Barnevogner

April 2020

Andre møte med forumet
Vi vurderer å kjøpe barnevogn fra Joolz, da den virker lett og stødig (vi har mye bakker der vi bor). Hvem har du kjøpt/vurdert og hvorfor?
 
Jeg kjenner ikke til den vognen, men ser fin ut. :) Jeg valgte TFK Adventure da jeg ville ha en vogn jeg kunne løpe med, men også bruke som vanlig vogn, noe denne fungerer bra som da den har tre store lufthjul. Jeg setter også veldig pris på håndbremsen da vi har en bratt bakke ned til huset, og spesielt i vinter var det godt å kunne holde i bremsa (og mtp løping). Vogna er god å kjøre med, også i terreng og solid og stabil. Jeg savnet en vendbar sittedel når hun først måtte over i sittedel, savner det litt nå også da man ikke får like god kontakt den veien. Syntes også den ga litt dårlig støtte i begynnelsen, men satt pris på at den var så åpen og stor i sommer da det ga bedre lufting, og den kan brukes i flere år fremover. Jeg syntes en del av liknende vogner som Joolz ser litt små ut, spesielt med vinterpose etc. men har ikke erfaring selv så det er mulig jeg tar helt feil. En annen ting jeg savnet var forlengbar kalesj for solen i sommer. Jeg kjøpte ekstra solskjerming, men er litt upraktisk med avtagbar greie syntes jeg. Kurven under er av grei størrelse, men nå som vi har sittedel blir det trangt å legge noe oppi, så jeg savner også litt større. Til neste tenker jeg nok at vi beholder denne, men tror jeg også vil kjøpe en annen, jeg har fått øynene opp for uppababy Vista etter ei venninne kjøpte den. Skikkelig god lagringsplass under :woot: haha, og ellers virker den veldig fin, god kvalitet og ellers lik Bugaboo

Vi hadde noen problemer med vognens fronthjul og fottrekk (produksjonsfeil tror jeg), men dette fikk vi nytt av der vi kjøpte den, så setter pris på at det er en vogn som det selges ekstradeler og ekstrautstyr for, men mulig de aller fleste vognene har det.

Har også en BOZZ vogn i barnehagen, skikkelig stor og tung, 4 faste hjul, har overbevist meg om at jeg ikke vil ha en vogn med 4 faste hjul igjen i hvertfall, alt for tung å kjøre for min del.
 
Vi har emmaljunga edge duo med deluxe understell og ett med svingbare hjul. Elsker den med deluxe på vinteren og spesielt opp bakkene her. De med svingbare blir veldig fort ustabile opp bakken her hvis det er litt ubrøyta snø. Har brio smile og baby jogger city mine også, men de vognene er umulige opp bakken her på vinteren.
 
Vi bodde i DK når unga var små - måtte ha vogn med bremse foran og bak hos dagmamma hvor dem går til måneden de fyller 3. Vi hadde en Simo til nr to (dansk variant med store dekk og laaaangt liggemål)
Vi kjøpte så Emmaljunga Big Star Supreme nå vi venta minsten. Den har vi fortsatt og ønsker å bruke den om vi får en til :) elsker den :p men må kanskje få fingrene i en litt lettere “butikk” vogn også. Vi hadde ingen bil og da var vognen virkelig hjemmets redder
 
Vi har emmaljunga fra før som ble kjøpt ny i 2017 så den får greie seg til nestemann også
 
Vi kommer nok til å kjøpe Stokke Trailz. Det er en høy vogn, som gjør at vi slipper å bøye oss langt ned for å få kontakt. Spesielt mannen i huset her er fornøyd med det:happy: Ellers liker jeg at den har god plass til varer og diverse under, solskjerming som går helt ned, er lett å ligge sammen, store lufthjul som svinger (men som kan låses) og er enkel og behagelig å trille. I tillegg synes jeg den ser stilig ut:)
 
Back
Topp