Barnevogntråden

Vi har hatt bugaboo. Likte godt å trille den på asfalt! Super til det formålet! Ikke like god på ulendt terreng, men gikk greit. Liker ikke måten den legges sammen på, her har vi vært mer fornøyd med emmaljunga for eks..
Takk for svar! Vurderer å ha bugaboo Fox 5 til "hjemmevogn" og heller kjøpe en for ulendt terreng fra baby sitter selv. Synes dere Emmaljunga var lettere på ulendt terreng?

Takk for svar! Vurderer å ha bugaboo Fox 5 til "hjemmevogn" og heller kjøpe en for ulendt terreng fra baby sitter selv. Synes dere Emmaljunga var lettere på ulendt terreng?
Jeg har bare hatt den gamle versjonen av emmaljunga så kan ikke uttale meg om nxt90, men mulig jeg skal gå for den denne gangen! Vi har også vært veldig fornøyd med babyjogger city elite! Brukte bugaboo som baby-vogn og gikk over til babyjogger når vi gikk over fra bag til sittedel på bugaboo. Babyjogger har større hjul og super på ulendt terreng!

Veldig fornøyd! Hadde antakelig hatt den som hovedvogn om sittedelen kunne snus. Vi kjøpte den med kun sportsdel til vår første da hun var ca 9mnd. Her vi bor er det mange bakker (bremsen er derfor genial!!), i tillegg til mye grus/enkle skogsstier. Vi har trillet den vognen over alt, og den kommer virkelig frem! Kjøpte bag til nr. 2, og brukte omtrent bare den frem til vi måtte bytte til sittedel. For vår del har de eneste minusene vært at den er litt bred over bakhjulene, så den kommer for eksempel ikke inn hyttedøra vår. Fikses enkelt ved å ta av det ene hjulet, noe som ikke er vanskelig. Har ellers opplevd trekkene som hører til som litt trange (netting og regntrekk), men det er pirk og mulig det er fikset til den nye modellen også! Vet at både kalesjen og bremsa er fikset på, så det er veldig bra. Definitivt vogna med best trillecomfort av de vi har hatt (flere typer bugaboo, Stokke trailz og britax-vogn). Ikke vært et minus for vår del med sittedel som ikke kan snus da vi har hatt andre vogner å bruke omvei ønsker barnet mot oss!

Edit.: den av vognene vi har hatt som triller best på både snø og grus!! Kan også legge til at vi fikk oktoberbaby i 23 hvor vinteren her startet veldig tidlig. Helt perfekt med bag hele vinteren og bytte til sittedel på sommeren! Selv med en aktiv baby holdt vi på bagen til ca 7mnd.
Tusen takk for svar! Jeg tror det ligger an til å bli den altså :smiley-bounce012

Har Emmaljunga Edge duo fra 2015. Har måttet bytte dekk. God vogn. Romsligere enn dagens modeller.

Tusen takk for svar! Jeg tror det ligger an til å bli den altså :smiley-bounce012
Vurderer også thule, men har ikke bestemt meg for om jeg vil ha 3- eller 4-hjuling på denne. Har hatt city elite og har vært veldig fornøyd med den på all slags føre. Her varer vinteren halve året med snø, slaps og alt-mulig-vær, og masse bakker. Her står det mellom den og emmaljunga nxt90.

Vi har emmaljunga nxt90 til vår nå akkurat fylte 1 åring. Men må ha ny vogn nå som vi skal ha en til så tett. Vi tenker nok å beholde den, og kanskje bruke den enten som «barnehagevogn» på eldste eller som «singel» vogn på minstemann, og gå for en bugaboo Donau til felles. Men vi er litt usikre.

Har vært relativt fornøyd med nxt90. Understellet er lett å pakke sammen, og ikke noe tyngre enn flere av de andre populære. Hjulene er store, men forhjulene kan lett vri seg så vognen setter seg litt fast på røtter osv i skogen. Men ganske god på vinterføre. Har ikke så mye å sammenligne med, men det er det jeg har tenkt på. Synes også solskjermingen er litt dårlig, den er ok på liggedelen, men sittedelen er ikke spesielt bra mtp det. Så der burde man invistere i en sånn tinkafu eller hva det heter solskjerm. Sittedelen er også litt klønete mtp selesystemet. Vi har enda ikke skjønt hvordan vi kan «få ut mer sele» så det ikke blir stramt for lillegutt. Tipper det sikkert er lett å får til hvis man bare ser video/googler. Men litt irriterende at man må det. Burde vært åpenbart. Ellers fornøyd :) Ser bogaboo har veldig bra solskjerming, og synes cyber er veldig fin. Så angrer litt på at vi ikke kjøpte en av de. Men synes ikke liggedelen til boogabo er så fin rent objektivt, men sittedelen er kul og veldig praktisk.

Vi har emmaljunga nxt90 til vår nå akkurat fylte 1 åring. Men må ha ny vogn nå som vi skal ha en til så tett. Vi tenker nok å beholde den, og kanskje bruke den enten som «barnehagevogn» på eldste eller som «singel» vogn på minstemann, og gå for en bugaboo Donau til felles. Men vi er litt usikre.

Har vært relativt fornøyd med nxt90. Understellet er lett å pakke sammen, og ikke noe tyngre enn flere av de andre populære. Hjulene er store, men forhjulene kan lett vri seg så vognen setter seg litt fast på røtter osv i skogen. Men ganske god på vinterføre. Har ikke så mye å sammenligne med, men det er det jeg har tenkt på. Synes også solskjermingen er litt dårlig, den er ok på liggedelen, men sittedelen er ikke spesielt bra mtp det. Så der burde man invistere i en sånn tinkafu eller hva det heter solskjerm. Sittedelen er også litt klønete mtp selesystemet. Vi har enda ikke skjønt hvordan vi kan «få ut mer sele» så det ikke blir stramt for lillegutt. Tipper det sikkert er lett å får til hvis man bare ser video/googler. Men litt irriterende at man må det. Burde vært åpenbart. Ellers fornøyd :) Ser bogaboo har veldig bra solskjerming, og synes cyber er veldig fin. Så angrer litt på at vi ikke kjøpte en av de. Men synes ikke liggedelen til boogabo er så fin rent objektivt, men sittedelen er kul og veldig praktisk.
Vil også legge til at en i barselgruppen min hadde babyjogger, og bytta til bogaboo fox5 når de skulle ha sittedelen fordi babyjogger ikke kunne ha sittedelen plassert mot deg, og det trengte den babyen. Men liggedelen på babyjogger var hun veldig fornøyd med. Så det kan være verdt å tenke på med den vognen, for hun visste ikke det når hun kjøpte den. Veldig bra for trenging osv, men hun synes ikke det var så bra for trilletur når hennes baby bare var 6 mnd.

Er det noen som har formeninger om duovogn? Har fått anbefalt Bugaboo Donkey, fordi den kan gjøres om til duo, og sjansen er stor for at vi får to barn med ganske kort mellomrom (hvis ting går som planlagt )

Noen som har erfaring med Cybex Priam til vinterbaby? Er det nok plass til alt av klær og vognpose frem til 6 måneder?
Her har flere rundt meg cybex og er veldig fornøyde, men de har alle hatt vår/sommer babyer, og hun ene opplevde at liggedelen ble trang i måned 4-5.
Jeg er veldig på nippet til å kjøpe da jeg har fått en god deal hos familie medlem, men det eneste som stopper meg er tanken på at den kan bli trang og at jeg må skifte den ut før det har gått 6 måneder

Nå står vi mellom disse to tror jeg. Noen som har erfaring?
Britax Smile 5Z og ABC Design Salsa 5
1748959256679.png

1748959241321.png

Har erfaring med Britax SmiIe 5Z. Vi er veldig fornøyd, og kommer mest sannsynlig til å kjøpe enda en når storebror skal ha sin til å sove i i barnehagen :happy:
Takk for svar! Den har jo en fin pris flere steder nå også så mulig vi må vurdere den helt seriøst. Den fra abc design koster 4500kr mer akkurat nå

Tror det blir Cybex E-Priam på oss. Bor i toppen av en lang bratt snirklete bakke, så jeg tror vi skal unne oss det for å gjøre dørstokkmila så lav som mulig :)

Hvordan ligger dere an her nå? Jeg blir ikke klok. Har gått litt bort fra den ABC Design ettersom den har lufthjul og jeg orker ikke punktering.

Kom over Maxi Cosi Lila XP som ikke er noen ny modell, men fått ganske bra kritikker. Jeg er litt opptatt av at det må funke sånn halvveis på snøføre også.

Hvordan ligger dere an her nå? Jeg blir ikke klok. Har gått litt bort fra den ABC Design ettersom den har lufthjul og jeg orker ikke punktering.

Kom over Maxi Cosi Lila XP som ikke er noen ny modell, men fått ganske bra kritikker. Jeg er litt opptatt av at det må funke sånn halvveis på snøføre også.

Jeg så først på denne faktisk. Den har veldig gode kvaliteter, men trengte å se på en vogn live for å finne ut om vognen blir høy nok for min mann. Så fikk jeg prøve maxi cosi fame i butikken og ble helt solgt.

Jeg så først på denne faktisk. Den har veldig gode kvaliteter, men trengte å se på en vogn live for å finne ut om vognen blir høy nok for min mann. Så fikk jeg prøve maxi cosi fame i butikken og ble helt solgt.
Ja, vi skal dra til Rudo-butikken i Tønsberg for der har de både Britax, Maxi Cosi og Emmaljunga og jeg tenker det står mellom de merkene. Kjekt å kunne prøve alt i én og samme butikk.

Er så synd at det omtrent ikke finne fysiske butikker med barnevogner lenger. Vi vil gjerne også prøve og se dem før vi kjøper.
Samme med bilstol.

Vi kommer til å ha to nokså tette barn nå, og tenker at vi vil ha søskenvogn.

Har sett en del på Bugaboo Donkey 5-tvillingvogna, da den virker veldig god å trille, og er nokså grei vekt på. Synes bare den er fryktelig dyr, og synes håndtaket var sykt ubehagelig å holde i, så den har vi slått fra oss:hilarious:

Har også sett en del på Beemoo BFF60, og Beemoo Pro Twin 2, men de finnes ikke i noen fysiske butikker som jeg vet om, så er vanskelig å vite om man liker dem før man allerede har kjøpt. Er litt redd de ikke er spesielt god å trille?

Har noen erfaring med disse, eller noen andre søskenvogner?

Har noen TFK mono og vet om bagdelen også kan brukes på eldre TFK-vogner (twist, joggster)?

Back
Topp