Barnevognhjelp!

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Hei!
Håper det er noen her som kan hjelpe litt. Snuppelure er 4 mnd (i dag faktisk) og nå begynner bagen til Mountain buggy å bli alvorlig liten. Med pose er det umulig omtrent, det blir som en tvangstrøye. Vil derfor kjøpe en brukt bagvogn på Finn som vi kan bruke frem til våren..
Men hvilke vogner har stor bag? Hvilke har dere? Nå er det jo selvsagt også litt individuelt hvor lenge de kan bruke bagen, men trenger en pekepinn. Hadde Simo Duo til storebror og vi byttet til sportsdelen når han var 6/7 mnd, men det var fordi han absolutt skulle sitte oppe og se.. Men han var januarbarn og hadde derfor pose når han var et knøtt og god plass når posen kunne tas ut på senvåren (er det et ord?)..

Vi har emmaljunga edge duo, tror det er en av de største vognene. Lillegutt er snart 3.5 mnd og har goood plass med voksipose i ☺
Nevøen min måtte bytte til sportsdel på simo duo da han var 4 mnd for han fikk ikke plass til vognposen, nå er han en stoor gutt for alderen da!

Vi har brio smile vogn. Baggen ble rett og slett for liten.
Bytta til sportsdelen like før hun ble 3 mmd :p her så elsker hun det :D pluss at lammeskinnsposen får bedre plass der enn i baggen :)

Har emmaljunga mondial og den har god plass. I tillegg kan man løfte ryggen litt når han blir eldre så han får se litt uten at man må gå over til sportsdelen for tidlig. I dag er han 60cm og han sover i babyrede i vognen + at jeg bruker enden som stelleveske (har bleier, kluter, klær osv der). Altså god plass!

Har emmaljunga mondial og den har god plass. I tillegg kan man løfte ryggen litt når han blir eldre så han får se litt uten at man må gå over til sportsdelen for tidlig. I dag er han 60cm og han sover i babyrede i vognen + at jeg bruker enden som stelleveske (har bleier, kluter, klær osv der). Altså god plass!

Det hørtes romslig og fint ut :) jenta mi er ganske lang skjønner jeg, 64 cm på tre mndskontroll, så er nok rundt 65-66 nå ca :)

Jeg har brio happy. Frøkna var 61 cm lang på 3mnd kontrollen for 2 uker siden, og har fortsatt god plass. Får ikke brukt den vognposen jeg har, men det er fordi den er sinnsykt svær og klumpetr og ikke fordi bagen er for liten.
Mener å ha lest et sted at målene er mye av det samme som Ladyluna sin.

Vi har Stokke Trailz og Emmaljunga Duo Edge, begge er romslige og gode i bagdelen. Duo Edgen brukte jeg med bagdel gjennom hele vinteren med forrigemann som er septemberbarn.

Vi har easywalker og det er god plass til baby på 65 cm i alle fall! Forøvrig dritgod å trille!

Basson vogn er blant de lengste, tror bagdelen er nærmere 100 cm :-)

Vi har Edge duo og han er 64 cm lang nå, god plass enda :) men hvorfor ikke bytte til sportsdel??

Takk for alle tips!! ;) vi har faktisk samboer sin gamle vogn stående hos noen slektninger, så vi skal reise å se på den først. Hvis den ikke er brukbar tror jeg det blir en duo Edge :)

Back
Topp