Barnevognjungel!

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Ja da har jeg rotet meg bort i barnevognsjungelen, å sitter igjen som ett stort spørsmålstegn o_O Vi går en del ut både på asfalt og på grus i skogen, så den må jo være god å trille begge plasser. Jeg tenkte litt på urban jungle. Tror det var den jeg hadde sist og var veldig fornøyd. Men så ser jeg at det har kommet vogner med fire hjul, der en kan bytte ut forhjulene etter behov. Noen som har erfaringer med disse? Liker heller ikke når skjermen er for åpen, siden det blåser en del her. :) Blir veldig glad om noen deler erfaringer.
 
Har du sett på emmaljunga f.eks? De har jo diverse modeller med svingbare og faste hjul med luft i :)
Mountain buggy bagen e jo veldig liten så den riskerer du å måtte bytte til sportsdel veldig raskt :)
Eg har en emmaljunga superviking med eccohjul d e myke gummihjul og syns den er veldig god å trille med både på asfalt og grus :) og foretrekker at sportsdelen er vendt mot meg :)
 
Jeg ville gått for en vogn som kan snus begge veier. Har du sjekket ut Britax go next? Den skal jeg ha :)
 
Har du sett på emmaljunga f.eks? De har jo diverse modeller med svingbare og faste hjul med luft i :)
Mountain buggy bagen e jo veldig liten så den riskerer du å måtte bytte til sportsdel veldig raskt :)
Eg har en emmaljunga superviking med eccohjul d e myke gummihjul og syns den er veldig god å trille med både på asfalt og grus :) og foretrekker at sportsdelen er vendt mot meg :)

Jeg har hatt flere vogner, sist hadde jeg mountain buggy og emmaljunga city cross. Bagen på de vognene er like stor. MB ser mindre ut pga liten kalesj.
Nå likte ikke jeg å ha en vogn som var vendt fra meg når babyen var 6 mnd, så da likte jeg emmaljunga best i den perioden.
Begge vognene er gode på hver sin måte. MB har helt klart den beste trillekomforten.
 
Jeg har hatt flere vogner, sist hadde jeg mountain buggy og emmaljunga city cross. Bagen på de vognene er like stor. MB ser mindre ut pga liten kalesj.
Nå likte ikke jeg å ha en vogn som var vendt fra meg når babyen var 6 mnd, så da likte jeg emmaljunga best i den perioden.
Begge vognene er gode på hver sin måte. MB har helt klart den beste trillekomforten.
Vi har og MB og er veldig fornøyd :)
Men har også simo kombi som vi er veldig fornøyd med.har en i bil og en stående hjemme ;)
 
Vi har Bugaboo cameleon (elsker sommerkalechen!) og Bumblride indie.
 
Jeg har hatt flere vogner, sist hadde jeg mountain buggy og emmaljunga city cross. Bagen på de vognene er like stor. MB ser mindre ut pga liten kalesj.
Nå likte ikke jeg å ha en vogn som var vendt fra meg når babyen var 6 mnd, så da likte jeg emmaljunga best i den perioden.
Begge vognene er gode på hver sin måte. MB har helt klart den beste trillekomforten.

Okei :) Hadde og mountain buggy og city cross sist, og kunne bruke city cross bagen lengre, så antok dermed at mb bagen var mindre ;) kanskje den føltes mindre for det var lavere kanter på den eller noe :) men emmaljunga mondial og edge er større bager på mener eg, eller? :)
 
Okei :) Hadde og mountain buggy og city cross sist, og kunne bruke city cross bagen lengre, så antok dermed at mb bagen var mindre ;) kanskje den føltes mindre for det var lavere kanter på den eller noe :) men emmaljunga mondial og edge er større bager på mener eg, eller? :)

Den er nok litt smalere, men ikke kortere. Mondial og Edge er større ja. Hadde Edge med eldstemann.
 
Vi har MB terrain utgaven, den har vi vært veldig fornøyd med. Har også hatt 2 emmaljunga Edge, som var gode vogner men veldig tung. Ulempen som flere nevner er jo at MB sportsdel er forover vendt. Så jeg vurdere å kjøpe d nye ekstra face-to-face setet som kan festes i riktig retning.
 
Vi har MB terrain utgaven, den har vi vært veldig fornøyd med. Har også hatt 2 emmaljunga Edge, som var gode vogner men veldig tung. Ulempen som flere nevner er jo at MB sportsdel er forover vendt. Så jeg vurdere å kjøpe d nye ekstra face-to-face setet som kan festes i riktig retning.

Problemet med den face-to-face setet e at den kan ikkje legges i kvilestilling til å sove.. + den e lite lun og våre babyer vil jo være for store til mb bagen om vinteren en gang..
 
Her har vogndrømmen endt på Stokke Trailz med bag, og City Jogger Elite med sportsdel. Altså to vogner for å dekke behovene perfekt. Har etter ørtogførti runder på Barnas Hus funnet ut at sportsdelen til Stokke er litt for plastaktig og åpen til at barnet kan få hvilt ordentlig. Den er ikke lun,
fotstøtten er i litt billigplast og kalesjen er veldig stusselig og åpen. Jeg misliker utseendet på City Jogger, men elsker hvor stor, lun og praktisk sportsdelen er :) Vanskelig dette med vogn altså!
 
Jeg ville gått for en vogn som kan snus begge veier. Har du sjekket ut Britax go next? Den skal jeg ha :)

Ja, det var den jeg tenkte på først :) Men har bare sitt bag delen så er usikker hvordan sportsdelen er. Kan barnet sitte oppreist og er det god sovestilling på den?
 
Her var det mange gode forslag :) Mine barn har vert for nysgjerrige til å ligge no særlig i bag delen, så tipper sportsdelen kommer i bruk etter 5 mnd :)
 
Drømmer om den eller Stokke i tillegg til min MB.

Jeg også, en Stokke trailz!
Håper på å finne en billig brukt og at mannen sier ja.

Har en del jenteklær å selge, så mulig jeg får inn litt der :)
 
Ja, det var den jeg tenkte på først :) Men har bare sitt bag delen så er usikker hvordan sportsdelen er. Kan barnet sitte oppreist og er det god sovestilling på den?

Jeg hadde Brio go som er forgjengeren med jenta mi som er født i 2011, den vogna var en drøm og trille, kjempe god demping. Og vi kunne ha henne begge veier :) det er veldig rett sittestilling i den men ikke helt rett liggestilling. Hun sov godt i den
 
Går det an å sett bilsete på understellet til di vognene dere over her nevner? :) Syns det er et must :)
 
Back
Topp