Vil bare slenge meg på å @Daisybloom her. Jeg går til Tone Bråthen jeg også og det er så godt med noen som har vært i gamet og som vet hva du snakker om. Hun driver med online coaching også.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for at du deler. Vondt å høre hvor tøft du har hatt og har det, men det hjelper virkelig å høre andres historier. Høre at man ikke er alene og å få anerkjennelse for at dette er en tøff prosess på mange måter / av flere grunner. Jeg også kjenner på det eksistensielle. Det er sterke ønsker, lengsler og instinkter som man ikke helt klarer styre over. Har hørt mye på podkastenDu er ikke alene
Jeg er 42, og har holdt på siden oktober 2023. Uten suksess. Jeg gikk også på en skikkelig mental smell som var en helt åpenbar eksistensiell krise. Jeg klarte heller ikke sove, ikke spise og jeg gråt. Hver dag. Det tok 3 mnd. Så dette er tøft. Helt klart. Følelsen av at tiden renner ut og at livet ikke ble som man trodde kan være helt forferdelig! Jeg hadde jo aldri tenkt på å bli en «gammel» mor!
Itillegg gikk jeg på en smell høsten 2022. Jeg jobber nå 60% og går delvis på AAP som gjør at økonomien min er kraftig redusert. Ironisk nok er grunnen til at jeg ikke klarer å stå i full jobb, nettopp IVF prosessene. For meg har det hjulpet å fokusere på at selvom det ikke føles sånn så har jeg alltid et valg. Så når jeg nå bruker opp sparepengene eller makser ut boliglånet på IVF istedenfor oppussing, så er det et valg jeg tar. Aktivt. Hver eneste gang. Jeg kan velge å slutte. Men jeg gjør det ikke, fordi dette er viktigere for meg enn nytt bad og kjøkken. Det hjelper å være tydelig på prioriteringene. Jeg sparer også, mange tusen hver eneste måned. Alt av mine penger går til dette. Akkurat nå.
Når det gjelder alder så har jeg virkelig måttet omstille hodet. Men alder er bare et tall. Og plutselig når jeg velger å se etter så oppdager jeg jo at folk rundt meg har fått barn som 40-åringer, 43 og 44 åringer. Til og med en som ble mor som 49-åring. Og de er like lykkelige med barna sine som unge mødre er
Jeg hørte en podcast hvor legen sa at mange over 40 lykkes. Men det tar bare litt mer tid ofte. Det hjalp meg. Og så tror jeg det kan være lurt å tenke gjennom hva man vil aller helst. Ønsker man seg et biologisk barn eller ønsker man å bli mor? Hvis det er det siste så er det fullt mulig uansett hva som skjer med egne egg. Sånne ting hjelper meg gjennom de tøffe dagene.
Jeg vil anbefale Tone Bråthen som er coach hvis du er i Oslo området. Hun har også en podcast kalt Fertilitetsrådet som jeg kan anbefale. Og så tror jeg det er viktig å være åpen med noen du stoler på og er trygg på. Dette er tøft, og det å kunne gråte på skulderen til noen som kan gi støtte og omsorg er gull verdt!
(Kom borti send-knappen før jeg hadde skrevet ferdig.) Har hørt mye på podkasten hennes, noe jeg har lært mye av. Jeg må nok vurdere å gå og prate med noen. Det å prate med en profesjonell burde besten vært en del av standard IVF-opplegg.Takk for at du deler. Vondt å høre hvor tøft du har hatt og har det, men det hjelper virkelig å høre andres historier. Høre at man ikke er alene og å få anerkjennelse for at dette er en tøff prosess på mange måter / av flere grunner. Jeg også kjenner på det eksistensielle. Det er sterke ønsker, lengsler og instinkter som man ikke helt klarer styre over. Har hørt mye på podkasten
Absolutt(Kom borti send-knappen før jeg hadde skrevet ferdig.) Har hørt mye på podkasten hennes, noe jeg har lært mye av. Jeg må nok vurdere å gå og prate med noen. Det å prate med en profesjonell burde besten vært en del av standard IVF-opplegg.
Dethar hjulpet meg veldig, og fått meg til å forstå ting ved meg selv som jeg ikke var helt klar over. Det burde absolutt vært en del av et standard IVF-opplegg!