på sykehuset også, men tar verken sorg eller jubel på forskudd, for vet ikke hvordan det er den dagen jeg føder uansett...
 
Jeg tenker at det er det samme for meg - sånn jeg ser situasjonen nå. Men veldig kos om han kan bli med men jeg tenker det er da jeg skal lære å amme og bli kjent med babyen. Mest sannsynligvis blir det flere på rommet også - og tenker det er bedre med en uthvilt pappa når jeg kommer hjem. Men det er mine tanker da ♡
 
Last edited:
her står det "Vi vurderer løpende om en frisk partner får være med på barselhotellet. Partner må i så fall være på SUS under hele oppholdet, og kan for eksempel ikke dra hjemom rett etter fødselen."

så da er det jo ikke avgjort at alle får bli med, uavhengig om far er frisk eller ikke...

Sniker
Merk også at det er med forbehold om ledig dobbeltrom på barselhotellet. Er det kun enkeltrom så får ikke far være med. Dette gjelder uavhengig av korona.

Det opplevde jeg, heldigvis var jeg innstilt på muligheten for å kanskje måtte være alene.
 
Det gjelder nok bare hvis du må på barsel avdelingen, men får du være på pasient hotellet så står det far kan være med❤️
Far får være med helt til han evt forlater hotellet. Hvis han forlater hotellet, så får han ikke gå tilbake igjen.
 
Back
Topp